Textwriter maakt txt file leeg

Status
Niet open voor verdere reacties.

joost54

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2011
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met een stukje code in mijn programma.

code :
Code:
static void Mp3_toevoegen()
        {
            string Input_Naam = string.Empty;

Console.Clear();
            TextWriter tw = new StreamWriter("InputFile.txt");          //Open textwriter

aantal_list_items++;
            tw.WriteLine("ID : {0}", aantal_list_items);                // ID automatisch aanmaken

for (int propperties_list_loop = 0; propperties_list_loop <= 4; propperties_list_loop++) // Loop 5x uitvoeren
            {
                switch (propperties_list_loop)
                {
                    case 0: Input_Naam = "Naam : "; break;
                    case 1: Input_Naam = "Brand : "; break;
                    case 2: Input_Naam = "Model : "; break;
                    case 3: Input_Naam = "MBsize : "; break;
                    case 4: Input_Naam = "Price : "; break;
                }
                Console.Write(Input_Naam);                              // Laat zien wat je moet invullen
                string input = Console.ReadLine();                             // vraag input
                tw.WriteLine(input);                                    // zet input in txt file
            }
            tw.WriteLine("Stock : 0");
            tw.Close();                                                 //sluit de writer
            Console.WriteLine("Done!");
            Console.ReadLine();
            ShowMenu();
        }

er worden een aantal dingen in een .txt file gezet en dat gaat goed, maar zodra ik deze method nog een keer uitvoer wordt het .txt file leeg gemaakt zodra het programma bij
Code:
TextWriter tw = new StreamWriter("InputFile.txt");
komt

ik wil niet dat de .txt wordt leeggemaakt maar gewoon verder gaat op de volgende regel.

alvast bedankt ;)

Laatst bewerkt:
Het lijkt erop dat je steeds een nieuwe textfile aanmaakt ipv het te openen (zoals in je comment staat) en vervolgens data toe te voegen.

hmm ja ik begrijp wat je bedoeld maar ik zou niet weten hoe ik dat kan oplossen.
het eerste wat in me op kwam is, de textwriter buiten de method aanmaken en dan openen in de method, maar ik weet niet hoe je dat realiseert.

edit :
ik zat te denken en... de textfile wordt toch niet aangemaakt maar 'geopend', ik heb de textfile handmatig gemaakt en die staat er dus altijd.
oh ja, als het programma compleet gesloten wordt en daarna weer geopend mag de .txt ook niet leeg gemaakt worden, i.e de .txt mag alleen worden leeg gemaakt als ik dat aangeef in de code :p

Laatst bewerkt:
Waarom maak je niet gebruik van File.AppendAllText? Deze gaat verder in het bestand, of maakt deze aan als die niet bestaat.

Zoals ik zie schrijf je nu alleen strings weg, dit kan dus met bovenstaande method :)

Heel erg bedankt aaajeetee, die kende ik nog niet :) ik ga er vanavond mee aan de slag.

Verander:
Code:
TextWriter tw = new StreamWriter("InputFile.txt");

In:
Code:
TextWriter tw = new StreamWriter("InputFile.txt",true);

nu zal het toevegen aan de file

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan