• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

uitbetaling prijzengeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

coolsluc

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2013
Berichten
332
Aan iedereen die zich geroepen voelt om te helpen.
In bijlage een excelblad met verschillende formules (samengesteld met jullie hulp).
Ik heb de vraag (zo goed mogelijk)in het werkblad geformuleerd!!
psHet komt er op neer dat ik de prijzen AUTM. zo willen koppelen aan het aantal deelnemers per ronde / per serie / algemeen klassement.
wie kan mij helpen??

Bekijk bijlage 186602

mvg,Luc
 
Het kan aan mij liggen maar ik snap niet veel van wanneer wie nou hoeveel precies krijgt

Het lijkt erop dat het richting indexeren moet gaan
 
Laatst bewerkt:
Maar ik heb natuurlijk wel een poging gedaan
en ik hoop dat je op basis hiervan snapt hoe je het precies naar wens kunt aanpassen

Bekijk bijlage KAARTEN EN UITBETALEN.xls

ik denk dat je index moet gebruiken
en dan dus 1 kolommetje per totaal wat je uit moet rekenen

Code:
=index(matrix;rij_getal;kolom_getal)

matrix is dan de cellen waar die uit moet zoeken
rij_getal is de hoeveelste rij hij moet pakken (dus afhankelijk van hoeveel tafels er zijn)
kolom_getal is de hoeveelste kolom hij hem moet pakken (dus als je 6e plek wil weten moet je 6e rij hebben uit de geselecteerde matrix)

met vergelijken heb ik uitgerekend hoeveelste rij hij wil weten
Code:
=vergelijken(zoekwaarde;zoekmatrix)

zoekwaarde is dan bijvoorbeeld hoeveelste plek je wil weten of bij welke naam
en dan waar die moet zoeken
belangrijk dat je dan net zo veel rijen (of kolommen selecteert als bij de index)
dan komt er een getal uit die aangeeft hoeveelste getal hij in de index moet hebben

Ik hoop dat je hier iets aan hebt

succes
 
Bedankt Ralbers voor de aangebrachte formule.
Ik ga het eens proberen en laat iets weten als het werkt/of extra hulp nodig??



mvg,luc
 
Luc,
De hoogste scores per ronde komen die niet uit het tabelletje potten per ronde?
 
uitbetalen kaarten

Hallo Plongske:dit is juist en daar zou ik de prijzen willen aan koppelen

ps:voor de uitbetaling van de potten is dit per ronde (4 x apart) met de kans op gelijke score waardoor de prijzen naargelang worden verdeeld;kan dit in het werkblad ingvoegd worden?? bv:een kolom met macro bediening 1ste pot 2de pot enz.

voor de serie's blijft dit zou als het is met een exta kolom voor de prijzen (graag in het werkblad prijskamp)

voor het klassement blijft dit zou als het is met een extra kolom voor de prijzen (graag in het werkblad prijskamp)



Mvg,Luc
 
Laatst bewerkt:
uitbetalen prijzen

Ik was nog wat vergeten (SORRY)
Ik heb in de layout enkele kolommen toegevoegd om de formules in te brengen indien dit mogelijk is?
1)bij de potten had ik in gedachte om telkens er een ronde gespeeld is deze te berekenen;maar hoe laat ik dit werken voor de 4 ronden apart
4 extra kolommen vind ik nogal wanordelijk!!

2)voor de serie's heb ik een kolom extra daar dit slechtseenmaal uitbetaald word (na afsluiten kaarten).

3)idem voor het klassement.

ps:Na invoegen van de kolommen werken mijn vorige formules niet meer,deze kunnen DENK IK wel aangepast worden na in breng van de nieuwe formules :zie bijlage

Bekijk bijlage 186708


mvg,Luc
 
Luc,
van macro heb ik nog niet veel verstand.
maar ik ben bezig met een andere oplossing is trouwens bijna klaar.
ik kijk nu even naar de nieuwe lay out
 
Luc,
Dit heb ik tot nu toe.
ik probeer nog de serie en het klassement in de nieuw kolommen toe te voegen
Welke formules werken niet meer?
 

Bijlagen

  • Kopie van KAARTEN EN UITBETALEN.xls
    238 KB · Weergaven: 46
Luc,
Bestand aangepast.
 

Bijlagen

  • Kopie van KAARTEN EN UITBETALEN.xls
    230,5 KB · Weergaven: 33
Luc,
Er zaten nog enkele foutjes in het vorig bestand.
 

Bijlagen

  • Kopie van KAARTEN EN UITBETALEN.xls
    230 KB · Weergaven: 42
kaarten uitbetalen

Plongske ik heb wat aangepast kun jij eens kijken of de formules nog juist zijn (ik heb het een en ander verzet)!!
ps:bij de uitbetaling moeten de prijzen bij gelijke stand verdeeld worden bv:1ste 6€ , 2de 5€ maar gelijke score = 6+5=11€/2= 5,5€ de man
ps:de macro's moet ik nog aanpassen (werken nog niet juist)


Bekijk bijlage 186858


mvg,Luc
 
Laatst bewerkt:
Luc ,
ik zal het even bekijken straks ben nog aan het koken.
 
kaarten en uitbetalen

Plongske,wanneer ik de macro blad ledigen gebruik krijg ik deze foutmeldingen??
zie bijlage.
ps:ik heb de prijzentabel aangepast naar 25 tafels!!


mvg,Luc

Bekijk bijlage 186860
 
Laatst bewerkt:
Luc ,
dit is op te lossen moet enkel mijn formules nog wat aanpassen.Ik heb niet gekeken als er geen waarden staan.
wat doe je als in vb ronde 2 er enkel 2 prijzen te verdienen valt en de 2é en 3é hebben gelijke punten?
Alsook in de andere uitbetalingen, als de laatste te verdienen prijs samenvalt met de volgende?
Je hebt waarschijnlijk het bestandje genomen waar nog fouten in zaten om je aanpassingen te doen.
Is niet erg hoor dit zet ik wel recht. Het zal misschien niet voor direct zijn, heb net vernomen dat mijn beste vriend een arbeidsongeval is tegen gekomen, hij is door een dak gevallen. Ik zal eerst even daar moeten langs gaan.
 
kaarten uibetalen

Plongske,eerst alvast en snel herstel voor u vriend gewenst.
om op u vraag terug te komen:wanneer er 2 of 3 of 4 gelijke score's zijn moeten de opeenvolgende prijzen samengeteld en gelijkmatig verdeeld worden over de gelijke score's.
ps:wanneer er 2 prijzen zijn en de tweede score word gedeeld door meerdere personen dan moet de laatste prijs verdeeld worden onder alle personen met dezelfde score.


Waar ik mee worstel is het volgende:nu staat de score van de potten in een aparte layout, zou dit op een of andere manier niet kunnen toegevoegd worden aan de reeds bestaande layout zodat dit een geheel vormt(misschien te veel gevraagd).

ps:Ik dacht aan een kolom extra waar na het invullen van de score van de eerste ronde de prijs verschijnt en aan deze kolom dan een macro te koppelen die met een klik de gegevens wist en dan klaar staat om de gegevens van de 2 ronde(na invoeren van de score) te laten verschijnen ,idem voor de derde en 4de ronde om daarna terug geledigd te worden voor de volgende prijskamp.

Of kan het in deze layout (zo ideaal zijn)?? als hij telkens de hoogste score van de ronde zoekt met naam en daar de prijs achter zet!!


mvg,Luc
 
Laatst bewerkt:
kaarten uitbetalen

plongske, in de nieuwe layout heb ik de kolommen pot en totaal na de 4de ronde nog niet omgekeerd
ps:nu staat na kolom (4de ronde) kolom (totaal) en daarnaast kolom( pot )deze moeten omgekeerd worden

Mvg,Luc
 
Laatst bewerkt:
Luc,
Ik zal eerst proberen om het in de aparte layout werkend te krijgen.
Wat bedoel je met deze layout? Deze met een kolom ertussen? Wat ik bedoel is dat de apparte layout voor de potprijzen later kan veborgen worden en de prijzengelden mits een formule (ik denk aan verticaal zoeken) in de nieuwe kolommen worden geplaatst.
 
kaarten uitbetalen

Plongske ,als je de formule in de kolommen pot rechtstreeks zou kunnen inbrengen spaart dit misschien extra werk???
ps:met deze layout bedoel ik deze in bijlage zonder de aparte kolommen waar nu de formules voor de potprijzen in staan.






Bekijk bijlage 186920


Mvg,Luc
 
Laatst bewerkt:
Luc,
Sorry hoor maar ik zie het niet meer zitten.
Ben al enkele uren bezig en ik maak maar geen vorderingen.
De gelijke standen doen mij de das om.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan