tweede windows 7 op partitie

Status
Niet open voor verdere reacties.

JasperA1

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2011
Berichten
5
Beste HelpMij'ers,

Ik wil graag Windows 7 op een partitie installeren.
Ik gebruik mijn laptop voor privezaken en voor DJen.
Voor het DJen wil ik Windows 7 op een partitie installeren, en dan op die partitie enkel Windows + mijn DJ programma (Traktor) hebben, zodat dit nooit vast kan lopen of mis kan gaan tijdens het draaien.

Ik heb een Dell XPS laptop met Windows 7 Home Premium (SP1) OEM.
Deze was voorgeïnstalleerd. Ik heb hier geen DVD of CD van. Natuurlijk heb ik hier wel de sleutel van, deze staat op een sticker onderop mijn laptop.

Nu heb ik twee vragen:

1. Hoe kan ik het beste een partitie aanmaken? Via de standaard Windows applicatie om partities aan te maken, of via een ander programma?

2. Waar haal ik een Windows 7 installatiebestand vandaan? Als ik er eentje via Torrents of nieuwsgroepen download, en dan mijn eigen activatiecode invoer, is de versie dan nog wel legaal?

Ik zat te denken om een partitie van ongeveer 60 GB te maken.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Met vriendelijke groeten,

Jasper
 
Virtualiseren!

Vooral handig als je denkt dat Windows vaak stuk gaat, maak je gewoon Snapshots. Of een kopie van je Virtual Machine.
 
Laatst bewerkt:
@vverloop
Dat is geen antwoord op de vragen van TS.

1. Hoe kan ik het beste een partitie aanmaken? Via de standaard Windows applicatie om partities aan te maken, of via een ander programma?

2. Waar haal ik een Windows 7 installatiebestand vandaan? Als ik er eentje via Torrents of nieuwsgroepen download, en dan mijn eigen activatiecode invoer, is de versie dan nog wel legaal?
 
Antwoorden;
1. je zal een tweede licentie moeten hebben, je huidige is immer geactiveerd.
2. zie 1.
;)
 
Ok je hebt gelijk. Eerlijk gezegd adviseer ik niet om 2 partities te gaan gebruiken, klinkt onlogisch.

Maar ik kan je wel antwoord geven:
- Het beste kun je Acronis of Partition Magic de partities indelen. Dit kan ook met een Boot CD.

- *KNIP*
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De "Tip" hoe je op een andere manier aan Windows kan komen, dan via Microsoft weggehaald.
 
Ik heb een Dell XPS laptop met Windows 7 Home Premium (SP1) OEM.
Deze was voorgeïnstalleerd. Ik heb hier geen DVD of CD van. Natuurlijk heb ik hier wel de sleutel van, deze staat op een sticker onderop mijn laptop.

1.Wat ik eerst en vooral zou doen is een Recovery schijfje aanmaken, als het om een computer gaat waar windows op voorgeïnstalleerd was en geen Windows DVD schijfje bijgeleverd was. Staat uitgelegd in de handleiding die bij de computer geleverd was.

2. Op dezelfde partitie 2 x windows installeren lukt niet.

3. Wil je een tweede windows7 installeren op een andere partitie kun je een windows7 versie downloaden op de site van Microsoft zelf, en zul je een geldige produktcode moeten aankopen. Of je kan ook een Windows 7 gaan kopen in de winkel.
 
Laatst bewerkt:
Mijn voornaamste probleem is dat het soms voor kan komen dat door andere programma's (update, virusscanner, etc) een computer zou kunnen vastlopen/freezen. Dit mag absoluut niet gebeuren tijdens het draaien, en al helemaal niet voor een volle zaal.
Daarom wil ik graag een aparte installatie van windows, in dualboot, waar dus alleen Traktor op staat, verder geen internet, geen scanner etc.

vverloop had het over virtualiseren, zou dit mijn probleem oplossen? Ik ben hier niet mee bekend.

Het is dus niet mogelijk om 1 Windows activatie code twee keer te gebruiken op hetzelfde systeem? Zonde

@ seniorke, een recoveryschijf heb ik zeker al gemaakt. Ik ben ook niet van plan om Windows op dezelfde partitie te zetten, maar op een andere (zie mijn vraag over hoe een partitie te maken)
 
Ik zal je nog wat interessants vertellen ;)
Mijn vader heeft heel veel geluid en licht apparatuur en ik maak er zelf ook regelmatig gebruik van.

Uit eigen ervaring, weet ik, dat de geluidskaart in de laptop meelift op de CPU-processor. Hierdoor kreeg ik, wanneer ik bijvoorbeeld ging "scrollen" in muzieklijsten, dit op de speakers kon horen. Soort ruis, rare bijgeluiden.

Een vaste PC met een losse geluidskaart geeft vele malen zuiverder geluid.
Maar..bij virtualiseren word je geluidskaart dus ook gevirtualiseerd of niet...

PS. Ik adviseer overigens 1 partitie, 1 windows...automatische updates uitschakelen.
 
@ vverloop

Ik gebruik een Pioneer DDJ-T1, hier zit een professionele geluidskaart in, dus de geluidskaart in mijn laptop wordt gelukkig niet gebruikt.

Waarom adviseer je 1 partitie en 1 windows? Denk je dat 1 windows waarop alles staat, waar ik mee download etc, net zo vaak(weinig) vastloopt of freezed als een windows met alleen de DJ software?
 
Laatst bewerkt:
Hallo Jasper.
Ik volg je nu wat beter. Om vastlopen te voorkomen terwijl je voor een bomvolle zaal aan het spelen bent , veronderstel ik dat je dan niet met het internet verbonden bent.
Ik zie dan ook de noodzaak niet om een tweede Windows te installeren om gebruik te maken van je DJ programma.
Een vastloper kun je dan vermijden door tijdelijk je beveiligingssoftware uit te schakelen. Ervoor zorgen dat er geen overbodige programma's gelijktijdig met windows opstarten, behalve wat nodig is om windows optimaal te laten functioneren.
Zorg er ook voor dat je laptop goed gekoeld word , want als je laptop overhit raakt zal hij ook uitvallen.
 
@ vverloop

Ik gebruik een Pioneer DDJ-T1, hier zit een professionele geluidskaart in, dus de geluidskaart in mijn laptop wordt gelukkig niet gebruikt.

Waarom adviseer je 1 partitie en 1 windows? Denk je dat 1 windows waarop alles staat, waar ik mee download etc, net zo vaak(weinig) vastloopt of freezed als een windows met alleen de DJ software?

Windows loopt niet vast van downloaden (data). Maar door processen! Zorg ervoor dat deze processen niet lopen.
 
Probleem is opgelost. Dank aan iedereen voor het advies.
Ik heb besloten om geen partitie te maken, ik sluit gewoon alle processen als ik ga djen.
Kan een slotje op!
 
Hallo Jasper

Als je gaat DJ'en of hoe moet ik het noemen zou je zo kunnen te werk gaan dat je niet steeds naar taakbeheer hoeft te gaan om de overbodige processen te laten stopen.

Maak in kladblok een batch bestand waarmee je de overbodige processen en services kan laten stoppen (niet laten verwijderen).
Sla dit batch bestand op je bureaublad op.
De avond dat je gaat muziek spelen voer je dit batch bestand uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan