Tele2 compleet, goed / slecht

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb eind vorige week ook eindelijk mijn migratiebrief binnen gekregen. Helaas is XS4ALL minder "aardig" voor mij dan ik gehoopt had.

Lees / reken met mij mee:

huidig HCC abbo : down/up 2048 / 1024 voor 29,95 (via netwerk BBned)
na migratie abbo : down/up 2048 / 512 voor 29,95 (via netwerk KPN)

ik ben wel goed, maar niet gek.................. ik heb inmiddels een andere provider uitgezocht en de bestelling geplaatst:
abbo : Speedlinq : down / up 4096 / 1024 voor 9,95 (eerste jaar en daarna 24,95)

Nadeel van Speedlinq schijnt een dure helpdesk te zijn van 0,70 per minuut, maar daar kom ik wel uit ;) :D

Tele 2 Compleet... paar weken geleden besteld en bijna meteen daarna al spijt, omdat ik er zoveel negatieve dingen over hoor. Maar...

dit weekend de hele boel geinstalleerd, en het werkt als een trein. Geen enkel probleem. Telefoon werkt uitstekend, internetverbinding is stabiel. Test gedaan op www.speedtest.nl en ook dat valt niks tegen. Uiteraard maakt het wel wat uit op wat voor tijdstip je dergelijke tests doet, maar over het algemeen haal ik de 4Mb wel. Upload zit rond de 512Mb.

Hier zit natuurlijk wel een addertje onder het gras. Daar waar het lijkt of of 4 MB (megabyte) wordt aangeboden, gaat het in werkelijkheid om 4 Mb (megabit). Vanuit het goede oude DOS-tijdperk weet ik nog dat 1 Byte = 8 bits, dus tel uit je winst. In de praktijk komt het er dus op neer dat je in de regel niet veel meer dan 4000/8=500kbps zult halen met een 4Mb verbinding.

Anyway.... vooralsnog ben ik dik tevereden.:thumb:

Wat het addertje betreft ga / ging ik er vanuit dat DAT inmiddels gevoegelijk bij een ieder bekend is / was.
Sterker nog: een veel gebruikte "vuistregel" die een nog "somberder" beeld vertoont is:

(snelheid - 20%daarvan) / 8

Dit betekent in het rekenvoorbeeld:
(4000 - 800) / 8 = 400 Kb/sec die je mag verwachten.

Tele2 compleet is ook wel goed. Zogauw je de tv erbij neemt begint de ellende(ben ik achter gekomen).

Tele2, alleen maar gelazer, en lage snelheden, niet doen. Ik heb SPIJT!!!!

Valse beschuldigingen

Recentelijk is er onder bijna alle tele2 gebruikers die de pakketten vanaf april gebruiken een onderzoek geweest naar klant tevredenheid. Die kwam zeer goed uit. Kijk, als je een forum start over SLECHTE ervaringen, wat lees je er dan op?:cool:

Ikzelf werk bij Tele2 en tuurlijk, krijg ook voornamelijk de klachten te horen, maar ook meer dan genoeg mensen help ik helemaal, en beëindigen het gesprek positief.

Wel kan ik mede delen dat er veel gaat veranderen bij Tele2 waardoor de kwaliteit van de helpdesk en oplevering van de lijnen verbeterd gaan worden.

Ik zou zeggen, start eens een forum en vraag naar WEL positieve ervaringen, en ook een bij speedtest.nl

Nog een tip, indien je je werkelijk halende snelheid wil testen, die speedtest deugt ook van geen kanten, want die is vaak trager dan je DSL verbinding. Als Tele2 gebruiker gewoon even www2.tele2.nl/100mb.bin doen, bestandje downloaden (is een leeg kaal bestandje) en kijken wat je dan als snelheid haalt. Dat is een BETROUWBARE snelheids meting.

Ik zeg dit echt niet uit belang van het bedrijf Tele2 maar echt uit eigen vrije ervaring.

't moet mij even van het hart, Tele2 : geen kwaad woord over verbindingskwaliteit, verbindingsstabiliteit en / of after saleservaring. Reden? Zo ver ben ik nooit gekomen met Tele2. Reden:

enige tijd geleden overwoog ik telefonie + ADSL bij Tele2 of Orange. Telefoon gepakt en Tele2 gebeld. Daar ik een analoge Homevox 1.5 (een doodordinaire huiscentrale) bezit, dit even gemeld en gevraagd of ik nog "gekke" dingen kon gaan verwachten wanneer ik het complete pakket zou gaan afnemen. Na in totaal 20 minuten aan de lijn te hebben gehangen en van de klantenservice naar de technische afdeling -en andere afdelingen- te zijn doorverbonden (en weer terug) had ik nog geen ja of nee.

Vervolgens Orange gebeld. Ik werd doorverbonden met de technische afdeling en na het stellen van mijn vraag werd ik in de wacht gezet. Ongeveer 2 minuten later kwam de medewerker terug met een glashelder antwoord: als u de homevox conform de installatievoorschriften hebt aangesloten gaat onze Livebox werken bij u thuis.

Nu mag jij (Kameleon20) raden bij welke provider ik sinds 1 oktober een abbo heb? Ik verklap niets, maar achter de @ staat orange.nl Je mag 1x raden?

[edit] en dit was geen incident. Toen ik in juli 2006 noodgedwongen van provider moest wisselen -HCCnet hield op te bestaan- had ik een nagenoeg identieke ervaring met Tele2, alleen wilde ik toen nog geen telefonie erbij, alleen slechts ADSL. Dezelfde vraag gesteld omtrent mijn Homevox, ook toen geen antwoord gekregen. [end edit]

Laatst bewerkt:
Onervarenheid

Die vraag had ik u direct kunnen beantwoorden met een ja. Ik zit ook bij de technische helpdesk, maar doe ook aanmelding, facturering, up/downgrade. Waarschijnlijk heeft u de pech gehad een groentje aan de lijn te hebben gehad die overrompeld werd met de term Homevox 1.5

Ikzelf ben Cisco afgestudeerd maar dat is natuurlijk niet iedereen. Maar de nieuwelingen worden in het begin inderdaad vaak met dat soort termen om de oren gesmeten, en verbinden uit onervarenheid dan door. Technische helpdesk had u hier gewoon mee te woord moeten kunnen staan. We zijn erg gegroeid, en dus ook veel nieuwe mensen aan genomen. Ik lees dus ook veel fora, en neem ook veel dingen op om zelf eens te informeren hoe dat zit en indien het kan dat zoiets verbeterd kan worden. Dit ga ik ook maar eens informeren wat dat zijn gewoon standaard vragen die iedere technische helpdeskmedewerker zou moeten kunnen beantwoorden.

In ieder geval bedankt, en mensen die ook slechte ervaringen hebben gehad, mail mij even. Leg het zo uitgebreid mogelijk uit, want ik kan altijd even vragen of daar van ons uit wat aan gedaan kan worden. Mail mij gewoon even op *knip* en als betreft: Tele2 ervaring.

Gewoon even doen, want een goede klant tevredenheid is inderdaad erg belangrijk.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb geen iedee hoeveel Mb download ik heb..
Ik heb draadloos,van het net.:confused:
Maar dat staat er 54,0 Mbps is dat veel?
Ik zit ook te denken om naar tele 2 te gaan...
Gratis laptop:thumb:
En volgens mij werkt het allemaal nog wel..:d
Gr.Rens,

Tijdens de eerste tele2 laptop actie, hadden ze nogal wat problemen met oplevering, doordat het zo populair was, dat de centrale's overvol raakten.
Daar hebben ze een zware brok aan gehad om zelfs na de actie alle problemen te verhelpen (Denk aan laptops die niet geleverd werden, foutieve actiecode's e.d.).

Nu hebben ze alles net weer een beetje op rails, en nu wordt er weer een laptop actie tegenaan gegooid omdat deze 'zo populair' was.
In plaats van hun fouten te leren, maar volgens mij besteden ze die levering van de laptops weer uit aan Digid. Helemaal niets mis met Digid, maar als je een paar duizend laptops ineens moet leveren, dat is zelfs voor de grootste leveranciers nogal een grote opdracht, laat staan voor Digid.

Als je op deze actie dan ook in gaat, ga dan uit van vertraging in oplevering van je lijn en/of laptop...

En jij hebt denk ik 2mbit van HetNet Morthill.
54Mbps is je netwerk snelheid van je draadloze netwerk. het 'World Wide Web' op heb je dus 2Mbps (omgerekend zo'n 256kilobyte per seconde).

Ik denk hier wel weer voldoende mee geïnformeerd te hebben.

Oke dank u wel..
Heb ik nog een vraag..
Als ik niet aant downloaden ben en niets heb aanstaan.
En speel een computer spel Lagg die. Te hoge PING (te laag.) hoe kan dat dan?:confused:

De laptop actie is overigens afgelopen.

Die ping kan vele factoren hebben... Kan komen door de prestaties van je pc, dat die niet goed genoeg zijn, maar kan net zo goed zijn dat je netwerk kaart traag is. Zoals ik in je vorige post opgemerkt heb, maak je een draadloze verbinding. Dit kan goed zijn, maar het signaal moet wel goed tot uitstekend zijn, en ook die 54mbps zijn EN stabiel, voordat je er geen lags mee krijgt (lag=vertraging, of schokken). Ook kan het betekenen dat het spel meer dan 2Mbps nodig heeft. Ik weet niet om welk spel het gaat?

Wat als laatste nog een reden kan hebben, andere computers op het netwerk die er gebruik van aan het maken zijn. Als je draadloze netwerk onbeveiligd is, kunnen er ook buren op mee aan het liften zijn, dus zeg in dit geval dan niet klakkeloos dat er geen andere op bezig zijn.

Ik hoor het nog wel, en anders mag je me altijd even op msn toevoegen, dan help ik je daar wel verder.

Met vriendelijke groet,
Gerd Nicolai
gerdpeter@hotmail.com

Ik vind tele2 slecht! Ik heb digitaal genomen omdat ik UPC slecht beeld vond hebben (via de kabel analoog) Nou digitaal van tele2 is net zo slecht zondegeld dus! Ik heb vaste telefoon genomen, niet om te bellen want dat doe ik via mobiel maar om te faxen! Nou er kan helemaal NIKS gefaxt worden omdat mijn fax T38 protocol niet ondersteund! Gaat me dus nog meer geld kosten! En t internet is wel oke alleen de poorten staan dicht en nu kan ik niks downloaden! Alles is dus blubber! Volgend jaar dus gelijk TELE2 de deur weer uit!

TV: Signaal slecht? op welke manier exact?
Fax: Ja dat is inderdaad '*****'. Zal ongetwijfeld wel in de voorwaarden, of in de vereisten ervoor gestaan hebben. Niet lezen is geen excuus.
Internet: Even inloggen op de modem, is geloof ik 192.168.2.1 en dan username en password zijn beiden user, en dan upnp enablen, of poorten open gooien... geloof ook dat je zelfs, in den ergsten gevalle de hele firewall van dat ding uit kan gooien... (Voor verdere instructies: zie tele2 website, of bijgeleverde handleiding)

Naar afwachting van een zo gedetaileerd mogelijk beschrijving van je tv probleem, is dit het voor nu.

In een topic reageren dat ouder is dan een jaar, wordt op de Helpmij niet zo gewaardeerd geloof ik ............

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan