Spywareblaster 2.0

Status
Niet open voor verdere reacties.
I(k wacht maar even met het installeren van 2.5.2 tot ik lees dat jij weer een goed lopend kastje hebt, Gezina.
@ Pieter: heb jij die nieuwe versie wel probleemloos geinstalleerd? Hoe belangrijk is het om steeds die allernieuwste versies te plaatsen- lijkt toch 'n beetje een ad hoc beleid van de ontwerpers.
Btw ik zit al 'n aantal dagen te wachten op mijn bevestiging van aanmelding bij het wilders forum, ik snap nu waarom.

Ik heb Spywareblaster 2.5.2 vanochtend geinstalleerd, maar heb geen problemen ondervonden. Ik had wel eerst 2.0.2 verwijderd.

Geplaatst door huijb
Ik heb Spywareblaster 2.5.2 vanochtend geinstalleerd, maar heb geen problemen ondervonden. Ik had wel eerst 2.0.2 verwijderd.

Ik ook ..ook gelukkig geen problemen ..

Geplaatst door huijb

Ik had de voorgaande versie ook verwijderd, doe ik altijd.

@Hendricus, lijkt me verstandig, mogelijk dat het aan mijn OS ligt, ik wacht het wel af.

Op mijn XP computer thuis en de Win2k (ook IE5.5) op mijn werk geen problemen.

Ik hoop dat Wilders morgenmiddag weer online is.
Voorzichtig surfen tot die tijd, Gezina ;)

Hendricus,

Deze nieuwe versie was bedoeld voor mensen met Win9x die geen snapshots konden maken.
http://www.dslreports.com/forum/remark,6259769~root=security,1~mode=flat
Op zich niet zo belangrijk, maar je kunt de oude versie niet meer updaten.

Groetjes,

Pieter

@Pieter mogelijk toch Windows 98 se qua (te) oud, ja ik surf save, de tijd voor SpywareBlaster ging het ook goed :), ik wacht rustig de ontwikkelingen af, bedankt voor al je moeite! :thumb: (en zoals je ziet nog steeds online, ziezo ff Eastenders kijken, qua blokje erg...:D)

...dus ik zit okee met versie 2.5.1
5blij.gif
.

Hendricus,

Je mist wel wat hoor. :p

Gezina,

Het programma zou gewoon moeten werken op 98.
Ik gok dat er iets raars van je provider geblockt wordt.
Maar we wachten javacool maar beter even af.
Als je je verveelt na Eastenders kun je het op DSLR nog wel proberen, maar ik geloof niet dat hij daar erg vaak rondhangt.
Hij zal wel weer met een ander progje bezig zijn. :D

Groetjes,

Pieter

Ik zit er aldoor aan te denken wat het zou kunnen zijn, dat kan makkelijk terwijl je Eastenders kijkt, mogelijk door het ooit verwijderen van WSH, het deels hebben uitgezet van ActiveX, allow server overal afgekruist in ZA, NAV '02 kan moeilijk doen, afijn er komen vast nog wel meer edities van SpywareBlaster. Qua provider, mmmm kan ik ff niet plaatsen eigenlijk. Ik hou het hier ff bij, ik ga gewoon wat vaker scannen, dat werkte voorheen ook. (or on a rainy day, back to version 2.5.1, joining Hendricus ;))

Updeetje: Om het verhaal af te ronden: ik belde net de monteur af qua Multikabel, werd ik net teruggebeld of ze toch maandag mochten komen omdat ze het zeker wilde weten, ik heb ze toen verteld over SpywareBlaster en dat dit het probleem veroorzaakte, heb tot nu toe nog steeds internet zei ik, dus het ligt niet bij Multikabel. Afijn, zij vroegen of ik b.v. zondagavond wilde terugbellen of alles het nog doet en zo, zo niet dan komen ze subiet alsnog langs! Van moeilijkheden met verbinding als je een antispyware progje draait hadden ze nog nooit gehoord, uiteraard wel van firewalls, waar ze eigenlijk niet op tegen zijn. Wat een service van die gasten, kan Chello en zo nog wat van leren! :thumb:

Laatst bewerkt:
Heb de nieuwe versie over de oude heen gezet
Ook geen problemen.

@Gezina: Great guys die Multikabeljongens. Ik heb zonet de nieuwe versie over de oude gezet omdat ik las bij Wilders dat er veel nieuwe tracking cookies in stonden. Ging probleemloos...dus als alles zondagavond nog OK is, dan join me at 2.5.2.
prettigweekend.gif
.

@ Hendricus, tzt zal ik het er wel weer opzetten, heb ik weer hoor :confused:, qua enige die er 'last' van heeft! Zal wel ergens een instelling/bestandje/progje zijn dat moeilijk doet. Ik wacht rustig af. (yes, toffe cable-guys!)

Mag ik er even tussen komen?
Ik heb kortgeleden mijn PC geformatteerd en nu ben ik in het proces om sommige programma's er weer op te krijgen.
Nu had ik AdAware op m'n PC staan, maar nu lees ik over al dat dat niet zo best meer is.

Lees ik dat ik het beste Spybot kan installeren, maar ik lees ook over SpywareBlaster.
De een zorgt ervoor dat het m'n Pc niet inkomt, de ander verwijdert het als het er al inzit..Of zo..klopt?

Is het nu verstandig om deze beide op Mijn PC te zetten, of enkel één van de twee?

Will liever geen problemen met de installatie en configuratie, ben ik (nog steeds) niet zo'n ster in.

SpywareBlaster is inderdaad een programma ter voorkoming.
Wat je hebt gelezen over AdAware is waarschijnlijk van voor het verschijnen van AdAware 6.
Tussen AdAware6, Spybot S&D en SpywareBlaster zijn geen conflicten bekend.
Een mooie aanvulling op SpywareBlaster is SpywareGuard: http://www.wilderssecurity.net/spywareguard.html
Dit heeft als nadeel dat het op de achtergrond moet draaien. Dus als je een langzame computer hebt of weinig intern geheugen kan dat een minpuntje zijn.

Groetjes,

Pieter

Dan moet als ik het goed begrijp Spywareblaster genoeg zijn toch?
Ik wil niet al te veel van dezelfde programma's op m'n Pc installeren.

SpywareBlaster beschermt alleen tegen ActiveX elementen en cookies. SpywareGuard ook tegen installatiebestanden (exe en cab).
De laatste zullen normaal gesproken niet ongemerkt geinstalleerd worden, dus als je moet kiezen zou ik inderdaad SpywareBlaster nemen en dan Spybot of Adaware om af en toe te scannen.

Ik mis trouwens de update van 14-3. Was ik die vergeten door te geven?

Groetjes,

Pieter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan