• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

uitrekenen calls per agent

Status
Niet open voor verdere reacties.

Huigie

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2001
Graag zou ik uit een overzicht van de telefooncentrale een paar gegevens analyseren, maar kom met het berekenen van de tijd/minuten/uren niet weg.
Kan iemand daar wijs uit worden?

Ter info: Men logt de telefoon wel uit, maar meldt telefoon niet af bij afwezigheid. Dit houdt in dat de AUX tijd ook in weekenden en buiten openingtijden doortelt. Als iemand 24 uur per week zou werken en volledig ingelogd zou staan, dan zou hij 144 AUX-uren hebben
Als iemand 24 uur werkt en vervolgens een stand van 160 AUXuren zou hebben, houdt dat in dat diegene daarwerkelijk maar 8 uur produktief aan de telefoon is geweest (en de rest hopelijk aan andere nuttige dingen heeft besteed :p )

Dit wil ik graag in kaart brengen, maar krijg de huidige waardes niet in formules omgezet.

Laatst bewerkt:
Ik word er niet echt wijs uit.
Wat betekenen de verschillende getallen? Zijn het uren, secondes of andere eenheden?

dat is mij helaas ook niet helemaal duidelijk, maar volgens mij zijn het minuten.
Is voor mij ook nieuwe materie.
Ik dacht eerst dat ik in deze richting moest denken:

bijvoorbeeld januari:
Heeft 31 dagen x 1440 minuten = 44640
Daarvan in Aux: 22.937:15 minuten
44640 - 22937 = 21.703 minuten ingelogd
21.703 / 60 = 361,72 uur
maar dan loop ik vast, en kan de logica niet zien.
Dan heb ik het idee dat de ene tabel uren weergeeft en de andere minuten, maar dat lijk me ook zo raar.
In dit voorbeeld gaat het om een agent die 24 uur per week werkt.
24 - 1,5 uur pauze = 22,5 uur werktijd x 60 minuten = 1350 minuten
1350 per week in x 4 in januari 5400 minuten
een week heeft 10080 minuten...
en weer loopt mijn logica vast.

Is er geen afdeling telefoniet die kan uitleggen wat deze getallen betekenen of een leverancier van de centrale?

Groet,

Rob

Zelfs al snap je de getallen, je zou nog het werkrooster van iemand moeten weten m.i Een voorbeeld:
In Juli is er vermoedelijk vakantie op genomen, 421 gesprekken met een gemiddelde duur van 1:48 (= 108 sec) = 45468 sec, dat is ruim 31 uur.
Dus of maar 25% gewerkt of 3 weken vrij, of iets er tussen in...

In Augustus is een ander extreem geval, 2609 gesprekken van gemiddeld 1:44 (=104 sec) = 271336 sec, dat is maar liefst 188 uur, als iemand maar 24 uur per week zou werken zou Augustus dus zo'n 7,5 week lang zijn geweest.... ik vermoed dat die maand 40 uur per week gewerkt is, en bij 22 werkdagen kom je dan nog op zo'n 8,5 uur per dag!

Ik zou niet weten hoe je zonder wat extra gegevens hieruit gemiddelden wilt gaan berekenen, zelfs al snap je alle waarden uit alle kolommen.:evil:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan