Systeem C ( geheugen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

ethias

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2008
Hallo ik merk sinds kort dat elke week ongeveer 1 GB geheugen weggaat op de C schijf hoe zou dit kunnen komen? schaduwkopieen is het niet . zou het kunnen door de updates die vista maakt ? of is er nog iets anders dat jullie me kunnen aanraden te doen ?

groetjes en gelieve hulp !

Download eens "Treesize Pro" en verken de C:\-schijf om erachter te komen waar de ruimte heen gaat.

Mogelijke oorzaken zijn:
- Schaduwkopieëren (I know)
- Systeemherstel
- Tijdelijke bestanden
- Wisselbestand/slaapstandbestand
- Kopieën van bestanden i.v.m. installaties en updates.

Treesize geeft aan dat er 17.2 GB op schijf bevind , en he C schijfje zegt 18.2 dat is 1 GB meer hoe komt dit ?

Kun je een screenshot plaatsen?

my.php
[/URL][/IMG]

my.php
[/URL][/IMG]

dit bedoel ik zie je ? treescan geef 17 gb aan en c schijf 18.2 GB

Bijlagen

• Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    69,2 KB · Weergaven: 21
Laatst bewerkt:
Treesize krijgt geen toegang tot alle mappen. Start hem dus als administrator.

Trouwens je gebruikt de gewone Treesize, mijn fout als ik niet duidelijk was.
Kun je a.u.b. Treesize Pro downloaden? :) Gratis voor 30 dagen.

Laatst bewerkt:
ja maar hoe komt het dan treesize 17.2 GB aangeeft en C schijf 18.2 GB?

Zie aanpassing vorig bericht :).

owja maar hoe start ik hem als administrator + als ik niets download hoe komt er dan geheugen bij? kan je me dat even verklaren?

als ik niets download hoe komt er dan geheugen bij
???

Starten als administrator: rechtermuisknop op de snelkoppeling, "uitvoeren als administrator".

ja ik download niets en toch komt geheugen bij ?

Hoe bedoel je; er komt "geheugen bij"? Wellicht ben je niet zo bekend met computertermen; dat geeft niet maar dan moeten we even op één lijn komen te zitten.

Als er geheugen (= harde schijf ruimte) bij komt betekent dat dus dat de vrije ruimte toeneemt.
Ik neem aan dat je bedoelt dat bij jou de vrije ruimte afneemt.

Eerst even verder met TreeSize Pro: wanneer je deze gedownload, geïnstalleerd en gestart hebt als administrator dan kun je m.b.v. de plusjes aan de linkerkant duidelijk zien waar de meeste ruimte heen gaat. Rechts verschijnt een gekleurd diagram voor de verduidelijking.

Als het goed is moet je er hier zelf mee uitkomen: zoniet hoor ik het graag.

Je snapt mij niet denk ik , of ik snap jou niet dat kan ook

ik zie dat ik niets download en toch komt er geheugen bij op men C schijf dat vind ik raar

heb net als administrator uitgevoerd en hij geeft aan 17,7 gb dat is nog 500 mb weiniger dan C schijf aangeeft he

Laatst bewerkt:
Je snapt mij niet denk ik , of ik snap jou niet dat kan ook

ik zie dat ik niets download en toch komt er geheugen bij op men C schijf dat vind ik raar

Ik snap je inderdaad niet want je zin loopt voor geen meter :). Je download niet en er komt geheugen bij.. er komt geen geheugen bij; geheugen is de beschikbare ruimte. Dat komt er niet bij.
Dat probeerde ik je net al uit te leggen :).

Kijk ik download niks , gisteren schijfruimte 17.2 GB 3 dagen later 18.2 GB en toch heb ik niets gedownload

begrijp je me nu ?

Kijk ik download niks , gisteren schijfruimte 17.2 GB 3 dagen later 18.2 GB en toch heb ik niets gedownload
Beter spreek je niet over "geheugen" maar over "schijfruimte". De schijfruimte neemt dus af terwijl je niets hebt gedownload :).

Dat is heel goed mogelijk; zoals ik zei.
Mogelijke oorzaken zijn:
- Schaduwkopieëren (I know)
- Systeemherstel
- Tijdelijke bestanden
- Wisselbestand/slaapstandbestand
- Kopieën van bestanden i.v.m. installaties en updates.

Daarom wil ik dus dat je met TreeSize Pro aan de slag gaat zodat je weet waar de schijfruimte heen gaat.
Op die manier kunnen we achterhalen waar die schijfruimte heen is gegaan :thumb:.

oke ik zal hem downloaden en over 10 minuten een screenshot posten

Dat is prima :).
Probeer de "grote jongens" ook even uit te klappen, zoals de Windows map e.d.

Ben wel even naar de winkel ondertussen.

ziezo ik hoop dat je me hiermee nu kunt helpen :) hier komen de screens

my.php
[/URL][/IMG]

ziezo ik hoop dat je hiermee genoeg hebt om me voort te helpen

Je hebt zo te zien 2 mappen op de C die misschien weg kunnen, trial en office trial maar ik kan niet goed zien of dit installatiebestanden zijn of installaties.

Verder zie ik geen rare dingen. Al eens een schoonmaakprogramma gedraaid zoals schijfopruiming of ccleaner?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan