Studentendatabase

Status
Niet open voor verdere reacties.

cboetens

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2012
Berichten
24
Hallo,
Voor mijn school heb ik de opdracht gekregen om een soort van studentendatabank uit te werken. De databank is nu klaar, maar ik heb nog één probleem. Ik zou moeten een query maken waarmee ik kan berekenen hoeveel dagen per week elke leerling een maaltijd neemt. Kan ik dit niet oplossen met een SQL-instructie?

Ter informatie:
In de databank wordt met 5 ja/nee veldjes bijgehouden of een leerling op maandag, dinsdag, ... vrijdag als dan niet een maaltijd neem op school.

Kan er iemand mij helpen?

Dankjewel !

Cboetens
 
Dan kun je dat inderdaad met een query oplossen. Omdat het een schoolopdracht is, kunnen we geen directe oplossing geven, maar een zetje in de rug mag wel. Dus daar komt-ie:
Een selectieveldje heeft een waarde van 0 of -1. Een getal dus. En getallen kun je bij elkaar optellen. Verder kun je van een getal altijd als een positief getal maken met de functie ABS. Dus in mensentaal geeft ABS(-1) de waarde 1. Hopelijk kun je hier weer wat verder mee :)
 
..

Dan kun je dat inderdaad met een query oplossen. Omdat het een schoolopdracht is, kunnen we geen directe oplossing geven, maar een zetje in de rug mag wel. Dus daar komt-ie:
Een selectieveldje heeft een waarde van 0 of -1. Een getal dus. En getallen kun je bij elkaar optellen. Verder kun je van een getal altijd als een positief getal maken met de functie ABS. Dus in mensentaal geeft ABS(-1) de waarde 1. Hopelijk kun je hier weer wat verder mee :)
Bedankt voor de hulp, het is iets heel stoms dat je moet vinden maar met jou hulp heb ik het gevonden! Bedankt!
Groetjes,
Cboetens
 
Mag je de vraag nog op <Opgelost> zetten! Overigens hoef je een berichtje niet te quooten; dat is een dwang die op de een of andere manier bij alle beginnende gebruikers onbeheersbaar is: die quote knop zit er tenslotte niet voor niks ;) Eigenlijk wel dus; alleen quooten als het voor het verhaal nodig is. En dat is jouw quoot uiteraard niet, want mijn berichtje staat er pal boven, en ook nog eens een stuk leesbaarder :)
 
..

mijn excuses ! zal er in het vervolg op letten !

Groetjes,
Cboetens
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan