Update 3 van de 10 installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

wawahoe

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2010
Berichten
90
Ik heb windows 7 Home Premium 64 Bits, ik wou mijn laptop opnieuw opstarten maar nu zit hij al langer dan 2 uur vast bij

"Schakel de computer niet uit. Update 3 van 10 installeren"

Wat moet ik nu doen? Ik betwijfel dat er na 2 uur nog iets gaat veranderen en ik ben te bang om hem uit te schakelen via de knop.
 
Toch maar doen, want een paar minuten is normaal en acceptabel, misschien zelfs wel 5 tot 6,7 of 8 (?) minuten, maar 2 uur....!! en wanneer de nieuwe opstart mislukt (machine gaat hangen en / of vreemde meldingen geven én hangen of de machine wil helemaal niet meer opstarten) dán opstarten en de F8 indrukken (veilige modus) en dan systeem herstellen naar de laatst bekende en goed werkende...................
 
Laatst bewerkt:
Tenzij hij dat zelf heeft uitgeschakeld wat ik dan denk. Dan maakt hij er geen aan.
 
Kan mij d'r heel weinig bij voorstellen dat iemand dat zelf uitschakelt, (een minder handige actie kan je je bijna niet voorstellen) maar dan nog is Windows F8 in staat de machine te voorzien van basis (juiste) instellingen, anders dan de foute, al moet hij daar de WinDVD voor gaan gebuiken.
 
Ja dat kan ik me ook niet voorstellen, daar heb je gelijk in.
 
Ok, nou, een goede reden om SysteemHerstel helemaal uit te schakelen is om te voorkomen dat virea zich daarin nestelen & na een opschoning "vanzelf" weer terug komen. Dat is de reden voor mij om SysteemHerstel op al mijn eigen computers altijd uit geschakeld te hebben. Dat is een keuze, waarbij je moet weten wat je doet. In mijn geval: Ik heb overal een (Image-) Backup van.

Last Known Good Configuration (LKGC) is onafhankelijk van SysteemHerstel. Zie dit support-artikel:

http://windows.microsoft.com/nl-BE/windows-vista/Using-Last-Known-Good-Configuration

Dat kan je dus gebruiken, indien echt noodzakelijk. Het is misschien handiger om even handmatig Windows Update uit te voeren, & dan te kijken welke belangrijke updates worden aangeboden. Als daar een .NET tussen zit, kan dat, algemene klacht, langer duren dan je verwacht. Dit komt omdat er een heleboel uitgepakt word, & een heleboel opnieuw geschreven.
 
@TheKnight : mijn mening blijft toch eigenlijk nog steeds hetzelfde. Reden :
Ok, nou, een goede reden om SysteemHerstel helemaal uit te schakelen is om te voorkomen dat virus zich daarin nestelen & na een opschoning "vanzelf" weer terug komen.
In geval van teruginstallatie van software (-mijn uitleg- na een format) kúnnen er geen virussen meer zijn en de na een format gemaakte herstelpunten kunnen dientengevolge geen virussen meer bevatten. Daarnaast heb je immers niet voor niets een virusscanner en tools als Mbam om bepaalde Malware te detecteren in het wat minder waarschijnlijke geval van ellende die zich in de data heeft genesteld.

Wat het gebruik van de ‘Laatst bekende en goed werkende…… etc. etc.’ zoals ik in mijn vorige bericht schreef, betreft en waarvan jij schrijft :
Last Known Good Configuration (LKGC) is onafhankelijk van SysteemHerstel. Zie dit support-artikel: URL]http://windows.microsoft.com/nl-BE/windows-vista/Using-Last-Known-Good-Configuration[/URL]
zijn wij het eigenlijk wel eens. Ik schreef immers al in mijn vorige bericht :
maar dan nog is Windows F8 in staat de machine te voorzien van basis (juiste) instellingen, anders dan de foute,
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan