Startknop van Windows 10 reageert traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

trucker7

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2009
Besturingssysteem
XP, Win.8, Win.10, Win.11
Hallo helpers/helden,

Sinds dat Windows 10 een aantal dagen terug een Update heeft gedaan valt het mij op dat de Startknop ineens traag reageert. Als ik dan op Start klik dan zit er zeker wel een seconde tussen eer dat start tevoorschijn komt. Ook als ik via het toetsenbord Startmenu wil openen zit deze seconden er ook tussen.

Dit is best irritant, als je er even geen rekening mee houd en je drukt 2 keer, dan druk je hem eigenlijk weer weg. :confused:

Weet een van u wat dit is of zou kunnen zijn? En nog mooier, weet iemand hoe dit opgelost zou kunnen worden?

Alvast bedankt voor jullie tips/trucs/adviezen/oplossingen ! :thumb:

Groeten,

Raymond

Ik had dat onlangs ook bij een splinternieuwe laptop met win10.
Daar win10 op deze laptop met default waarden was geinstalleerd vermoed ik dat het de achtergrond-processen zijn die dit veroorzaken.
Als je alles op default laat staan bij win10 gebeurt er heel wat aan info-verzamelings activiteiten op de achtergrond.
Probeer eens alles uit te zetten dat daar mee te maken heeft.
Lees bijv hier: http://www.computeridee.nl/nieuws/zo-bescherm-je-je-privacy-tijdens-het-instellen-van-windows-10/
Verder kan het ook veroorzaakt worden door cloud-synchronisaties. Als u geen cloudservices gebruikt adviseer ik die uit te zetten. Scheelt aardig in performance.

Misschien ook met overbodige tegels wat of iets nog te maken heeft ??

Kijk even mooie tips i.v.m. start en startmenu bij W10 ==> KLIK

En kijk FF wat ze zegge' over bij W10 start knoop en startmenu en hoezo niet altijd even goed snel/ zichtbaar enzo. is==> KLIK

Uiteindelijk deze tip is op zeer mooie stap-voor-stap manier uitgelegd :D kijk ==>> HIER !

Laatst bewerkt:
Veel voorkomend probleem met een Upgrade.
Reden voor mij na een upgrade gelijk een schone installatie te doen. Upgrade is helaas eerst nodig voor de activatie.

Hallo alle helpers :thumb:

Ik heb me verdiept in alle tips. Helaas heeft er niks geholpen. Tot Windows 10 gisteravond toevallig een update deed... Wat denken jullie? Menu Start reageert weer als een zonnetje!

Zeker wel bedankt voor jullie tips! Keep up the good work.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan