Uitdaging database.

Status
Niet open voor verdere reacties.

fire746

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2012
Hallo Allemaal,

Ik heb een uitdaging in Access.

ik heb een database gemaakt met rapporten met een begin datum en een eind datum, nu had ik graag een knop gehad dat als ik de knop gebruik alle rapporten die op de actuele datum de begin datum hebben tevoorschijn komen in een venster zodat ik deze apart kan open. Verder is het de bedoeling dat deze op de eind datum ook weer uit het venster verdwijnen. ik kan een simpele database maken maar hier een code voor maken gaat me boven de pet.

ik hoop dat het bovenstaande duidelijk is en iemand mij hier mee kan helpen.
Bij voorbaad dank fire746.

Wat bedoel je met ‘venster’? Een los formulier? Je kunt dat, als je niet goed bent met programmeren, best oplossen met een keuzelijst op je huidige formulier, die de lijst met rapporten gefilterd laat zien. Overigens begrijp ik hier
Ik heb een database gemaakt met rapporten met een begin datum en een eind datum
Dan dus ook weer bar weinig. Een database met rapporten? Rapporten zijn toch a) dynamisch met een vaste naam, en b) gebaseerd op tabellen met gegevens? Wat sla je precies op? En hoe komen die rapporten aan hun naam? En als het ‘vaste’ rapporten zijn met datums in de naam (en dus een vast bereik), waarom zijn die rapporten niet dynamisch?

Hallo OctaFish,

Bedankt voor de snelle reactie.

Het rapport haalt inderdaad inderdaad de info uit een tabel, uit de tabel haalt het rapport de naam en datums.
met venster bedoel ik inderdaad een formulier waar ik dan een lijst met nummer naam en datum krijg te zien van de lopende rapporten op de lopende datum en die weer uit de lijst verdwijnen op de eind datum en de lijst iedere dag wordt geupdate. Als ik dan in de lijst op bijvoorbeeld een naam klik dat ik dan ket rapport krijg te zij met de hele info.

Ik hoop dat het nu iets duidelijker is

Ik snap nog steeds niet waarom je niet met één rapport werkt met flexibele datums. Dat is zóveel makkelijker. Gewoon een query/rapport maken met twee parameters voor begin- en einddatum, en je kunt elke variant maken die je wilt. Desnoods op een formulier nog wat knoppen maken waarmee je a) de interval kan kiezen (week, maand, kwartaal) en een + knop en een - knop om de periode op te schuiven. Flexibiliteit is nu juist een van de mooie dingen die je in een database kan bouwen.

Ik snap even niet wat je bedoeld of hoe ik moet uitvoeren wat je bedoeld, mijn doel is dat ik een lijst krijg van data uit de DB met begin datum op de actuele datum en de data weer verdwijnt op de eind datum. De data is dan naam en volgnummer als ik dan op de naam klik zou dan de hele info van dat record naar voor moeten komen in bijvoorbeeld een rapport. Ik begrijp even niet goed hoe dat te doen met jouw antwoord. Kan je me iets op weg helpen.

En ik snap dan weer niet waarom je al die datums vast wilt leggen in een tabel; lijkt mij nergens voor nodig. Je hebt een of meer rapporten gemaakt die allemaal hetzelfde doen, maar met verschillende datumsets. En dat lijkt mij dus een onhandige werkwijze.

Ik heb 1 rapport, 1 tabel en 1 formulier. Het formulier wordt ingevuld en opgeslagen zo komt de data in de tabel. ieder formulier wat wordt opgeslagen heeft een start en eind datum.
Nu is de bedoeling dat ik op een nieuw formulier de formulieren te zien krijg die de start datum op de huidige datum hebben met bijvoorbeeld naam volgnummer en start datum als een soort tabel.
Als ik dan bijvoorbeeld op de naam klik krijg ik dan het gehele formulier te zien. als dan de eind datum de actuele datum is moeten de formulieren uit de lijst weg zijn.

Ik hoop dat ik nu duidelijker ben met wat de bedoeling is.

Lees je eigen bericht nog eens door, en vraag je dan af of het duidelijker is :).
Ik heb 1 rapport, 1 tabel en 1 formulier. Het formulier wordt ingevuld en opgeslagen zo komt de data in de tabel. ieder formulier wat wordt opgeslagen heeft een start en eind datum.
Als je één formulier hebt, waarom sla je dan meerdere ‘formulieren’ op? En wat doen de rapporten dan in het verhaal?
Ik krijg langzaam aan het idee dat je een tabel gebruikt om externe documenten in op te slaan en dat het hier dus helemaal niet om Access rapporten gaat. Maar dat haal ik nog nergens uit je verhaal.
Dus een voorbeeldje zou je verhaal behoorlijk wat duidelijker maken!

Zal er zo naar kijken!

Al vast bedankt, ik hoop dat je me verder kan helpen.

Moet er nog even tijd voor maken. Zal hopelijk straks wel even lukken!

Ik was even vergeten dat ik Winrar niet meer op mijn pc heb; moet ik weer even opzoeken. Als je er een zip van kan maken, gaat het wellicht sneller!

Zal ‘m zo bekijken!

Je hebt een voorbeeldje gepost zonder records; dat werkt niet zo lekker natuurlijk. Nou kan ik wel eerst een half uurtje data gaan inkloppen, maar dat vind ik eerlijk gezegd een beetje zonde van mijn tijd :).

Je hebt gelijk ik zal er een posten met data.
10 records moet toch genoeg zijn.
Ik heb nog geen data dus wordt wel fictief.
de originele data wordt ingevoerd als alles werkt, is een nieuwe invoer methode voor de brandweer voor het opslaan en beheren van redplannen.

Hallo OctaFish,

Heb je al tijd gehad om naar mijn DB te kijken?

Zal er vandaag een blik op werpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan