Hoi LuckyD75,
"Ha-ha," lachte de graaf in 't Spaans, "ik heb 'm!"
Dus: stop de/het persen maar met het nalopen en bestuderen van alle optimalisatie-tips. *)
Wat blijkt?
Er zit een javascript-functie "
lazyload" in. :shocked:
Die naam intrigeerde me, en met dank aan Google: het is een
plug-in (in combinatie met jQuery) die het tonen van images tegenhoudt, als die zich "onder de waterlijn" van het beeldscherm bevinden. Ze worden pas getoond als je naar beneden scrollt. Tenminste, dat is de bedoeling; maar het werkt op deze pagina niet goed.
In de testpagina heb ik de lazyload uitgeschakeld, want die veroorzaakt inderdaad de lazyload.
Wat te doen?
- Je gaat naar de broncode van de pagina.
- Je scrollt helemaal naar beneden, vlak voor het eind.
- Daar staat:
HTML:
...
<script type="text/javascript">
jQuery(document).ready(function(){jQuery("img").lazyload({
effect : "fadeIn"
});
});
</script>
</body>
</html>
- Dit script schakel je uit door er de commentaar-code <!-- (vóór het begin) en --> (na het eind) in te zetten:
HTML:
<!-- uitgeschakeld:
<script type="text/javascript">
jQuery(document).ready(function(){jQuery("img").lazyload({
effect : "fadeIn"
});
});
</script>
-->
</body>
</html>
- Klaar.
Toelichting
De functie is bedoeld om alléén images met een
class="lazy" te vertragen. Die images moeten dan in de html-code een
placeholder (een mini img-bestandje) krijgen, en verder de vindplaats van het echte img.
Maar op deze pagina ontbreekt die
class, zowel in de html-code bij de images als in de aanroep van de functie. Daarmee wordt zonder op- of omzien opgegeven dat
alle images vertraagd moeten worden. Dat gebeurt dan ook volgens opdracht!
Nu zitten er onder de waterlijn op deze pagina maar een paar afbeeldingen, en daarvoor loont het de moeite niet om de functie te gebruiken. Hij kan gewoon gemist worden.
Bij mij werkt het cross-browser; alleen Facebook en Twitter zijn soms wat traag, maar daar valt weinig aan te doen.
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Bonus: hier is alvast het winkel-plaatje, teruggebracht van 98kB naar 29kB (op formaat van precies de kolom-breedte):
spelsteen-winkel-nw.jpg