tabel vullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronnie123

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2007
Hallo forumleden
hoe kan ik het beste verder gaan met de opbouw van een toernooi, heb een tabel spelers met poule indeling
een tabel met schema waar de wedstrijden in staan en een tabel toernooi waar ik de uitslagen in wil verwerken.
kan iemand mij hiermee opweg helpen?Bekijk bijlage test.rar
grt ronnie

Dus A1 en A2 spelen in week 1 4 keer tegen elkaar? Ik mis in dat geval een veld Speelronde, want dat heb je eigenlijk nodig om de unieke waarden te garanderen. Nu is een wedstrijd A1 tegen A2 in week 1 niet uniek. A1 tegen A2 in speelronde 1 is dat wel, net als A1 tegen A2 in speelronde 2 en A1 tegen A2 in speelronde 3.

Lijkt mij inderdaad beter :)
Wat je zou willen hebben denk ik is een tabel met daarin alle wedstrijden voor een bepaald toernooi. Want in wezen zijn alle wedstrijden al op voorhand bekend. Het enige dat je nog niet weet, is de uitslag. Dus zodra je een toernooi begint, wil je in je uitslagentabel in één keer alle wedstrijden hebben die je nodig hebt, desnoods met kwartfinales, halve finales etc. En die vul je dan later in met de uitslagen. Of wil je een andere werkwijze?

Hallo OctaFish
dat is wat ik graag wil, maar ik kom er zelf niet uit hoe ik de opbouw naar deze tabel moet maken.
Ik heb dus een tabel spelers met alle gegevens in deze tabel.
Van al deze spelers doet niet iedereen elke keer mee.
Een tabel schema voor 4 personen en een tabel schema 3 personen (deze staat niet in de bijlage).
Hoe krijg ik nu de spelers volgens tabel schema in de tabel toernooi?
hoop dat je een goede oplossing voor me heb.
grt ronnie

Een oplossing zou kunnen zijn om met op een formulier met een sleep actie te werken. Je sleept dan een naam naar één van de wedstrijden. Maar dat is nogal lastig bouwen, omdat het moeilijk is om de speler die je sleept te locken. Bij het slepen loop je dus de kans om een andere speler te plaatsen. Maar het is een mogelijkheid. Wat je zou kunnen doen, is een procedure maken die op basis van geselecteerde spelers een tabel vult met alle mogelijke combinaties. Dus als je een selectievakje hebt bij de spelers die meedoen, dan kun je die tabel uitlezen in een recordset, en vervolgens elke speler koppelen aan de andere spelers om zo een wedstrijdschema te maken. In je Spelers tabel zit zo'n selectievakje niet, maar wel een veld [poule]. Probleem dat ik daarmee heb, is dat je daarin voor elk record een andere code hebt staan. In mijn ogen heb je dus elke speler in een eigen poule ingedeeld, waar hij/zij dan ook nog eens alleen in zit. Zo'n poule zou ik met mijn ogen dicht ook nog kunnen winnen :)
Als je 4 spelers in een poule hebt, dan wil je bij al die spelers dezelfde poule code zien. En heb je meer spelers, en dus meer poules, dan wil je die poules ook terugzien in de tabel. Gebruik je overigens een code voor een poule, dan heb je de selectievakjes niet nodig. Ik neem aan dat je de poules samenstelt op basis van moyenne o.i.d. dus dat zul je wel met de hand doen. De procedure leest dan de records uit op basis van Poule code, en maakt voor alle poules dan de wedstrijden aan. Heb je vaste wedstrijddatums, dan kun je die ook meenemen. Het nadeel van een geautomatiseerde indeling is, dat je altijd hetzelfde wedstrijdschema krijgt. Maar iedereen komt dan wel tegen iedereeen aan bod, en je hoeft er weinig aan te doen.

Hallo OctaFish
De poule indeling gaat aan de hand van de datums die ze opgeven wanneer ze spelen kunnen, ze mogen ook per poule van 4 personen opgeven ( familie of vrienden).
De poule indeling is handwerk (heel gepuzzel).
Ik werk nu met a1 t/m a4 b1 t/m b4 enz en t/m 3 als er een poule van 3 is.
Dat het wedstrijdschema altijd het zelfde is is geen probleem.
zou jij me met deze opbouw en procedure willen helpen?
bvd ronnie

Ik wil best, maar ik lig al een paar dagen ziek thuis. Heb meelij...

heb ik,wens ik je veel beterschap en klop later nog wel eens op de deur
groetjes en sterkte
ronnie

Kon je ook niet weten :)

Je lijkt m'n baas wel ;) Zo snel gaat een zware griep helaas niet voorbij. Maar het begint langzaam aan weer een beetje te werken, dus dit weekend wellicht.

Hallo Michel
griep weer te boven, kan ik weer aankloppen met het brobleem?
of iemand anders
grt ronnie

Laatst bewerkt:
Michel nog niet beter
of kan iemand anders helpen
grt ronnie

Laatst bewerkt:
goede morgen leden
is er iemand die mij verder kan helpen met dit probleem
zou er heel blij mee zijn
grt ronnie

Status