Ssd start niet meer op en wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.
Type eens: exit of shutdown

Ik heb er zowel zakelijk als privé ongeveer 20 in gebruik en nog nooit problemen mee gehad.
Dus inderdaad, welk type heb je?

Samsung 840EVO 500. Twintig dan wens ik je veel geluk maar ze zullen niet allemaal vergrendelen hoop ik want niemand kan het oplossen. Ik ga maar een nieuwe kopen, zal wel moeten en gelukkig heb ik wel Acronis True Image kopie hopelijk werkt die nog wel.

Die heb ik zelf in m'n eigen PC, al geruime tijd (> 1 jaar). Nooit problemen mee gehad. Heb je wel na installatie direct de laatste firmware geïnstalleerd? Dat heb ik in ieder geval wel gedaan.

Type eens: exit of shutdown
Exit lukte al niet, shutdown abracadabra nu ben ik met mijn enige HD echt in de hel beland??? Dos scherm waar ik niet meer uit kom, please breng me terug naar de bewoonde wereld

Als geen van beide iets doet kan je gewoon de PC herstarten met de knop die er op de PC voor is.

Die heb ik zelf in m'n eigen PC, al geruime tijd (> 1 jaar). Nooit problemen mee gehad. Heb je wel na installatie direct de laatste firmware geïnstalleerd? Dat heb ik in ieder geval wel gedaan.

Ik ook en het gebeurt echt zomaar=als ik gelijk heb een volledig onbetrouwbaar medium dan. Zonder oplossing voor het probleem? Maar een IPad zoals ik nu moet gebruiken is ook niet echt wat ik zoek omg

Als geen van beide iets doet kan je gewoon de PC herstarten met de knop die er op de PC voor is.

Opstarten met de knop die er voor is geeft steeds dosscherm

Je hebt kennelijk een probleemserie getroffen. Bad luck dus, maar door de drie jaar garantie heb je wel recht op een nieuwe verwacht ik. Dat neemt uiteraard je huidige frustratie niet weg.

Ik type msconfig en krijg Windows schermpje te zien wat je normaal ook krijgt in Windows waar je de veilige modus in kunt aanklikken probleem opgelost gelukkig. Leek wel klein wondertje want hoe kan dat in een dosscherm. Even een geluk bij ongeluk gelukkig, even van iPad iPhone verlost nu ssd nog morgen wel ff nw kopen en daarna gehts loss met Samsung

Als je die hebt is het enkel kwestie van de image op de nieuwe SSD te plaatsen en dan ben je weer vertrokken. :thumb:

Contactmogelijkheden Samsung : http://www.samsung.com/nl/info/contactus.html
Heb al besteld morgen in huis en Samsung ff bellen gaat me niet om het geld maar om de oplossing van dit kennelijk veel voorkomend probleem ( Google!) als die er niet is wil ik dat weten en velen met mij (kassa?) want dat bespaart een boel tijd en ellende en onzin: ik zeg maar dood is dood en trekken aan een dood paard is zinloos. Toch weer wat geleerd? Een vergrendelde ssd is dood. En nog wat geleerd zit je in een cmd scherm na opstarten veilige modus type msconfig en klaar is Kees je kan in schermpje weer alles regelen, ook wel een leuk weetje
Oor

Je quote mijn bericht maar je schrijft er verder niets op.

En een vergrendelde SSD is NIET dood.
Als je niets met mijn tip hebt gedaan (GParted!!) tja, dan weet je ook niet of dat zou kunnen helpen.

Verder is het zaak om op bepaalde zaken te letten als je een SSD gaat gebruiken. Lees het hier: https://www.schoonepc.nl/instal/instellingen-ssd-schijf.html
Het leuke is dat ik heel veel dingen lees zoals:
Op internet zijn talloze problemen te vinden van OS X gebruikers die deze SSD van Samsung hebben gekocht. Het merendeel heeft de gebruiksaanwijzing niet gelezen en de schijf meteen in gebruik genomen.
En dat klopt helemaal!
Daarom de eerste link die je echt door moet nemen, om zo je SSD een lang leven te geven.
Een SSD mag je bijv. NOOIT defragmenteren. Ik noem maar iets wat al heel belangrijk is.

Ik lees ook dit op de Samsung site:
De 256-bits AES Self-Encrypting Drive (SED) technologie van de 840 PRO zorgt voor gegevensbeveiliging die eenvoudig kan worden afgedwongen door in het BIOS van de computer een HDD-wachtwoord in te stellen om de SSD te vergrendelen.
Dus, heb je een wachtwoord aangesteld?

Ikzelf heb nooit problemen met vergrendelde ssden. Maar ja, ik gebruik Linux ;) en wie weet is Windows wel de boosdoener van dit probleem.

Laatst bewerkt:
Je quote mijn bericht maar je schrijft er verder niets op.

En een vergrendelde SSD is NIET dood.
Als je niets met mijn tip hebt gedaan (GParted!!) tja, dan weet je ook niet of dat zou kunnen helpen.

Verder is het zaak om op bepaalde zaken te letten als je een SSD gaat gebruiken. Lees het hier: https://www.schoonepc.nl/instal/instellingen-ssd-schijf.html
Het leuke is dat ik heel veel dingen lees zoals:

En dat klopt helemaal!
Daarom de eerste link die je echt door moet nemen, om zo je SSD een lang leven te geven.
Een SSD mag je bijv. NOOIT defragmenteren. Ik noem maar iets wat al heel belangrijk is.

Ik lees ook dit op de Samsung site:

Dus, heb je een wachtwoord aangesteld?

Ikzelf heb nooit problemen met vergrendelde ssden. Maar ja, ik gebruik Linux ;) en wie weet is Windows wel de boosdoener van dit probleem.
Femke ik wil alles doen wat je zegt, echt alles, maar een Linux cd heb ik niet en de computer reageert dus nergens op. Mijn restore cd's. of hoe je ze ook mag noemen doen niks want er is geen systeem om op te reageren. Natuurlijk begint vrijwel iedereen meteen met een ssd kom op zeg, maar defragmenteren staat wel uit. Samsung ssd staat vol met eigen stuff die ook nog eens niet goed werkt dus een geformatteerde ssd als uitgangspunt net als bij een HD is voor mij nog altijd de gouden standaard en een ssd die zomaar uit het niet blokkeert of vergrendeld en nergens is ook maar iets te vinden over de oorzaak laat staan over het herstellen dan klopt er iets niet. Ik bel morgen met Samsung maar het moet ook op FB twitter etc want deze ellende gun ik niemand. Nou start mijn enig HD ook niet meer op, kan ik echt niks meer behalve met ipad

Laatst bewerkt:

De vraag hier is dan, heb je nooit problemen met vergrendelde SSD's of heb je nooit vergrendelde SSD's?
Daar zit nogal verschil in.

Ik heb overigens zelf nog nooit met een vergrendelde SSD te maken gehad.

Laatst bewerkt:
Nou start mijn enig HD ook niet meer op, kan ik echt niks meer behalve met ipad
Als die ook niet meer opstart, is er heel wat anders aan de hand ;)

De vraag hier is dan, heb je nooit problemen met vergrendelde SSD's of heb je nooit vergrendelde SSD's?
Grapjas ;)

Als die ook niet meer opstart, is er heel wat anders aan de hand ;)

Grapjas ;)

Niet uit te sluiten maar ik heb zo zitten pielen om een oplossing te vinden dat het niet verwonderlijk is dat die HD het ook niet meer doet over een paar uur doet niets het meer omdat ik de boel in elkaar heb geramd en dat pleit de ssd niet vrij.:evil:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan