Tijdens XP installatie error (bootloop)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dolle pret, uit nieuwsgierigheid had ik dus ook even dat ding gedownload en 110 seconden later had ik een bootdisk 98SE. Soms zit 't mee, soms zit 't..................
 
Dolle pret, uit nieuwsgierigheid had ik dus ook even dat ding gedownload en 110 seconden later had ik een bootdisk 98SE. Soms zit 't mee, soms zit 't..................

Ik hoop dat het dat is ja, en niet een kwestie van "ben jij nu zo slim, of ben ik nu zo dom (vrij naar van Gaal :p )

Ik heb het nog een aantal maal geprobeerd, maar hij bleef bij het uitvoeren van dat programma tijdens het schrijven naar de diskette maar steeds eerdergenoemde foutmelding geven. Nu heb ik geprobeerd of het met een DOS-opstartdiskette lukt die ik gemaakt heb. Nu verschijnt er wel A:/> . Als ik dan fdisk typ en Enter duw geeft hij als melding "Bad command or file name" :mad:

Ook maar even geprobeerd in het kader van baat het niet dan schaadt het niet: als je C:/> doet staat er "Invalid drive specification"
 
fdisk staat niet standaard op een opstart disk. Als je me even mailt stuur ik 'm wel naar je toe.
De C: schijf kent ie niet omdat de schijf NTFS is en geen FAT

overigens zou het command C: zijn en niet C:\>
 
Die laatste (C) foutmelding klopt. Als de schijf NTFS is ingedeeld, dan kun je C: niet lezen vanuit / vanaf het DOS.
Laten we het anders doen; als jij een of ander hotmail adres gedurende korte tijd plaatst, dan stuur ik je alle uitgepakte bestanden (is toch niet meer dan ongeveer 1 MB)
Die bestanden hoef je dan alleen maar op een diskette te zetten en dan heb je eindelijk een goede bootdisk.
 
fdisk staat niet standaard op een opstart disk. Als je me even mailt stuur ik 'm wel naar je toe.
De C: schijf kent ie niet omdat de schijf NTFS is en geen FAT

overigens zou het command C: zijn en niet C:\>


Fdisk staat wel standaard op de 98SE bootdisk.
 
Kijk eens of het help het volgende bestand op je opstartfloppy toe te voegen. Even uitpakken en dan op de floppy erbij zetten. Deze heb ik vanaf een Win98(se) opstartfloppy gehaald.
 

Bijlagen

  • FDISK.rar
    30,8 KB · Weergaven: 14
De complete inhoud van die disk :
 

Bijlagen

  • Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    99,3 KB · Weergaven: 18
Normaal wel ja, maar ik ben ze ook wel tegen gekomen zonder Fdisk.exe en Format.com.:confused:
 
Maar ik snap er aan de andere kant geen ene mo*r van dat bij TS het op de een of andere manier maar niet wil lukken om een deugdelijke bootdisk te krijgen.
Het is niet meer dan het bestandje downloaden, dubbelklikken en een diskette in de drive stoppen en de bestanden worden er naartoe weggeschreven.

Eerlijkheid gebiedt mij wel om te melden dat ik zojuist de bestandjes nog maar eens een keer op disk probeerde te zetten en ik bij de eerste diskette die ik gebruikte een foutmelding kreeg. Diskette maar gelijk in de prullenbak gedaan. De tweede ging gelijk goed, net zoals gisterenavond de eerste.

[edit] tenzij TS voor Tros Radar werkt of zo en dit een test is om te bepalen hoeveel DOS / formatteer kennis (momentopname) er bij de Helpmij aanwezig is [end edit] ;) :D
 
Laatst bewerkt:
Maar ik snap er aan de andere kant geen ene mo*r van dat bij TS het op de een of andere manier maar niet wil lukken om een deugdelijke bootdisk te krijgen.
Het is niet meer dan het bestandje downloaden, dubbelklikken en een diskette in de drive stoppen en de bestanden worden er naartoe weggeschreven.

Eerlijkheid gebiedt mij wel om te melden dat ik zojuist de bestandjes nog maar eens een keer op disk probeerde te zetten en ik bij de eerste diskette die ik gebruikte een foutmelding kreeg. Diskette maar gelijk in de prullenbak gedaan. De tweede ging gelijk goed, net zoals gisterenavond de eerste.

[edit] tenzij TS voor Tros Radar werkt of zo en dit een test is om te bepalen hoeveel DOS / formatteer kennis (momentopname) er bij de Helpmij aanwezig is [end edit] ;) :D

Ik snap ook niet precies wat er verkeerd gaat... een spam-mailadres van mij is solicitatiemail@gmail.com (niet letten op de spelfout, dat was omdat sollicitatie al bezet was :p ) Ik zal het bovenstaande gaan proberen. En zou ik bij de tros werken krijgen jullie van mij een warme douche :p

EDIT: Ik heb de .rar die door crash gepost was op de disk gezet. Nu werkt de command A:/>fdisk wel, enige probleem is dat hij nu weer als melding geeft De versie van MS-Dos is onjuist. Even kijken of ik een andere (hopelijk goede) versie kan vinden...
 
Laatst bewerkt:
De bestanden van de disk zijn onderweg naar je.
Nu maar hopen dat met al die moderne beveiligingen in Windows en mailprogjes, de bestanden je ook gaan bereiken.
In een vorige topic screendump kun je zien hoeveel je er moet krijgen. Check even óf alles is overgekomen.
 
Je mail is nog niet aangekomen.

Maar na een hoop proberen is het eindelijk gelukt in DOS5.0 gekomen :thumb:
Eens kijken of ik het nu eindelijk zover kan krijgen dat het geformatteerd wordt :p

EDIT: Hij is eindelijk bezig met het formatteren van station C: :p
 
Laatst bewerkt:
De format is gelukt. Dat was echter het goede nieuws, want wederom lijkt de wet van Murphy te gelden...

In de OP heb ik vermeld dat het probleem ontstond nadat ik 2 verschillende windows install disks had gebruikt omdat hij bepaalde bestanden van beide niet kon lezen, en met beide cd's wel die bestanden kon kopieren. Dat ging dus een beetje fout met als gevolg al het gedoe van de afgelopen 3 pagina's ;)

Nu is de PC dus goed geformatteerd, maar krijg ik het niet geinstalleerd omdat hij bij beide cd's blijkbaar bepaalde bestanden niet kan kopieren. Bij de originele windows install cd is dat misschien veroorzaakt door een paar kleine krasjes, maar bij die andere (met SP2 geslipstreamde versie) is dat zeker niet het geval. Mijn broer heeft die namelijk een paar dagen geleden nog gebruikt om Windows op zijn Macbook te zetten. Ik zal de komende dagen eens kijken naar mogelijke oplossingen (mss valt die install cd ook wel ergens op het internet te downloaden.

Maar dat zal niet voor vanavond zijn ;)

In ieder geval bedankt voor alle hulp om de bootloop op te lossen Pasja, ReneDirks en crash :thumb: En nogmaals een prettige jaarwisseling gewenst :cool:
 
Ben van 13.00 uur tot zojuist weggeweest en las net je berichten.
De 1e stap is gezet. Wat die Windows CD betreft, elke is te gebruiken, het gaat tenslotte om de key die je hebt. Leen er één van de buurman...........

Vergeet vooral niet om vóórdat de feitelijke installatie begint de disk nog even middels de installatiedisk van Windows op NTFS te formatteren (tenzij je natuurlijk liever Windows op een FAT ingedeelde schijf wil hebben, wat ik mij niet voor kan stellen)

Prettige jaarwisseling en succes met de hdd in het nieuwe jaar.

PS. het goede nieuws is dus óók dat je nu zéker weet dat die hdd niet defect is, anders had je 'm in 't DOS ook niet kunnen formatteren................... toch?
 
Ben van 13.00 uur tot zojuist weggeweest en las net je berichten.
De 1e stap is gezet. Wat die Windows CD betreft, elke is te gebruiken, het gaat tenslotte om de key die je hebt. Leen er één van de buurman...........

Vergeet vooral niet om vóórdat de feitelijke installatie begint de disk nog even middels de installatiedisk van Windows op NTFS te formatteren (tenzij je natuurlijk liever Windows op een FAT ingedeelde schijf wil hebben, wat ik mij niet voor kan stellen)

Prettige jaarwisseling en succes met de hdd in het nieuwe jaar.

PS. het goede nieuws is dus óók dat je nu zéker weet dat die hdd niet defect is, anders had je 'm in 't DOS ook niet kunnen formatteren................... toch?


Het is gelukt, inderdaad met de cd van de buurman :p
Evenalle updates geinstalleerd en nu kan hij er dus weer een tijd tegenaan :D

Nogmaals bedankt voor de hulp, jullie zijn helden :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan