Systeem start niet meer op :(

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nurayy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 okt 2015
Ondanks dat mijn laptop oud is deed hij het nog prima maar ineens krijg ik hem niet meer opgestart. Het is een HP Compaq nx 7400 met windows xp. Het enige wat ik te zien krijg na het aan zetten is een zwart scherm waarin staat dat het verkeerd is afgesloten en de vraag of ik het in veilige modus wil opstarten. Welke optie ik ook kies, hij doet een poging en keert iedere keer terug naar dit zwarte scherm.
Soms laat hij voor 1/2 seconden een blauw scherm zien met STOP..en de rest kan ik niet lezen voordat hij weg is.
zwartscherm.jpg

Het gaat me vooral om mijn bestanden/foto's die er nog op staan, ik ben bang dat de laptop zijn beste tijd heeft gehad maar wil voor de bestanden nog een poging doen!

Hoor graag of iemand mij kan helpen? :)

Schijf is via een externe behuizing miss. wel benaderbaar, met een adapter, vermoedelijk nog een 44p IDE, ook in een PC erbij te hangen.

Met een bootable Hirens CD of een Knoppix cd/dvd/stick misschien ook wel benaderbaar.

http://www.hirensbootcd.org/download/

Het lijkt me een probleem met de grafische kaart. Als je de bestanden hebt hersteld, kun je proberen een warme soldeerbout eventjes vlak boven de grafische chip te cirkelen, want de kans bestaat dat het dan wordt opgelost doordat er eventuele slechte verbindingen worden versterkt.

@WDHBGS
In de veilige modus wordt de aanwezige grafische kaart/chip niet gebruikt maar de vga.sys van windows.
Uitleg.

Zoals @Lange Pier al aangaf, met hirensbootcd kun je waarschijnlijk je bestanden nog back-uppen.
Het kan zijn dat je harde schijf of andere hardware corrupt is of op z'n laatste benen loopt, aangezien dat je nog op XP draait.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan