updaten lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

luuk2512

Verenigingslid
Lid geworden
16 jan 2001
Berichten
2.093
hallo, ik heb hier een pc van een collega staan, hier heb ik windows xp home opnieuw opgezet.
nu wil ik het ding updaten maar dat lukt niet, sp3 handmatig gedownload maar dan krijg ik de melding dat het geen geldige win32 toepassing is.
wie weet raad?
 
Service Pack 3 geen geldige Win32-toepassing? Dat is erg vreemd, aangezien je niet gebruik maakt van Windows XP Professional x64. Is de download wel goed verlopen (is het bestand niet beschadigd)?
 
Ik heb het bestand al tig keer bij microsoft gedownload, elke keer dezelfde melding
Dit komt er in beeld:



[Foutnummer: 0x8024400A]
De website heeft een fout geconstateerd en kan de gevraagde pagina niet weergeven. De onderstaande bronnen kunnen u wellicht helpen het probleem op te lossen:
Ga voor zelfhulp naar:

Veelgestelde vragen


Oplossingen zoeken

Windows Update-nieuwsgroep
Ga voor ondersteuning naar:

Microsoft Online Assisted Support (gratis voor problemen met Windows Update)




Dit zie ik als ik windows update probeer te doen
 
Laatst bewerkt:
Misschien moet je eerst Service Pack 3 installeren voordat je Windows Update uitvoert?
 
Ik ben het met tobiastheebe eens: Zorg ervoor dat je SP3 ergens veiligstelt (op memory-stick bijv.)
Herinstalleer dan XP, start/installeer daarna SP3 en ga daarna nog eens kijken naar Windows updates.

Tijs.
 
Ok, ten eerste even de vraag of je wel (een) Beheerder bent? Controleer dat even in Configuratiescherm, Gebruikersaccounts.

Zoniet: Start op in Veilige modus met Opdrachtprompt (F8 direct na het BIOS-scherm, moet je een beetje slag van krijgen.) Meld aan als Administrator (Waarschijnlijk geen wachtwoord, dus Enter of OK meppen.)

Typ:

net user "Administrator" /active:yes

De naam achter user is hoofdlettergevoelig & dient tussen apostrofes, aanhalingstekens, gezet te worden indien er spaties of andere vreemde tekens in voor komen.

Typ:

shutdown /r /t 3

Nu kan je wel als de ingebouwde Beheerder aanmelden.

Ruim eerst even de tijdelijke (internet-)bestanden op: Start, Deze computer, selecteer <systeemschijfletter>:, RechterMuisKlik, Eigenschappen, Schijfopruiming, in de lijst alles AAN vinken BEHALVE Office Setupbestanden & Oudebestanden comprimeren. Toch bezig, tabblad Extra, klik Schijfcontrole, bovenste vak AAN vinken, OK, plannen, Ja. OK, om dialoogvenster Eigenschappen te sluiten. Herstarten.

Haal nu hier ServicePack 3 op, in de taal van de Windows (dus Engels voor Engels, Nederlands voor Nederlands!):

http://www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=24

Opslaan, Map openen, RMK, Eigenschappen, indien nodig Deblokkeren, Toepassen, OK. Dubbelklik SP3. Herstart na Voltooid verplicht.

Haal dan IE-SP1 op, zelfde voor taal & manier:

http://www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=1

Na de herstart ga je via Start, Alle programma's, Windows Update. Daar kan je meteen Microsoft Update installeren. Kies altijd Aangepast, want dan kan je zaken die je niet wil, zoals browserkeuzescherm & Windows Search 4.0 etc, uitschakelen & verbergen.

Krijg je nog eerst een kleine verplichte update, daarna gaat het vanzelf.
 
Wel apart trouwens, dat sp3 is volgens microsoft 300 nog wat mb, elke als ik hem download komt hij bij eigenschappen maar tot 116 mb.
 
Dan maar eens opnieuw gaan downloaden!
 
Zo, schone installatie gedaan, sp3 eerst gedownload via microsoft en op usb stick gezet, na installatie van xp automatische updates uit en sp3 proberen te installen. De melding geen geldige win32 toepassing kwam direkt weer in beeld. Toen automatische updates aangezet en op de site van microsoft kwam toen de melding er is een fout opgetreden en dus doet hij niet updaten
 
Ok, ik snap het niet, maar goed. Even wat anders proberen, haal SP2 op dezelfde manier op als SP3 & kijk of die wel installeert:

http://www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=28

N.B: Ik zie dat je in Duitsland zit, let er dus even goed op dat je het SP in DEZELFDE TAAL als de Windows ophaalt (Windows => DE, SP => DE, Windows => CN, SP => CN, etc...)!
 
Ok mannen, het is gelukt, sp3 ff "elders" gedownload en nu is het ok, lekker voor elkaar daar bij bill "microsoft" gates
Bedankt voor het meedenken iig
 
Zet dan nog even de vraag op opgelost: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.
 
perfecte omschrijvingen!!! foutmelding 0x8024400A

Ik had exact hetzelfde probleem, en met de heldere beschrijvingen is het ook bij mij opgelost!

Hulde!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan