Totaal berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik weet niet wat je wilt filteren; de keuzelijst zou nu alle unieke datums moeten laten zien. Meer doet de knop Totalen niet. Wordt het niet eens tijd voor een voorbeeldje????

Ik wil graag records filteren via een keuzelijst.
de rijbron haal ik uit het datumveld dat ik wil filteren.

selecteer datum via keuzelijst en alleen de records met deze datum worden weergegeven.
hoe krijg ik dit voor elkaar, of is mijn voorbeeld niet mogelijk?

Laatst bewerkt:
Lijkt mij een simpel filter. De vraag is: wat staat er in de keuzelijst als rijbron?

SELECT [Query1].[datum] FROM Query1 ORDER BY [datum] DESC;

in de query staat het veld met de datums die ik wil filteren.
dus als ik de keuzelijst aanklik krijg ik de huidige datums die in de tabel voorkomen.

alleen de filtering werkt niet echt.

Je hebt de knop Totalen inderdaad nog niet aan staan:
Code:
SELECT [datum] FROM Query1 GROUP BY [datum] ORDER BY [datum] DESC

er gebeurd niet veel als ik de knop gebruik.
wel kloppen de datums in het uitvouw vak, licht dit aan mijn instellingen?

de datum die niet geselecteerd is zou ook niet moeten worden weergegeven.

Laatst bewerkt:
Zonder voorbeeld kan ik niet zoveel; behalve kleine stapjes ;) Hoe ziet het filter er uit? En dan gaat het in eerste instantie om de code, maar als je met een Inputbox de uiteindelijke inhoud kunt afvangen, dan ook graag.

Snap je nu wat je verkeerd hebt gedaan?

is dit makkelijk aan te passen als ik het nog eens wil gebruiken?
ik had niks met code gedaan dat heb ik denk ik fout gedaan :rolleyes:

Laatst bewerkt:
De code is op zich relatief simpel aan te passen. Het enige waar je rekening mee moet houden is dat de deze keuzelijst filtert op datums, en dat het filter dus een datumopmaak heeft gekregen. Bij filteren op getallen of tekst heb je weer een iets andere aanpak nodig, maar wel in beginsel hetzelfde idee.

Ik heb nu een filter op Ma Di Wo Do Vr ik heb het meeste verandert maar het probleem zit hem denk ik in dit stukje code.
Ik weet niet wat ik hier mee moet doen.

Option Compare Database
Option Explicit
Const strcJetDate = "\#mm\/dd\/yyyy\#" 'Do NOT change it to match your local settings.

Deze code hoort helemaal bovenin je module te staan; de constante strcJetDate is een publieke variabele, die je dus overal kunt gebruiken. Ik snap eerlijk gezegd niet hoe je op Ma, Di etc denkt te filteren; de datumcode filter doet dat in ieder geval niet...

Leg eerst eens uit wat je wilt filteren... Op datums filteren hebben we gehad, dus dat zal wel lukken nu :)

Ik wil : Ma Di Wo Do Vr
dit zijn waarden uit een tekstveld
om te behelpen heb ik het nu even via 5 query's gedaan met 5 knoppen.
maar het moet ook via een keuzevak kunnen neem ik aan?

Ik wil : Ma Di Wo Do Vr
dit zijn waarden uit een tekstveld
Hoe komen die in je tekstveld? Hopelijk door een formule? En 5 queries en 5 knoppen lijkt mij ook niet de juiste aanpak; één query met het juiste filter, en één knop zou meer dan genoeg moeten zijn. Ik zou zelfs niet eens een knop nemen, maar een keuzelijst waarin je de werkdagen opneemt, en vervolgens aanklikt. Dan kun je zelfs nog heel makkelijk een multi-selectie maken, als je ma en vr aanklikt bijvoorbeeld. Maar dat is jouw keuze uiteraard :)
Enniewee, je kunt filteren op naam van de dag door het datumfilter een Format te geven; je krijgt dan als filter:
Code:
WHERE Format([Datum];"dd")=' & Me.txtDag & "'"
bijvoorbeeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan