Systeem samengesteld, op- en aanmerkingen aub!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oke hartstikke mooi, dat zal dus wel passen. Ik ga voor de Creative Inspire T6100.

Huh?! Als ik op hardware.info kijkt naar hoeveel 3.5" bays de Cooler Master CM 690 heeft, dan zegt 'ie 5. Genoeg dus voor 1TB harde schijf en een SSD (d.m.v. een scythe twin mounter 2.5")... Maar als ik bij Max ICT kijk, en ook bij coolermaster.com, staat er dat 'ie maar één 3.5" bay heeft... what the heck?

Huh?! Als ik op hardware.info kijkt naar hoeveel 3.5" bays de Cooler Master CM 690 heeft, dan zegt 'ie 5. Genoeg dus voor 1TB harde schijf en een SSD (d.m.v. een scythe twin mounter 2.5")... Maar als ik bij Max ICT kijk, en ook bij coolermaster.com, staat er dat 'ie maar één 3.5" bay heeft... what the heck?

intern versus extern.

5 Hidden
1 Exposed (converted from one 5.25 inch Drive Bay)

Dus 5 intern te gebruiken voor harde schijf.

wil je een 3,5 inch kaartlezer (of de ouderwetse diskette) dan kost het je 1 van de 5 5,25-bays.

Oke, thanks. Ik heb net de test van de HD5870 bekeken. Daaruit blijkt dat een HD4870 X2 in bijna elk geval sneller is, vooral op 1920x1080... De resolutie die ik zal gaan gebruiken. De 4870 X2 is zelfs nog goedkoper ook!
Wat raden jullie mij aan? Aangezien ik tot 22 oktober wacht, zijn de nvidia prijzen dan zo gedaald dat het slim is om bijv. GTX285 in SLI te zetten?

Als je kijkt naar het bang for the bucks principe zou ik de HD4870 X2 nemen. SLI is zeker niet altijd lonend, en daar komt dan nog eens bij dat SLI lang niet zo goed is als Crossfire. Tenminste, dat dacht ik ergens gelezen te hebben maar kan mijn vergissing zijn.

En daar komt nog bij dat ik niet van mening ben dat nVidia de prijzen zodanig gaat verlagen dat 2 GTX285 GPU's binnen nu en 3 maanden goedkoper zullen zijn dan 1 HD4870 X2.
Waarom? Concurreren kunnen ze niet met de HD5850 en 5870, en ATI is hoe dan ook nu de sterkste speler in de markt.

Mwaw. Ik zou even afwachten wat de HD5870 gaat doen. Misschien komen er snel versies met betere koelers welke sneller geklokt kunnen worden. Misschien worden de drivers wel flink beter. Dat is wat vaker gebeurd bij ATI...

Dat zou ik inderdaad dus ook doen, maar als antwoord op zijn vraag liever de HD4870 X2 dan GTX285 in SLI.

Maar de HD5870 klinkt ook veelbelovend van wat ik er tot nu toe van heb gezien en gehoord.

Dat zou ik inderdaad dus ook doen, maar als antwoord op zijn vraag liever de HD4870 X2 dan GTX285 in SLI.

Maar de HD5870 klinkt ook veelbelovend van wat ik er tot nu toe van heb gezien en gehoord.
Hmm...
De GTX275 SLI is in de meeste gevallen beter dan de GTX295. De HD4870 X2 is vrijwel altijd slechter dan de GTX295; Hieruit volgt dat de GTX275 SLI beter presteert dan de HD4870X2, waaruit je kan concluderen dat GTX285 SLI al helemaal beter is dan de HD4870 X2. Right?

Maar ik zal idd nog even kijken wat er met die HD5870 gebeurt.

Je redenatie is sowieso correct. Als dit de testresultaten zijn heb je helemaal gelijk, excuus. Maar hoe zit het met de prijs? Lees net op tweakers dat zij een prijsdaling bij nVidia verwachten, hou even de prijzen in de gaten en als GTX285 in SLI goedkoper of nagenoeg de prijs van een HD4870 X2 meekrijgt...

Dan zou dat inderdaad heel mooi zijn. Moet dan ook alleen even een andere voeding kopen; 850 watt?

Op dit moment:

ATI Radeon HD5870: rond de €369,- maar (atm) bijna overal uitverkocht.
ATI Radeon HD4870 X2: €279,90 (aanbieding), normaal €300,- tot €320,-
GTX 275 SLI: €380,-
GTX 285 SLI: €520,-

Omg wat duur allemaal -.- Ik kom nooit meer dicht bij m'n budget haha

Laatst bewerkt:
Die Vapor-X is zeker een goede koeler.
Ik heb de Sapphire HD4870 1GB met Vapor-X koeler, met fan control op automatic (nauwelijks hoorbaar, komt niet boven casefans uit!) blijft ie idle een mooie 45 - 50 graden. Stressed (call of duty: world at war, 1440 x 900 en alles op het hoogste) blijft ie rond de 60 graden en hoor ik de fan ook niet.
Zet je de fan control op 30% (Via catalyst control center) wordt ie idle 40, stressed 50. Dan maakt de fan ook niet zo'n herrie.

Fan control op 100% klinkt als een vliegtuig, idle 25 tot 30, stressed 40.
Ben er bijzonder over te spreken, echt een aanrader.

Laatst bewerkt:
Nadeel van dat soort koelers is dat de warmte van je kaart in je kast blijft hangen.

ps de 5870 heb je gewoon al vanaf 300,- hoor. Alleen zijn deze de komende 2 weken nog niet of amper leverbaar.

heb trouwens al een mooie pic. gezien van de 5870x2 zal dalijk wel ff posten

Gewoon het spreekt toch voorzich??

Bij de standaard koeler van de 5870. Zit de ventilator aan de voorzijnde van je pc.
Deze blaast de lucht door de koelribben naar achteren en wordt door de opening naar buiten geblazen,
Hier goed te zien:
ATI_Radeon_HD_4870_1.jpg

Als je die vapo X van jou link pakt. Zit de ventiolator midden op de kaart, waardoor de lucht naar voren en achter in je kast wordt geblazen.
Geen dichte koelbehuizing en niet aangesloten op de openingen.
Kortom warmte in je kast die je weer met extra fans je kast uit moet werken.
sapphire-radeon-hd-4890-vapor-x-2gb.jpg

Je ziet ook dat de koeler lager zit als de openingen.

Hier trouwens een pic van de 5870x2
http://www.hardware.info/nl-NL/news/ymicl5qZwpyaaJY/AMD_Radeon_HD_5870_X2_gespot/

Laatst bewerkt:
Het probleem met de standaardkoeler is dat deze de warmte juist niet goed kan weg leiden. Juist doordat de warmte geen kant op kan wordt de kaart belachelijk warm.
Als ik soms voel hoe heeft de lucht uit de videokaart wordt bij mijn HD4870....

Dan kan je beter de warmte meer verspreiden in de kast. Daardoor kan je de warmte met behulp van de overige kastkoelers beter verwijderen. Veel beter voor de levensduur van de videokaart. En de andere onderdelen hebben er niet veel last van.

En de lucht zal ook via de achterkant de kast verlaten. Sterker nog: dat is de makkelijkste weg.

De levensduur zal je niets merken hoor. Een modern kaartje kan gemakkelijk 90+ graden worden. Hierop worden ze gemaakt.

Misschien gaat hij dan wel geen 7 jaar mee, maar ach tegen die tijd heb je alweer een paar upgrades achter de rug als gamer :)

En als je echt wilt oc-en met je graka zou ik toch voor een goed waterkoeling gaan.
Kost alleen wat knaken.

Maar je graka overklokken heeft igg amper nut. je merkt er niets van tijdens het gamen, alleen leuk voor de benchmarks

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan