Updates zinvol, ja/nee?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ajkerkhof

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jul 2013
Mijn Pentium met 1.5 Ghz processor is blijkbaar niet meer geschikt voor de updates van de meeste huidige programma's zoals Acrobat's Flash Player of Reader, etc. Meestal wordt een processor vereist van tenminste 2.5 GHz of sneller volgens de updatespecificaties. Wat te doen in dit geval: geen updates met risico op virusinbreuk/malware (virusprogramma geeft melding "kritiek" indien niet geupdate wordt), of domweg updates blijven uitvoeren, waarbij lijkt me de kans bestaat dat betreffende programma's niet goed meer functioneren na zo'n update. Dit geldt mogelijk ook voor de Windows updates: wel/niet zinvol?

4 mogelijkheden :
- niet updaten en zorgen dat je een verrekte goeie virus / malwarescanner draait,
- wel updaten en maar hopen dat alle programma's de nieuwste updates aan kunnen
- niet updaten en de UTP kabel er definitief uittrekken en de machine alleen nog maar gebruiken voor Word / Excel en opslag (backup)
- de machine definitief afschrijven.

Mijn advies luidt : de opties in omgekeerde volgorde ernstig overwegen.

Je kan natuurlijk ook flashloos door het leven gaan. Niet updaten lijkt me een erg groot risico, plus, vandaag was bij kassa dat er universele regels zijn gemaakt door banken. Als je niet alles up to date hebt en er verdwijnt geld via internetbankieren, krijg je het niet terug van de banken.
Veel websites hebben toch geen flash meer nodig (veel, ik zeg niet geen enkele. Vooral spelletjes hebben nog flash nodig).
Je kan ook overwegen Chrome te gebruiken. Heeft een ingebouwde flashplayer die ongemerkt altijd update, weet alleen niet wat de min specs voor chrome zijn.
Mooiste is natuurlijk om dit als excuus te gebruiken om een nieuw pc'tje te kopen :P.

Zinvolle tips

http://www.helpmij.nl/forum/images/smilies/thumb-up.gif Reactie ajk:
Dank voor deze tips. Een ander pc'tje wordt aan gewerkt, maar ik wil graag mijn huidige PC nog even in de benen houden en voornamelijk voor fotobewerkingsdoeleinden en als backup-systeem gebruiken, m.a.w. het internetten zal beperkt blijven. Inderdaad is het na februari 2014 voor bijna half Nederland(!) met Windows-XP beter om daarmee niet te gaan internetbankieren. Dit vanwege de genoemde bankvoorwaarden. Ik gebruik reeds voornamelijk Chrome maar kan daarvan, zoals je al opmerkt, geen systeemeisen vinden. Tot nu toe daarmee geen probleem ondervonden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je vooral chrome gebruikt zou ik dus flash van je pc gooien.
Als er nog xp op staat misschien internet uitschakelen. Beveiligingexperts verwachten dat hackers wachten met misbruiken van lekken na 2014 zodat ze niet meer gepatcht worden, dus zeer onveilig en dat is niet handig op een backup pc :P
Anders misschien overwegen om een ander OS te pakken, kan een gratis OS zijn zoals ubuntu of via bepaalde omweggetjes waar ik je niet mee mag helpen een nieuwe windows ;)

(Bedenk me net: had ergens gelezen dat google ook gaat stoppen met updates voor chrome op xp, dus dat is ook niet veilig. Afsluiten van internet dan maar!)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan