Tekst verspringt na omzetten in PDF

Status
Niet open voor verdere reacties.

jessica85

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 nov 2015
Berichten
3
Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem. Ik heb een verslag gemaakt in Word. Als ik dit omzet in PDF dan is de tekst versprongen. Als voorbeeld: Het onderwerp van de tekst moet beginnen op pagina 2. Deze regel is nu versprongen naar onderaan pagina 1. Hoe kan dit en hoe kan ik dit oplossen?
 
Nogal afhankelijk van hoe je de PDF gemaakt hebt. Ik neem aan vanuit Word zelf?
Indien ja, probeer eens een andere manier, zoals (vanuit Word) afdrukken naar PDFCreator printer.
PS: PDF Architect hoef je niet mee te installeren, als je aangepaste installatie kiest.

Tijs.
 
Ik heb de PDF gemaakt met doPDF. Dit doe ik vanuit word via afdrukken. Ik zal eens het programma proberen die jij voorstelt.
 
Vanuit Word kun je ook rechtstreeks een PDF maken (afhankelijk van welke versie Word je gebruikt). Dat is waar ik op doelde in mijn eerst regel. Zie hier. [Bij Word 2007 gaat het via Office knop -> Opslaan als -> PDF of XPS]
Overigens met PDFCreator altijd goede resultaten geboekt, dus die route kun je ook proberen.

Verrassend dat je niet even de moeite nam om dat doPDF te vermelden, want dat is (natuurlijk) geen onderdeel van Office.

Tijs.
 
Ik geloof dat ik het probleem zelf heb opgelost.. PDF creator deed hetzelfde.. ook direct omzetten vanuit word naar PDF.. Ik heb de regels aan het begin van de pagina verder naar beneden gezet en nu gaat het goed. Mogelijk komt het doordat ik kop en voettekst heb gebruikt.. Het was iets simpels waar ik veel te moeilijk over nadacht ;) Toch bedankt voor je tips!
 
Graag gedaan. Apart dat zelfs Word zelf er geen 1-op-1 PDF's van kon maken.

Graag nog de vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp-opties" etc.]

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan