Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hetzelfde probleem had ik met het installeren van een SSD image met W10.
Ik had hetzelfde probleem na het clonen van een harde schijf en heb het opgelost door de boot sector te herstellen:
en wie weet is Windows wel de boosdoener van dit probleem.
Heb je toevallig (laatst) je installatie gekloond naar die SSD?
Win 10. Ssd start niet meer op. Wordt niet herkend. Is vergrendeld, ontgrendel en start opnieuw. Een van de duizenden ***koek adviezen vanuit Windows die nooit helpen of op pure onzin berusten. Want hoe ontgrendel je ssd. Recover cd's werken niet < acronis> men zij gewaarschuwd. Advies?
.
Misschien enigszins off-topic, maar het klopt wat je zegt en ik heb het zelf al enkele malen meegemaakt dat een SSD plots niet meer herkend word of mogelijk defekt is. Bij een HDD die je regelmatig controleert met een tooltje zoals bvb CrystalDiskInfo ga je vaststellen dat er iets scheelt met je HDD en kan je nog acties ondernemen. Bij een SSD, naast uiteraard het zeer regelmatig backuppen - en geloof me: meer x nodig dan met een HDD nodig is - zit je van het ene moment op het andere met een SSD die niet meer werkt. Ik ga hier nog niet zeggen dat hij defekt is, maar de klassieke datarecuperatie werkt hier gewoonlijk niet.Punt 4 dan denk ik: alle ssd bezitters maak je borst maar nat want dan hebben we met een structureel probleem van doen, en is je ssd gewoon pleite.
Het was dan ook een type 840 1TB dat bij mij van het ene moment op het andere ook niet meer werkte, had wel een backup maar niet van alles. Ik had hem in de weken en maanden daarop ook op verschillende PC's als "slave" ingezet om te kijken of er nog iets te redden viel: niets. Nu na meer dan een jaar nog eens op een andere PC geprobeerd en kijk alles is terug zoals vóór de crash.Samsung 840EVO 500. Twintig dan wens ik je veel geluk maar ze zullen niet allemaal vergrendelen hoop ik want niemand kan het oplossen. Ik ga maar een nieuwe kopen, zal wel moeten en gelukkig heb ik wel Acronis True Image kopie hopelijk werkt die nog wel.
Dat nu ook weer niet maar laten we zeggen minder betrouwbaar zoals ik reeds gezegd heb. Je zal daarvoor wel als een ketter aanzien worden, leer er mee leven, want hoedanook heb je gelijk dat het SSD medium nu eenmaal minder betrouwbaar is.Ik ook en het gebeurt echt zomaar=als ik gelijk heb een volledig onbetrouwbaar medium dan. Zonder oplossing voor het probleem? Maar een IPad zoals ik nu moet gebruiken is ook niet echt wat ik zoek omg
Nou, dat ben ik totaal niet met je eens!want hoedanook heb je gelijk dat het SSD medium nu eenmaal minder betrouwbaar is.
De manier waarop een SSD werkt en waarop er gegevens naar toe worden geschreven is kompleet anders dan de manier waarop er gegevens naar een HDD worden geschreven. Een HDD heeft alleszins een veel langere levensduur, en als je lange levensduur als meer betrouwbaar kan betempelen is er weinig twijfel over wat het betrouwbaarste medium is. Ook bevestig, herhaal ik nog maar eens dat een SSD van het ene moment tot het andere kan in panne vallen. Bij een HDD is dat slijtageproces merkbaar en langzamer. Niet dat ik zelf geen SSD gebruik hoor, ik hou er wel rekening mee dat ik voortdurend BU's moet maken, Maar voor een BU van een OS ter grootte van 60GB op een C drive met SSD is dat slechts een dikke 5 minuten wegens de SSD snelheid, dus dat valt goed mee.Nou, dat ben ik totaal niet met je eens!
Het is gewoon Windows die er een probleem van maakt. Doe dus GEEN upgrade maar een verse install.
Ik heb al heel lang een SSD en het is voor mij de meest betrouwbaar medium dat er is!
Maar ja, Linux hè?!
Een HDD heeft alleszins een veel langere levensduur, en als je lange levensduur als meer betrouwbaar kan betempelen is er weinig twijfel over wat het betrouwbaarste medium is.
Tijd om eens te rekenen aan de levensduur. Het punt waarop de eerste uncorrectable error plaatsvindt is wat ons betreft het punt waarop we de SSD in feite als ‘aan het eind van z’n leven’ moeten bestempelen. Dat was bij exemplaar 1 dus na 764 TiB geschreven data en bij exemplaats 2 na 768 TiB geschreven data. Dat beide waardes zo opvallend dicht bij elkaar liggen (minder dan 2% verschil!) doet ons vermoeden dat de levensduur van de Samsung 840 SSD’s vrij constant is, al is dat met een steekproef van twee exemplaren natuurlijk niet echt hard te maken.
Hoe dan ook: als we even uitgaan van de 764 TiB en rekenen met een gemiddeld aantal van 10 GiB writes per dag (wat volgens de meeste SSD-fabrikanten een bovengrens is voor ‘normaal’ consumentengebruik), dan komen we uit op een levensduur van 214 jaar. Daar moeten we echter bij aanmerken dat wij de SSD vrijwel sequentieel volschrijven en zodoende uitkomen op een write amplification factor (het verschil tussen het aantal naar de SSD verstuurde schrijfopdrachten en het door de SSD intern uitgevoerd schrijfopdrachten) van slechts 1,04 à 1,05. Algemeen wordt aangenomen dat een WAF van circa 3,0 normaal is bij consumentengebruik en een SSD zonder compressietrucs. Dat zou betekenen dat we uitkomen op een levensduur van 75 jaar. Zelfs wanneer je een enorme power-user bent, iedere dag meerdere films downloadt op je SSD en zodoende op gemiddeld 30 GiB per dag uitkomt, hoef je je volgens onze test geen zorgen te maken: dan nog rolt uit onze berekening een te verwachten levensduur van 24 jaar. Hoe je een SSD ook in de praktijk gaat gebruiken, al deze tijdsspannen zijn een stuk langer dan de periode dat je vermoedelijk daadwerkelijk dezelfde SSD gebruikt. Een functionele levensduur van 10 jaar is al uitzonderlijk hoog voor een vast opslagmedium.
Met een berekende levensduur van 75 jaar voor de TLC-geheugenchips voor normaal consumentengebruik mogen we dus wel concluderen dat je je weinig zorgen hoeft te maken. Of een SSD daadwerkelijk 75 jaar meegaat durven we te betwijfelen, maar het aantal beschikbare schrijfcycli blijkt dus zeker niet de bottleneck. Onze conclusie van een paar maanden geleden moeten we dus herzien: als consument kun je zonder meer met een goed gevoel een Samsung 840 SSD met TLC-geheugen kopen.
Klinkklare onzin.
Neem(en zeker ook de bijhorende eindconclusie hieronder) eens rustig door :
Stuur me aub niet naar ander item ik ben al bijna suïcidaal ��
Lukt dat allemaal niet is het te hopen dat je nog garantie hebt.
@ kostenzer : TS heeft een image op zijn nieuwe SSD gezet, waar ik in dit geval wel mijn wenkbrauwen bij frons.
Lees meer onzin, kloon al jaren voor jan en alleman en alles werkt prima, een nieuwe installatie is helemaal niet nodig, als je de alignment maar instelt.
Yep. Een nieuwe SSD? Doe een verse installatie!@ kostenzer : TS heeft een image op zijn nieuwe SSD gezet, waar ik in dit geval wel mijn wenkbrauwen bij frons.
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.