Systeem samengesteld, op- en aanmerkingen aub!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Daar worden we blij van, bedankt! Nu nog even verdiepen in die voeding als ik weer tijd heb, en dan denk ik dat de stup helemaal klaar is.

Zo, heb me even verdiept in de voeding. De Corsair HX650W (die jij ook noemde) ziet er interessant uit, alleen kan ik hier helaas geen reviews met testresultaten voor vinden. Verder wordt er over gezegd dat de HX650W stil is en dat hij een efficiëntie heeft van 85%, maar ook hier zijn geen tests voor te vinden. Moet ik hier maar gewoon op vertrouwen? Ik weet bijvoorbeeld wel dat zijn broer (750W) 43.8dB(A) meet.

Laatst bewerkt:
Corsair is een heel goed merk, kun je gerust op vertrouwen.

Zo, heb me even verdiept in de voeding. De Corsair HX650W (die jij ook noemde) ziet er interessant uit, alleen kan ik hier helaas geen reviews met testresultaten voor vinden. Verder wordt er over gezegd dat de HX650W stil is en dat hij een efficiëntie heeft van 85%, maar ook hier zijn geen tests voor te vinden. Moet ik hier maar gewoon op vertrouwen? Ik weet bijvoorbeeld wel dat zijn broer (750W) 43.8dB(A) meet.
Ja, op de efficientie mag je op vertrouwen.
http://www.80plus.org/manu/psu/psu_reports/CORSAIR_CMPSU-650HX_ECOS 1632_650W_Report.pdf

Stilte durf ik niet met zekerheid te zeggen, behalve dat alle corsair-voedingen als stil te boek staan. Zeker de HX-serie.

Over ruim een week ga ik de computer kopen :D
Nu heb ik nog 1 ding waar ik over twijfel... Het is maar een detail, maar toch; de DVD speler. Jullie raden hier altijd die Samsung SH-S223B aan, maar ik heb dus voor de Optiarc gekozen vanwege de test results van hardware.info. Waar zal ik voor gaan? Dit is denk ik de laatste vraag haha

Vandaag ga ik mijn computer kopen :D Dit aangezien de levertijd van sommige onderdelen wel 3 weken kan gaan duren. Ik ga denk ik toch voor de Nexus RX-8500 voeding, daar heb ik een beter gevoel bij.

Iemand misschien nog een opmerking? In ieder geval iedereen heel erg bedankt, jullie hebben me ontzettend geholpen!

Langzaam begint alles binnen te komen. Ik vraag me nog iets af: Laatst had ik gelezen dat je bij een retail processor geen koelpasta hoeft te gebruiken. Is dit bull****? Ik zet er dus een Scythe Mugen 2 op. Als ik het wel moet gebruiken, waarom zetten jullie dan nooit koelpasta in de samenstellingen in deze sectie, wanneer er een andere processorkoeler wordt aangeraden? :)

Koelpasta wordt altijd met de koeler mee geleverd :)
Pasta is aan te raden.

Sommige vlakken de CPU kop en de koeler voet, zodat dit niet hoeft.
Maar dat kost je je garantie :) gewoon lekker smeren dus :p

Die genomen.

Ik word echt gek hier: Ik had dus 2x Club 3D ATI Radeon HD 5850 bij Salland besteld. Kreeg ik gister een mail dat de verwachte datum dat ze hem kunnen leveren 10 december 2009 is. Onacceptabel dus. Ik ben toen gelijk geswitcht naar de 2x Sapphire ATI Radeon HD 5850. Dit kostte me bijna €30,- meer, maar dat was het wachten wel waard vond ik. Krijg ik net weer een mail binnen dat de verwachte datum dat ze hem kunnen leveren 14 december 2009 is. Dit is toch niet normaal? Ik wist dat de levertijd lang was, maar ik wacht nu al 3 weken, en meer dan 2 maanden op een product wachten is natuurlijk gestoord. Wat zal ik doen? :S Ik denk dat ik niet mijn geld terug kan vragen? Ik wil 2x die HD 5850 :confused: Hebben jullie een oplossing voor mij?

order annuleren en geld terug vragen.

Dan naar een ander winkel gaan waar ze hem wel op vooraad hebben.
Heb ik met mijn 5870 ook gedaan. Zelfde verhaal alleen dan bij Azerty.

Bij azerty geannulleerd en bij cdromland gehaald.
Geresserveerd en gelijk de volgende dag opgehaald.

Edit: Deze zijjn nog op vooraad bij alternate.
http://www.alternate.nl/html/product/Grafische_kaarten_ATI_Radeon_HD5000/MSI/R5850-PM2D1G/-1081556/?
Er is veel vraag naar en ze zijn bijna overal uitverkocht / in bestelling

Laatst bewerkt:
order annuleren en geld terug vragen.

Dan naar een ander winkel gaan waar ze hem wel op vooraad hebben.
Heb ik met mijn 5870 ook gedaan. Zelfde verhaal alleen dan bij Azerty.

Bij azerty geannulleerd en bij cdromland gehaald.
Geresserveerd en gelijk de volgende dag opgehaald.
Oke nice :o maar gast... Ze zijn nergens op voorraad :(. Ja 1tje wel, maar die is bijna 250 euro. Dan kan ik net zo goed voor de HD 5870 gaan... Maar ik wil 2x HD5850 :(
Uit de review van hardware.info kan je zien dat het verschil tussen 2x HD5850 en 1 HD5870 nog best groot is vergeleken met hoeveel meer je betaald, en 2x HD5870 vind ik overkill en is bovendien weer hoppa 200 euro duurder...

Tuurlijk zijn ze dn duurder.
Als iets gewilt is en nergens is het verkrijgbaar.
Dan kan de winkel die ze nog wel heeft, lekker de prijs opvoeren.

Het is iets meer uitgeven of lekker wachten :D

Edit waarom wil je persee crosfire draaien?? en op welke resolutie draai je.
En welk mobootje heb je?

Laatst bewerkt:
Tuurlijk zijn ze dn duurder.
Als iets gewilt is en nergens is het verkrijgbaar.
Dan kan de winkel die ze nog wel heeft, lekker de prijs opvoeren.

Het is iets meer uitgeven of lekker wachten :D

Edit waarom wil je persee crosfire draaien?? en op welke resolutie draai je.
En welk mobootje heb je?
Omdat ik in de review van hardware.info zag dat het verschil best groot is met 1 videokaart. Mijn resolutie is 1920x1080, en ik heb de Gigabyte EX58-UD5 hier staan. :)

Er mag ook wel veschil zijn :) het is ook 2 keer zo duur.
Je mobo kan de volle 2 maal 16X aan dus dat is geen probleem.

Voor je resolutie is het eigenlijk overkill. Crossfire wordt het meest gebruikt bij hoge reoluties

pfff december... Ik wist dat je geduld moest hebben, maar dit is wel absurd.

waarom neem je niet voorlopig 1x een HD5870? Das echt wel genoeg hoor.
En dan kan je desnoods volgend jaar een tweede kopen. Dan zal ie wel weer in prijs gedaald zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan