Ssd start niet meer op en wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ga nu een van de HD s gebruiken voor een nw os want alleen een iPad laat ik liever aan mijn egaa over. Jammer dat ik niet precies weet wat ik heb gewist maar kan me in dit stadium geen **** meer schelen

Moest jouw PC volledig opstarten of moest hij uit slaapstand komen ?

Lukt ook niet meer alles in de soep dus nu

Moest jouw PC volledig opstarten of moest hij uit slaapstand komen ?

Ik keer met deze vraag helemaal terug naar bericht #1 en naar het initiële probleem, dus met de SSD er nog in. Toen bleek dat je SSD vergrendeld was, moest je PC toen volledig opstarten of moest hij uit slaapstand komen ?

Ik keer met deze vraag helemaal terug naar bericht #1 en naar het initiële probleem, dus met de SSD er nog in. Toen bleek dat je SSD vergrendeld was, moest je PC toen volledig opstarten of moest hij uit slaapstand komen ?
Geen idee meer

De melding die je kreeg over de vergrendelde SSD zag die er uit zoals op het onderstaande scherm ?

"PC vernieuwen."

"Het station waarop Windows is geïnstalleerd is vergrendeld. Ontgrendel het station en probeer het nog eens."

FileDownloadHandler.ashx

Ja, structureel probleem is dat mensen die op een probleem stuiten zelf maar gaan lopen klooien zonder dat ze weten wat ze doen. Op onze vragen weten zij dan niet meer wat ze gedaan hebben.
En krijg je antwoorden als: weet ik niet meer, geen idee meer etc.

Een tip: als je iets overkomt met je pc en je gaat zelf dingen doen, schrijf dan op wat!
Zodat je dit kan melden als je het forum raadpleegt met je vragen.
Ik heb mijzelf dit aangeleerd toen ik met Linux begon. Vaak werkte het dan wel weer als ik wat aanklooide, maar als het probleem weer optrad wist ik echt niet meer wat ik gedaan had om het te verhelpen.
Toen ben ik op gaan schrijven welk probleem er was en wat ik deed en hoe om het op te lossen.

Ik merk het vaker hier, mensen schijnen te denken dat wij met onvolledige info iedereen maar kunnen helpen. Was het maar waar! ;)

Op de vraag boven mij, als dat zo is, lees dit dan even: http://answers.microsoft.com/nl-nl/...leerd-is/48415c40-544a-400d-87c7-1e959396fb7c
Daar staat namelijk het volgende in:

Voor wat het waard is:
Tegenwoordige systemen zijn voorzien van UEFI boot manager. Vrij vertaald is dit een snapshot van je opstart omgeving om installatie van malware etc in de BIOS en pre-kernel installatie te voorkomen.
Handig als beveiliging, waardeloos als je een nieuwe installatie nodig hebt.
Dit UEFI checked namelijk de installatie op je HD (of SSD). Die check doet hij m.b.v. een gegenereerde sleutel die moet matchen. Matched die niet, zoals bij een willekeurige installatie schijf dan geeft het systeem de melding zoals de topic starter aangeeft: installatie schijf is gelocked.

De ENIGE manier om te herinstalleren is gebruik te maken van de DOOR JEZELF gegenereerde herstel media die je kon maken bij het uitpakken van je PC (toen die dus nieuw was)
Heb je dat verzuimd? Jammer voor je.
Sommige BIOS hebben overigens de mogelijkheid dat UEFI uit te zetten.
Dan heb je WEL de mogelijkheid met een andere schijf een volledige format uit te voeren incl. schone installatie.
Tot Win 8 kan dat probleemsloos (mits de BIOS dat toestaat), of Win 8.1 ook zo "soepel" is weet ik niet.

Bij een nieuwe installatie kost je dat overigens wederom een key, immers de 'oude' key zit in het UEFI ingebakken.
Is je HD / SSD kapot dan is het beste er een, indien mogelijk, garantie verhaal van te maken.

Oh nee, dat gaat niet meer, je pc doet niets meer :cool:

Laatst bewerkt:
Op dit moment is er inderdaad voor mijn part te weinig concrete info om hier een boze vinger uit te steken in de juiste richting : falende hardware of falend besturingssysteem.

Het gaat niet om een boze vinger het gaat om een acuut vergrendelde ssd die ik moet ontgrendelen maar hoe is dus nergens te vinden. Daar word ik niet boos om naar pisnijdig want het wemelt op aarde van ds vergrendelde ssd's ook van reeds ingebouwde. Anno 2016 mag je toch verwachten dat iets uit de dood functioneert met de idiot proof quick installs of moeten we allemaal dwangneuroot worden???

En voordat je nog erger gefrustreerd raakt, geef dan eens antwoord op de vraag van gast0205 in antwoord #47.
Want gast0205 bedoeld ook dat we zonder info niet weten waar het aan kan liggen, hardware of Windows zelf.
Dat beaam je wel, maar werk dan even mee ;)

Ik zit op een iPhone te pielen niet echt comfortabel #47 zie ik zo gauw even niet. Femke ik heb die ssd niet kapot gemaakt hoor, hij doet het niet en is vergrendeld en krijg dan de mededeling dat ik hem moet ontgrendelen!!! Daar komt dan het bloed onder mijn nagels vandaan want het is een serieus professioneel advies maar nergens op de wereld loopt iemand rond die weet hoe dat moet! Het gaat hier om basale ergernis over prof. Adviezen die vaak kant nog wal raken of niet uitvoerbaar zijn. Zeg dan gewoon hij is kapot waarschijnlijk en neem contact op maar NIETTT ontgrendel! Als dat domweg niet kan of niemand weet hoe het moet. Ik ben door Samsung verwezen naar een partner. Ik hou je op dd hoogte en zal # 47 opzoeken maar ik dacht op alles te hebben gereageerd Fokke??

Antwoord op Fokke #50 zonder quote maar toch

gast0205 zal niet blij zijn met je ;)

#47 is dat hele grote plaatje wat je ziet.

Zeg dan gewoon hij is kapot
Jij verwacht van je pc dat het jou verteld dat iets kapot is?
Een vergrendelde SSD is NIET KAPOT!!!!!

Zucht, ik stop ermee.

Fokke kan blij zijn want ik had hem geantwoord! Een vergrendelde ssd is in principe vergrendeld en hoeft niet kapot te zijn maar als hij wel kapot is krijg je toch de mededeling dat hij vergrendeld is en vervolgens kan niemand mij vertellen wat te doen en al helemaal niet mocht hij niet kapot zijn maar alleen vergrendeld hoe hij dan weer ontgrendeld moet worden echt niemand, jij ook niet en mijn ergernis treft echt niet jullie maar het feit dat wij dus nergens kunnen vinden hoe te ontgrendelen terwijl dat naar ik nu weet vaak voorkomt. Als de ssd nu toch kapot blijkt is het enige wat ik te weten ben gekomen dat hij vergrendeld is. Ik hou je op de hoogte wat er nu precies mee is en zal er achter proberen te komen hoe een vergrendelde ssd te ontgrendelen als hij dus niet kapot is daar doe ik heel veel mensen een groot plezier mee, zeker en vast. Ook al heb je je dag kennelijk niet ik blijf je heel waardevol vinden Femke dus niet stoppen please! Oh ja net de nw ssd uitgepakt met een idiot proof install instructie niks over AHCI OF GEEN DEFRAG maar ik wist dat dan weer wel vrijwel niemand gaat verder kijken hoor als de idiot proof install is gelukt denk ik maar zo.

Laatst bewerkt:
Sorry gast0205 was antwoord op #47 maar had niet gequote

Nou, nog één keertje dan:

lees mijn eerdere link die ik je gegeven heb. Als je dat niet doet, dan mis je waardevolle reacties van anderen die dit ook hebben gehad.
Het kan namelijk ook een hardware fout zijn die dit veroorzaakt.
Zoals dit:
Dat de schijf niet gezien wordt in de Bios, dat is vreemd.
Ik heb zelf één keer eerder dit probleem aan de hand gehad bij een pc van mijn vader.
Na heel lang zoeken, heb ik toen de oplossing gevonden.
Oorzaak: CDROM-drive defect. Deze heb ik vervangen waarna alles weer werkte als vanouds

Ik kwam daar achter doordat ik een systeem ten einde raad 'alle stations' ontkoppeld heb en keek of de pc wilde opstarten. Wellicht ligt daar een oplossing? Alles loskoppelen.
Hierna PC opstarten zonder CDROM of andere schijven.
Als het goed ik krijg je melding dat er geen bootable device gevonden word

Alleen CD-rom aansluiten en pc laten starten. Kijken of je kunt opstarten vanaf een Bootable CD
kijken of de BIOS wordt bijgewerkt.

Weer alles uit.
Daarna CD ontkoppelen en Master - Disk aansluiten.
Kijken of de pc opstart en wordt herkend in BIOS

Als dat goed gaat dan de ultieme test.
Opstarten met aangesloten CD en Master Disk
Als dit werkt.
Boot je pc van de Windows CD
Gebruik - herstel functie van windows 8

Bij mij bleek dat de combinatie CDROM - Harddisk een probleem veroorzaakte.
Ik heb de CDROM toen vervangen.. waarna ik het systeem eenvoudig kon herstellen.

Ik hoop dat dit bij jou ook werkt..

Of deze interessante oplossing:
Hetzelfde probleem had ik met het installeren van een SSD image met W10.

Ik heb de computer losgemaakt van het lichtnet (stekker eruit) en de batterij op het moederbord eruitgehaald.

Een minuutje of zo wachten en weer hermonteren. Snoer weer aansluiten en de SSD systeemschijf startte zonder problemen op.

Kennelijk is tijdens de installatie(s) er iet in de bios veranderd waardoor de systeemschijf werd vergrendeld.

Ik hoop dat het bij jou ook lukt. Succes!

Of deze:
Ik heb deze fout al eerder meegemaakt en het had inderdaad te maken met een UEFI instelling in je BIOS ! Zeker eens het proberen waard dus, ik heb iemand met hetzelfde probleem en zal hier uitleggen wat ik heb gedaan. Succes tot dan !

of zelfs deze:
Ik had hetzelfde probleem na het clonen van een harde schijf en heb het opgelost door de boot sector te herstellen:

booten vanop een windows dvd > pc herstellen > geavanceerde opties > command prompt

typ dan achtereenvolgens:

bootrec /rebuildbcd

bootrec /fixmbr

bootrec /fixboot

En hoewel dit al een bericht is uit 2013, kan dit nog steeds van toepassing zijn.

Maar ja, je bent alleen maar boos en leest niet wat men je probeert aan te geven.
Dus dit is echt mijn laatste bericht hier in deze topic.

Ben helemaal niet boos, heb nw ssd erin image erop en alles draait weer, AHCI lijkt geen zin te hebben althans ik merk er niks van. Nog 5 andere Sata's bezet, geen ssd's lijkt zelfs iets trager op te starten ook al is AHCI in register w10 geïnitialiseerd. Inmiddels oude ssd in behandeling genomen door Samsung. Ik ben benieuwd kreeg hierbij ook weer de indruk dat de term vergrendeld niet bekend voorkwam helaas. Laten we het dan maar kapot noemen dan krijg ik een nieuwe. Femke bedankt voor je laatste adviezen maar gelukkig alles ok nu! Ga wel ff terug naar IDE, kijken wat er gebeurt. Alleen AHCI in Bios instellen geeft blauwe schermen. Niet meer als je ook register aanpast.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan