• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

uitbetaling prijzengeld

Status
Niet open voor verdere reacties.
een update met afronden tijdens de ronden en toevoegen van de rest aan klassement
 

Bijlagen

  • kaarten.xls
    469,5 KB · Weergaven: 21
Luc,
Heb de gegevensvalidatie aangepakt en nog enkele verbeteringen.
 

Bijlagen

  • kaarten noeveren finale verbetering.xls
    491 KB · Weergaven: 59
ik ben ook eens op bezoek geweest bij Contextures.
Verder zou ik de verdeling van de prijzen nog meer kunnen sturen, maar ik heb geen idee hoe jullie dat bekeken hebben, ik zie er geen rechte lijn in.
Ik heb dat blad met de verdeling laten vallen en gewoon tss iedere volgende prijs 1€ verschil gehouden en VBA dan zal de prijzen laten berekenen.
Dat zou gerust wat complexer kunnen zijn, bv. tss de 1e 3 2€, vanaf daar tot de 10e 1.5€ en vanaf daar 1€ of iets in die zin.

PS. Mijn combobox reageert op het dubbelklikken in een cel met gegevenvalidatie en niet door een selectionchange.
 

Bijlagen

  • kaarten(2).xls
    522 KB · Weergaven: 46
Laatst bewerkt:
Hoera,het is gelukt na veelvuldig testen kom ik tot een juiste verdeling (extreme gevallen weggelaten)de kans is de zelfde als de lotto winnen.
Plongske/Cow18 mijn oprechte dank voor alle geleverde inspanningen (beide versie's geven wat er gevraagd word).
Cow18: uw laatste versie is een subliem staaltje van wat je met excell kan bereiken (dit ontcijferen zal me een waar genoegen zijn)
Plongske: idem voor jou wat betreft de vele formules (kan er zeker wat van opsteken).

ps:Heren beide versie's voor vergroten van de letters (Namen) werken perfect.
Indien er nog iets uit de bus zo vallen (hopelijk niet) kom ik terug met een nieuwe vraag!!




mvg,Luc
 
Luc,
Je weet ons wel te vinden hier op het forum mochten er nog problemen zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan