• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

uitbetaling prijzengeld

Status
Niet open voor verdere reacties.
Luc,
Hierbij een reeks aanpassingen.
Je had wel niet de laatste versie gebruikt om je uitbreiding te maken. Daar waren reeds de foutmeldingen verwijdert.
Als je de kolommen E,G,I en K niet wenst te gebruiken kan ik ze terug weg doen . die zoeken de bedragen die in kolom AJ staan. Ze mogen ook verborgen blijven staan indien je dit wenst. de rest moet wel blijven omdat daar berekeningen in staan die nodig zijn om de prijzen te zoeken.
De rest bekijk ik morgen wel.
Ps. er zit nog een fout in je tabel van pot prijzen. bij de onderste rijen worden sommige getallen negatief.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
kaarten

Beste,ik heb het wat geprobeerd maar als ik het pijltje omhoog gebruik krijg ik steeds een foutmelding (zie bijlage)
en als ik de macro gebruik ook??
ik weet niet wat er mis loopt??

mvg,LucBekijk bijlage 187467

Laatst bewerkt:
kaarten

plongske,het einde is in zicht!!
Ik heb de layout nog een beetje aangepast + enkele formules verplaatst-->alles werkt naar wens bedankt daarvoor
ps:ik heb een droplist toegevoegd voor de namen (zie bijlage),weet jij soms hoe ik de namen bovenaan in lijst krijg als deze niet volledig is gebruikt;
nu komen steeds de lege cellen bovenaan de ljst te staan = niet ideaal!!
de tabellen met de prijzen moet ik nog aanpassen (deze waren gewoon doorgetrokken om de lijst te vervolledigen).

mvg,Luc

Bekijk bijlage 187479

zie bijlage, nu kan je ook een maximaal aantal prijzen opgeven.

Bijlagen

Luc,
Ik heb er een dynamische gegevensvalidatie van gemaakt.
Er is een tabblad bijgemaakt waar je in kolom A de namen invoert.
Bij het uittesten kwam ik nog enkele schoonheidsfoutjes tegen (Deel door 0) tegen in de rondeprijzen. Deze heb ik weggewerkt.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
kaarten

Plonngske het werkblad is af!!! BEDANKT VOOR ALLES:thumb:
Bart,het blad verdeelprijzen werkt niet ,als ik een aantal tafels wil inbrengen in kolom H geeft deze steeds de foutmelding #naam en krijg ik deze niet meer weg?
ook als ik de pijltjes gebruik, idem als ik de macro gebruik ??
ps:ik weet niet wat er mis is

mvg,LucBekijk bijlage 187569

Laatst bewerkt:
Luc,
Graag gedaan hoor. Als je nog wat wilt weten laat het maar weten.
In welke cel breng je het aantal tafels in?
Ik denk dat dit hier gaat over het aantal te verdelen prijzen en niet over het aantal tafels.
Ik krijg toch geen foutmelding.

kaarten

plongske,als ik het blad in bijlage open heb ik reeds verschillende kolommen(D2:D11 / H7 waar #naam? in staat
als ik de macroknop gebruik krijg ik de foutmelding 1004 tijdens uitvoering??
ps:de opzet was om iets te hebben waar ik het aantal tafels kon inbrengen (met x aantal prijzen + x€ )en deze dan via macro of dergelijke een verdeling maak per pot ,dit zou ook kunnen gebruikt worden om het klassement uit te betalen.
deze oplossing op zich is wel niet zo eenvoudig.
nog een vraagje I.V.M. verdeling potten,ik heb de derde en de vierde pot (kolommen) verplaatst waardoor de berekening niet klopt, ik heb geprobeerd om de formules aan te passen naar deze kolommen maar het lukt niet,ik denk dat dit te maken heeft met de accolades voor/achter de formule) ,kun jij nog eens kijken A.U.B.

Bekijk bijlage 187631
mvg,Luc Bekijk bijlage 187629

Laatst bewerkt:
Luc,
waarom gebruik je het voorgestelde systeem niet van de droplijst?
Nu krijg je terug een lijst met onderaan allemaal puntjes.
in het andere systeem werd automatisch de naam toegevoegd aan het lijstje.

kaarten

Plongske,je hebt gelijk (heb enkele dubbelle files weggegooid)zodat ik niet meer de verkeerde gebruik/doorstuur.
Kun jij de file terug aanpassen A.U.B. ik heb geprobeerd via Data/valideren/lijst/=namen/maar als ik dan op O.K. klik krijg ik steeds de melding de bronn resulteert momenteel in een fout,wilt u toch doorgaan(wat doe ik fout)??? in een fout
ps:bedankt voor de opmerking.

Mvg,Luc

Laatst bewerkt:
#naam moet bijna wijzen op het gebruikt van een gedefinieerde naam die niet netjes gedefinieerd is.
Heb je dan enkel mijn file in gebruik of wanneer gebeurt dat ?
Kan je anders eens die file hier neerzetten op het ogenblik dat het in de fout is gegaan ?
nu een kaalgeplukte file.

Bijlagen

kaarten

Cow18,als ik jou file (in bovenstaand bericht) open en ik gebruik enkel het pijltje krijg ik reeds de fout??
als ik de macroknop gebruik idem (dit zonder iets te veranderen aan de cellen)

Mvg,Luc

Laatst bewerkt:
@Cow
In #48 VerdeelPrijzen4 zie je de fout staan.
@Luc,
Op welk bestand moet er nu verder gewerkt worden?

Laatst bewerkt:
Luc,
Hierbij je bestand met macro knoppen terug aangepast en de fouten verbeterd.
Als je het tabblad Namen verwijdert Kan Excel de bron inderdaad niet terug vinden.
De lijst Namen vind je terug op het lint formules klik op namen beheren. de formule die je vind onder verwijst naar, is de bron van je gegevensvalidatie.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Luc,
Ik ben even bezig geweest om de prijsbepaling van Cow te integreren in jouw bestand.
Hierbij kom ik tot enkele beperkingen.
Graag had ik vernomen hoe de verhoudingen zijn ten opzichte van de totale inleg.
Met andere woorden hoeveel percent van de totale inleg gaat naar het klassement? welk percentage van dat bedrag gaat naar de eerste prijs?
Welk percentage is voorbestemd voor de series? welk percentage van dit bedrag is voorbestemd voor de eerste prijs.
Idem voor de verdeling van de rondeprijzen.
Bijkomend per hoeveel tafels komt er een prijs bij per disipline, of mag ik het huidige schema van uitbetalen gebruiken?

kaarten

Plongske, bedankt voor de aanpassing van de formules
ps:ik begrijp de uitleg voor de kwestie namen niet (boven mijn petje)!!
voor de uitbetaling zit het zo:ik heb tot 12 tafels een lijst gekregen met de uit te betalen prijzen maar snap ook de logica hiervan niet,ik heb de getallen in de lijst ingevoerd;kun jij misschien? een logische verdeling maken aan de hand van deze gegevens ( aanpassingen zijn toegestaan)
ps:voor de uitbetaling blijft het maximum van 16 prijzen voor het klassement,voor de serie's en de potten zie tabel.
moeilijker kon waarschijnlijk niet,ik hoop hier op uw gezond inleven
in tabel uitbetalen staan kolommen met totale inzet / totaal uitbetalen,deze zouden moeten overeenstemmen!!

mvg,LucBekijk bijlage 187711

Laatst bewerkt:
zie bijlage, vermoedelijk kent excel2003 die veelvouden-formule nog niet.

Bijlagen

dan nog eens hetzelfde maar dan voor je cijfervoorbeelden.
Blijft natuurlijk de vraag welke is de beste verdeling ????

Bijlagen

kaarten

Cow18,bedankt voor de aangepaste versie (werkt perfect).ik ga één van de dagen office 2007 installeren.
Plongske, kun jij er misschien iets van gebruiken voor jou versie (samen staan we sterk)!!
ps:dit gaat de goede weg op,spijtig dat mijn eigen inbreng aan de lage kant is (opleiding pc is zelfstudie).
ik kan jullie niet genoeg bedanken (dit kwam anders nooit klaar)

Mvg,Luc

Laatst bewerkt:
nu is de laatste prijs soms tot 3€, je zou nog kunnen willen dat die zakt richting 1€ en dan zou die curves meer naar een rechte evolueren vanaf je grootste tot je laagste prijs, dus een tussenvorm tss een logaritme en een rechte.

even voorgerekend, het grappige is dat sommige curven nu bol en anderen hol zijn.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan