Taakbalk en snelkoppelingen verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb gisteravond een online scan met a squared free gedaan en de geinfecteerde bestanden laten verwijderen.Ik weet niet of hier juist aan heb gedaan.Een paar bestanden konden niet verwijderd worden,maar iets met reboot of zo(heb ik dat goed gelezen?).
Wat moet ik nu doen?
 
daar doe je half goed aan.

waarom je moet rebooten is simpel.
een virus infecteert windows en om dat te kunnen "schoonmaken" moet windows uit :D

thans het idee van de boot cd :D
 
Gisteren had ik het geluk,dat internet zelf verbinding maakte,zodat ik naar dit forum kon.
Internet start nu niet meer uitzichzelf op,daarom duurde het een tijdje dat ik me hier weer heb gemeld.Via via heb ik toch weer verbinding kunnen maken.

Hoe ga ik nu precies te werk?Kan jij mij op weg helpen?
 
je kiest voor de grafische modus op de kaspersky cd.

die laat je laden en dan start een soort windows :D
vanuit daar kan je de kaspersky scan laten doen(hij update voordat hij scanned).
wacht dan een uurtje ofsow en hij zou alles moeten verwijderen
 
Ok,zal ik doen.
Ik heb ook ergens gelezen,dat Kaspersky alleen scant en niets verwijderd.Klopt dat?
 
niet dat ik me kan herrineren, maar mijn cd is al een jaar oud volgens mij :p
mocht dat het geval zijn dan weet je in ieder geval dat er virussen nog opzitten :D.

dan zou je hier een van de vele andere gratis "bootable rescue cd's" kunnen vinden.

maar probeer eerst kaspersky want volgens mij verwijderd hij gewoon :D



Mod-[Edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]
.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb inmiddels een scan laten uitvoeren.O.a. vrius.win32.TDSSb heeft hij verwijderd.
Als ik opnieuw opstart,heb ik nog steeds een leeg bureaublad.
Voordat ik de scan heb laten uitvoeren staan er vier vakjes:

opstartsectoren
verborgen opstarobjecten
C:
D:

De eerste twee staan aangevinkt.Moet ik de andere ook nog aanvinken en dan de scan laten uitvoeren?De scan was wel erg snel klaar merkte ik.
 
De scan is klaar.
Er word gesproken over een trojaans programma:
exploit.java.agent.f

Deze kon niet de desinfecteerd worden.
"Onbehandeld:schrijven niet ondersteund"
En nu?
 
Probeer anders ergens een explorer.exe te downloaden (zorg ervoor dat het een schone is, geen virussen erin)
Daarna scans doen met o.a. MBAM/SAS/anderen in veilige modus.
P.S. je kan explorer.exe uitvoeren met Windowstoets+R , dan krijg je windows verkenner te zien zodat je bestanden kunt openen etc.

Evt. Windows opnieuw installeren nadat je een backup hebt gemaakt van de belangrijkste bestanden.
 
Ergens anders een explorer.exe downloaden.maar wel een schone?Word toch wel een beetje lastig voor mij.
Is er een andere manier om verder te gaan?Tot nu toe heb ik het nog aardig kunnen bijbenen,maar maak het me niet te lastig:)
Waarom kan Kaspersky het niet verwijderen?Kan ik het met een andere wel verwijderen?
 
ging over xp he? ik kan namelijk explorer.exe altijd wel leveren :)

explorer.exe vervangen betekent dat je het bestandje explorer.exe op je pc vervangt door die van iemand anders (eentje die het wel doet)



Mod-[Edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]
.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maar weer een paar domme vragen:

- Als ik explorer.exe vervang is daarmee het virus verdwenen?
- Is er geen tool waarmee ik het virus kan verwijderen,zodat taakbalk e.d. weer terugkomt?
- Waarom kan kaspersky het niet verwijderen.Wat betekent bij Kaspersky: onbehandeld,schrijven niet ondersteund?
- Kaspersky gaf melding: administrator/local settings/temp/jar_cache105............malvue.class Kan je hier nog iets mee?

(Ik ben toch niet te lastig he?)
 
Maar weer een paar domme (bestaan niet :p) vragen:

- Als ik explorer.exe vervang is daarmee het virus verdwenen?
Waarschijnlijk niet, tenzij explorer.exe geinfecteerd is. Let wel op: dit kan een deel van het virus zijn dat op je computer staat
- Is er geen tool waarmee ik het virus kan verwijderen,zodat taakbalk e.d. weer terugkomt?
MalwareBytes Anti-Malware en SuperAntiSpyware doen het meestal goed bij de virus-verwijdering, probeer die maar eens zou ik zeggen :)

(Ik ben toch niet te lastig he?)
Nope, wat mij betreft absoluut niet ;)
 
Na het downloaden van superantispyware kreeg ik de melding:

"Er is een probleem met dit bestand vastgesteld.
Naam:eek:nbekende uitgever
Dit bestand word geblokkeerd omdat het geen geldige digitale handtekening bevat dat de uitgever ervan bevestigd"

Wat nu?
 
Een nieuw gebruikers-account aanmaken, of even FireFox downloaden, en daarmee SuperAntiSpyware downloaden.
 
Heb zojuist een volledige scan met Malwarebytes laten uitvoeren:2 geinfecteerde bestanden succesvol verwijderd.
Opnieuw opgestart,maar nog steeds leeg bureaublad en rechtermuis werkt ook niet op het bureaublad.Via taakbeheer vervolgens hier weer naartoe gegaan.

- Is het juist als ik aanneem,dat het virus nu verwijderd is?
- Kan ik zelf nu bureaublad in originele staat terugbrengen?

Wederom alvast bedankt.
 
als malwarebytes zegt het is weg is dat meestal ook zo :)

volg de eerdere tip van mij op:

open regedit(gewoon in het zoekvak tikken)
ga naar:
HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/MICROSOFT/WINDOWS NT/CURRENT VERSION/ klik dan op "winlogon" in het rechterscherm, zoek naar Shell
dubbelklik erop en delete wat in het popup venstertje staat en type daar dit:
explorer.exe

werkt dat nog niet dan moet je dat even aangeven dan upload ik de explorer.exe (moet je wel even aangeven welke windows je hebt , zodat ik de goede pc pak :p)
 
Heb ik inmiddels al geprobeerd,maar zonder succes.Ik neem aan dat het niet uitmaakt of ik een kleine "e" of hoofdletter "E " gebruik(heb beide trouwens geprobeerd).
Ik heb XP of heb je nog meer gegevens nodig?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan