Schrijf svp geen onzin!
Een processorkoeler is een kwestie van een paar schroefjes en koelpasta. Dát is idd. vrij simpel (te vinden op het w w w )
Een videokaart in een slot drukken is zo mogelijk nog simpeler.
Ik spreek uit eigen ervaring. Ik vond het plaatsen van de processorkoeler het moeilijkste. Althans, tot een keer mijn videokaartkoeler ging vervangen.
De rest is zo simpel als wat.
Of je moet 2 linkerhanden hebben.
Zoals ik zeg: je moet wel de tijd ervoor nemen en je een beetje inlezen. Maar verder...
Een compleet moederbord vervangen
Schroefjes losdraaien. Kijken of de gaten van het nieuwe moederbord gelijk vallen met de oude (dus dat de schroeven in de afstandbusjes vallen) en anders even de afstandbusjes verplaatsen. (met een beetje geluk heb je dat niet nodig en anders is het ook niet zo erg: gewoon verplaatsen...)
Wat even lastig is is het aansluiten van de kaststekkertjes, maar in het boekje van je moederbord staat hoe je dat moet doen (tis meer een priegelwerkje dan echt moeilijk)
Wat denk je dat een bedrijf gaat tweaken aan je Bios? Niets....
en de juiste apparaten op de juiste plaatsen op het moederbord aansluiten
Welke apparaten wil jij allemaal aansluiten?
Harde schijf, dvdspeler, en de kast. Veel meer valt er niet aan te sluiten.
is héél wat anders dan een videokaart plaatsen en / of een processorkoeler vervangen.
Voor een automonteur is het vervangen van de koppakking óók een heel simpele klus. Voor een leek met handleidingen nog steeds niet te doen.
Totaal geen vergelijking.
Er zijn inderdaad dingen die je als amateur echt niet moet doen. Ik zou bijv geen enkele amateur aanraden om zelf zijn videokaartkoeler te vervangen, z'n voeding half uit elkaar halen, of meer van dat soort ongein.
Maar een paar kant en klare produkten vast schroeven en aansluiten....
Iemand zonder enige ervaring zou het niet kunnen, maar als je al wat ervaring hebt met het plaatsen van bijv een processorkoeler, dan gaat het echt wel lukken.
Ik vraag me af of je zelf de laatste jaren nog wel een computer in elkaar hebt gezet....