Updaten BIOS vastgelopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Karlijn

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2002
Geachte heer, mevrouw,

Mijn computer gaf aan dat ik de BIOS moest updaten. Dat heb ik gedaan (Winphlash 64) en tijdens het updaten liep hij vast (bij het updaten van Flash new Bios). Nu doet hij niets meer. Wie weet raad?

Mvg,
Karlijn

Via je je moederboard, d.m.v. het verzetten van een jumper de CMOS resetten, mocht dat geen soelaas bieden, dan is je mobo bricked en kan de kliko in :)

Suc6! ;)

Hoi,

En als de pc goed werkt hoef je geen bios update doen is dan eigenlijk totaal overbodig dit om dit te voorkomen loopt wel vaker mis:(:(

Laatst bewerkt:
Moederbord in de kliko doen is veelal niet nodig. Als er echt niets meer helpt dan zijn diverse moederbordfabrikanten maar al te graag bereid om voor een tientje of 5 een nieuwe 'chip' te plaatsen.
Of dat rendabel is hangt natuurlijk af van de ouderdom en nieuwprijs van het moederbord. Daarnaast natuurlijk nog de vraag óf jouw mobofabrikant een dergelijke service heeft.

Voor een tientje of .. (of iets meer) .. Koop je tegenwoordig een compleet nieuw moederbord ;)

Klopt.
Hetzelfde geldt ook voor een auto :
als je een Mercedes hebt die 60.000 kostte en deze gaat verloren, koop je idd. voor 7900 een nieuwe Suzuki Alto..................... maar óf dat een échte vervanger is.............................. m.a.w. hartstikke waar wat je schrijft, maar zolang je niet weet wát voor mobo er exact inzat (waarde + leeftijd, zoals ik al schreef om 09.46 uur) is het koffiedik kijken. ;)

Laatst bewerkt:
Wat voor moederbord heb je ? (merk + type)

En waar kreeg je die melding dat je je bios moest updaten... beetje vaag, ik heb zo'n melding nog nooit gezien en van gehoord.
Een bios update doe je alleen als het nodig is (voor een niet 100% ondersteunde cpu / geheugen ect)

Ik ben naar de computerzaak geweest, maar aan mijn laptop (van nov. 2009) komen waarschijnlijk teveel onkosten aan. Onderzoekskosten+verzendkosten 100 euro en als het aan het moederbord ligt komen er nog eens rond de 250 euro bij. Dus zal ik helaas aan het sparen moeten voor een andere laptop. Maar toch bedankt voor jullie antwoorden.:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan