Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Moest jouw PC volledig opstarten of moest hij uit slaapstand komen ?
Moest jouw PC volledig opstarten of moest hij uit slaapstand komen ?
Geen idee meerIk keer met deze vraag helemaal terug naar bericht #1 en naar het initiële probleem, dus met de SSD er nog in. Toen bleek dat je SSD vergrendeld was, moest je PC toen volledig opstarten of moest hij uit slaapstand komen ?
"PC vernieuwen."
"Het station waarop Windows is geïnstalleerd is vergrendeld. Ontgrendel het station en probeer het nog eens."
Voor wat het waard is:
Tegenwoordige systemen zijn voorzien van UEFI boot manager. Vrij vertaald is dit een snapshot van je opstart omgeving om installatie van malware etc in de BIOS en pre-kernel installatie te voorkomen.
Handig als beveiliging, waardeloos als je een nieuwe installatie nodig hebt.
Dit UEFI checked namelijk de installatie op je HD (of SSD). Die check doet hij m.b.v. een gegenereerde sleutel die moet matchen. Matched die niet, zoals bij een willekeurige installatie schijf dan geeft het systeem de melding zoals de topic starter aangeeft: installatie schijf is gelocked.
De ENIGE manier om te herinstalleren is gebruik te maken van de DOOR JEZELF gegenereerde herstel media die je kon maken bij het uitpakken van je PC (toen die dus nieuw was)
Heb je dat verzuimd? Jammer voor je.
Sommige BIOS hebben overigens de mogelijkheid dat UEFI uit te zetten.
Dan heb je WEL de mogelijkheid met een andere schijf een volledige format uit te voeren incl. schone installatie.
Tot Win 8 kan dat probleemsloos (mits de BIOS dat toestaat), of Win 8.1 ook zo "soepel" is weet ik niet.
Bij een nieuwe installatie kost je dat overigens wederom een key, immers de 'oude' key zit in het UEFI ingebakken.
Is je HD / SSD kapot dan is het beste er een, indien mogelijk, garantie verhaal van te maken.
Jij verwacht van je pc dat het jou verteld dat iets kapot is?Zeg dan gewoon hij is kapot
Dat de schijf niet gezien wordt in de Bios, dat is vreemd.
Ik heb zelf één keer eerder dit probleem aan de hand gehad bij een pc van mijn vader.
Na heel lang zoeken, heb ik toen de oplossing gevonden.
Oorzaak: CDROM-drive defect. Deze heb ik vervangen waarna alles weer werkte als vanouds
Ik kwam daar achter doordat ik een systeem ten einde raad 'alle stations' ontkoppeld heb en keek of de pc wilde opstarten. Wellicht ligt daar een oplossing? Alles loskoppelen.
Hierna PC opstarten zonder CDROM of andere schijven.
Als het goed ik krijg je melding dat er geen bootable device gevonden word
Alleen CD-rom aansluiten en pc laten starten. Kijken of je kunt opstarten vanaf een Bootable CD
kijken of de BIOS wordt bijgewerkt.
Weer alles uit.
Daarna CD ontkoppelen en Master - Disk aansluiten.
Kijken of de pc opstart en wordt herkend in BIOS
Als dat goed gaat dan de ultieme test.
Opstarten met aangesloten CD en Master Disk
Als dit werkt.
Boot je pc van de Windows CD
Gebruik - herstel functie van windows 8
Bij mij bleek dat de combinatie CDROM - Harddisk een probleem veroorzaakte.
Ik heb de CDROM toen vervangen.. waarna ik het systeem eenvoudig kon herstellen.
Ik hoop dat dit bij jou ook werkt..
Hetzelfde probleem had ik met het installeren van een SSD image met W10.
Ik heb de computer losgemaakt van het lichtnet (stekker eruit) en de batterij op het moederbord eruitgehaald.
Een minuutje of zo wachten en weer hermonteren. Snoer weer aansluiten en de SSD systeemschijf startte zonder problemen op.
Kennelijk is tijdens de installatie(s) er iet in de bios veranderd waardoor de systeemschijf werd vergrendeld.
Ik hoop dat het bij jou ook lukt. Succes!
Ik heb deze fout al eerder meegemaakt en het had inderdaad te maken met een UEFI instelling in je BIOS ! Zeker eens het proberen waard dus, ik heb iemand met hetzelfde probleem en zal hier uitleggen wat ik heb gedaan. Succes tot dan !
Ik had hetzelfde probleem na het clonen van een harde schijf en heb het opgelost door de boot sector te herstellen:
booten vanop een windows dvd > pc herstellen > geavanceerde opties > command prompt
typ dan achtereenvolgens:
bootrec /rebuildbcd
bootrec /fixmbr
bootrec /fixboot
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.