Trillend beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

the_dannyboy

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2002
Hoi allemaal !!

Ik heb net een nieuw (lees tweedehands) beeldscherm gekocht, maar nu merk ik op dat het beeld heel lichtjes, maar wel irri, trilt.

Hoe komt dit en belangrijker: hoe verhelp ik dit??

Je hebt:
- de fabrikantdriver eerst even geinstalleerd ?
- vervolgens het juiste beeldscherm geslecteerd en niet aan de frequentie zitten rommelen, m.a.w. alles even standaard gehouden?
-geeft Windows de juiste "naam en type" voor je monitor weer ?
-de "videonoise" en "clock" waardes zijn ook goed voor DEZE monitor ?

Staat de resolutie misschien te hoog ingesteld? Is het een digitaal beeldscherm, dan kun je waarschijnlijk ergens in het menu van de monitor hem de-magnetiseren dat kan ook wel helpen misschien?

Drivers zijn correct geinstalleerd, frequentie is ook goed.
Beeldscherm trilt ook als er geen muziek uit de boxen komt.
Beeld trilt nog als ie op een lagere resolutie staan en in die links van muurhond heb ik de oplossing ook niet kunnen vinden...

Wat zijn de "videonoise" en "clock" waardes??

tja,

Ik heb een Philips Brilliance 180P en op mijn monitor zit een knoppie dat het OSD inschakelt waarna je allerlei instellingen kunt bijregelen. (Waar het e.e.a. op JOUW monitor zit...................?)
Ik heb totaal geen verstand van deze materie en daarom heb ik de met de monitor meegeleverde CD gebruikt om het e.e.a. in te stellen. Er wordt dan voor deze instellingen een soort van schermpje getoond waarvan de lijntjes op een bepaalde manier moeten lopen zodat de instelling optimaal is. (denk bijv. aan het opzoeken van het videokanaal op een TV -> de 2 witte verticale strepen)

Hmm, ja, ik heb er dus helemaal niks bij gekregen. WinXP heeft de drivers zelf geinstalleerd.

zou in principe ook voldoende moeten zijn (xp instellingen) tenzij er iets niet goed is: zoals bij jou. En btw, voor hetzelfde geld heeft de vorige eigenaar de fabriekswaardes veranderd en heb jij daardoor "minder" beeld...........

Ik zeg niet DAT 't de oorzaak is, maar niet geschoten is altijd mis.........................

heb je 'm (goed) werkend bij de verkoper gezien, of heb je 'm niet spelend (gezien) gekocht ?

In het eerste geval zou ik 'm even aan een ander systeempje hangen en kijke wat 'ie daar doet.

In het tweede geval : misschien was DIT de reden dat de verkoper 'm kwijt wilde....................................?

Sorry dat ik zo laat reageer maar je topic is nog niet afgesloten.

Een veel voorkomend probleem waar vaak de oplossing dichterbij ligt dan men denkt.

Als je nog last heb van een trillend beeld, verwijder alle adapters die achter en naast de monitor liggen.

Vaak is dan het probleem verholpen.

Succes speedtouch.

mischien ten overvloede:

beeldscherm heeft ook last van (niet afgeschermde*) speakers als daar geen geluid uit komt...
Plaats deze (*) dus altijd op ruime afstand van je beeldscherm.
De oplossing is in deze uiteraard die van de adapter(s)!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan