te lange bestandsnaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Windowsfaq

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 jan 2010
Ik ging grote bestanden kopieren alleen windows 8 vertelde dat medere bestanden niet konden gekopieerd worden vanwege te lange bestandsnaam, nou moest ik eigen het wel overslaan, nou is dat bij vorige windows versie wel zo maar kan ik dit ook wijzigen dat windows 8 wél lange bestandsnamen kan meenemen?:)

Let op: Lange bestandsnaam is inclusief het mappenpad er naar toe.
Dus normaal gesproken is niet de bestandsnaam (direct) het (volledige) probleem, maar ook (of uitsluitend) het mappenpad er naar toe.
Voorbeeld:
Stel ik heb een bestand C:\helelangemapnaam1\helelangemapnaam2\helelangemapnaam3\helelangebestandsnaam1.txt
dan kan het best zijn dat helelangebestandsnaam1.txt best in een andere map neergezet kan worden, zolang het hele mappenpad niet lang is.

Een methode om dat voor elkaar te krijgen is om de map
C:\helelangemapnaam1\helelangemapnaam2\helelangemapnaam3
te delen, daar een netwerkverbinding mee te maken (zodat die een schijfletter krijgt) en dan via die nieuwe schijfletter helelangebestandsnaam1.txt te verplaatsen/kopiëren naar de nieuwe lokatie.

Andere methode is m.b.v. het subst commando.

Succes,

Tijs.

ja maar is er niet een programma of instelling waarvan ik de limiet eraf kan gooien??:confused:

ik ben niet zo van commandos:P

ik hou graag een beetje overzicht:P

Nee, natuurlijk is dat er niet: De maximum lengte van een bestandsnaam is al 260 karakters! Dat hoort méér dan genoeg te zijn, ook met het gebruik van submappen.

Tijs.

Ik zie allerlei nieuwe vragen, maar de vragen die eerder zijn beantwoord daar reageer je niet op.

Meld terug of je probleem is opgelost met de posting die ik gedaan heb.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan