Taakbalk en snelkoppelingen verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

San1

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2010
Berichten
227
Een paar uur geleden kreeg ik op mijn scherm van norton de melding dat " een recente poging om uw computer aan te vallen is geblokkeerd" te zien.Deze melding kwam regelmatig terug.Ik heb de computer afgesloten en opnieuw opgestart,maar alleen de foto,die ik standaard op de pc heb staan kreeg ik in beeld.De taakbalk en de snelkoppelingen waren verdwenen.Na een paar minuten maakt de pc zelf verbinding met het internet(air france pagina).Het enige wat ik nu kan is internet.Al het andere kan ik volgens mij niet bij.In de beveiligingsgeschiedenis van Norton zie ik dat er een aantal detecties is geweest van Norton.Norton geeft aan dat de computer veilig is.
Terwijl ik deze vraag aan jullie stel opent internet wederom een paar keer een pagina(telefonie).
Wat moet ik doen??????
Groeten,
San
 
Ik heb XP
Als ik explorer.exe intik en vervolgens ok,krijg ik de melding dat hij het bestand explorer.exe niet kan vinden.
 
probeer dit eens

open regedit(gewoon in het zoekvak tikken)
ga naar:
HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/MICROSOFT/WINDOWS NT/CURRENT VERSION/ klik dan op "winlogon" in het rechterscherm, zoek naar Shell
dubbelklik erop en delete wat in het popup venstertje staat en type daar dit:
explorer.exe
 
Als ik via taakbeheer...nieuwe taak ....explorer.exe......bladeren,kom in in ieder geval in mijn mappen e.d.Is dit wat de bedoeling in eerste instantie is?Je merkt al,ik ben geen kei in computers:)
 
Taakbeheer> Bestand> Nieuw (taak)>
Intypen: explorer.exe [enter]

Dat geeft je buroblad normaal terug.
 
Als ik via taakbeheer...nieuwe taak ....explorer.exe......bladeren,kom in in ieder geval in mijn mappen e.d.Is dit wat de bedoeling in eerste instantie is?Je merkt al,ik ben geen kei in computers:)

inderdaad

ik zal hier een filmpje plaatsen hoe het moet
 
Ik heb inmiddels shell gevonden en dubbel geklikt.iIn popup stond al explorer.exe
Verder nog steeds geen taakbalk en snelkoppelingen.
 
In de beveiligingsgeschiedenis van Norton zie ik ook diverse Trojan fakeAV detecties.
Kunnen jullie hier iets mee?
 
sorry voor de dubbele post maar ik mag geen bijlagen meer toevoegen bij het aanpassen van mijn bericht..

download dezerar , daarin zitten 2 filmpjes.

eentje hoe je explorer.exe start. gaat dat precies zoals in het filmpje dan gebeurt het goed :D

2de filmpje is hoe je de pc explorer.exe laat opstarten met het opstarten van de pc

kom je er dan nog niet uit horen we het wel
 
ah, dat wist ik dus niet :p
ik pas niet zo vaak iets echt aan

, bedankt



Mod-[Edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]
.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb geprobeerd het filmpje te downloaden,krijg vervolgens een zandloper en hij reageert niet meer.Ik heb de pc opnieuw moeten opstarten.Weer een leeg bureaublad,internet maakt uitzichzelf verbinding met een reclamepagina.Norton geeft ook de melding:
"sonar detecteerde beveiligingsrisico lkizya.exe."
Help!!!
 
Heel dom misschien,maar je bedoelt kasperky rescue cd?Als ik deze download en start doet hij dan direct een scan of moet ik deze op een cd zetten?
Kan je mij vertellen hoe ik exact te werk moet gaan?
 
tuurlijk kan ik dat :D

je download die cd (image is dat dus)
die brandt je vervolgens (als je dat niet kunt > ImgBurn)
dan stop je de cd erin en laat je de pc opstarten :)

als het goed is start nu de cd met de virusscanner op
 
????Ik kan idd niet branden.Ik begrijp,dat ik dan eerst Img burn moet installeren,een taal moet toevoegen.Je begrijpt het al...een lastig karweitje voor mij.Is er geen scan die ik direct kan laten uitvoeren?
En nog een vraagje:
Enig idee wat het probleem nu is:
Beveiligingsgeschiedenis heeft het over kangojim1,http seosploit malicious exploit kit
 
ik denk dat je een virus hebt, vandaar de scan :), een gewone scan zal niet voldoen want die wordt vanuit windows gestart en zal niet alles scannen

je instaleert gewoon imgburn en dan krijg je na het opstarten dit scherm

504x_imgburn-2.5.jpg


kies daar voor : write image file to disk

stop een cd'tje in het station en selecteer het bestand dat je wilt laten branden (zie foto)

[smallimg]http://img89.imageshack.us/img89/2459/helpmijimgburn.jpg [/smallimg]

daarna klik je op de grote knop met een cd'tje links onder

imgburn11.jpg


volgende stap is cd erin en pc opstarten :D



Mod-[Edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]
.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben al weer iets verder.Ik heb de cd gebrand.Ik start de pc met cd op,krijg ik
kaspersky scherm in beeld,maar dan moet ik kiezen uit 6 opties:

kaspersky rescue disk grafische modus
kaspersky rescue disk tekst modus
hardware gegevens
opstarten harde schijf
herstart
afsluiten

Voor welke optie kies ik en wat kan ik nog meer verwachten?

Als er straks een scan is uitgevoerd,moet ik dan ook nog wat doen of wijst zich dat vanzelf?

Als ik tijdens de cd weer een vraag heb,moet ik pc afsluiten,opstarten en wachten tot
pc uit zichzelf internetverbinding maakt en dus weer op het forum te komen.
Dit duurt dan wel weer even en ik weet niet tot hoe laat jij hier bent om mij de goede weg op te sturen?:)
 
je moet de eerste hebben.
kaspersky rescue disk grafische modus


ja sorry moest werken :)
morgen weer hele dag



Mod-[Edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]
.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan