Van XP professional naar XP home editie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Voodoo1

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2009
Berichten
39
I.v.m. deze topic;
http://www.helpmij.nl/forum/showthr...-meer-op-na-vastlopen-tijdens-defreagmenteren
is er gevraagd een nieuwe topic te starten.

Het gaat om het volgende;
We hebben een pc met als besturing XP professional die we willen "overzetten" naar XP home editie.
Het vervelende is dat we geen gebruikersnaam en wachtwoord hebben om een format-c te doen, zodat we xp home editie kunnen installeren.
Weet er iemand hoe we dit kunnen doen?
Alvast bedankt
 
xp home cd in de drive doen en onderweg formateren,en installeren
 
Direct na aanzetten xp home cd erin gedaan, cd-speler draait en even later begint deze een tikgeluid te maken. Na harde reset opnieuw opgestart, draait de cd-speler maar een tijdje later komt het inlogscherm tevoorschijn van XP-prof. Ik denk dat ik de opstartvolgorde moet veranderen in bios, maar ik weet niet hoe ik daar terecht komt..
De pc is een Dell Optiplex 170L.
 
Laatst bewerkt:
School pcs staan altijd automatich op hdd boot. Dus ik zou inderdaad tijdens het opstarten, waarschijnlijk de DELETE toets indrukken(del) en anders, F8 . F2. F12, moet je even kijken. Ook de cd drive zou niet hellemaal goed zijn, had er laatst 14 pcs overgenomen van een school waarvan 1 drive niet uitviel tijdens het instaleren, moet je dus ff kijken!.
ook moet je nadat je alles geinstaleerd hebt de drivers van de del site halen voor internet enzo xp doet dit vaak niet automactich,
succes gr
 
Yes, Yes het is gelukt!!!!!!
Het probleem was, dat het bios beveiligd was. Dit heb ik kunnen veranderen via
http://www.nucia.eu/forum/showthread.php?t=41423
zie post#16 de jumper was in ons geval J9H1 ipv J8H1. Ook de jumper er(nog) uitgelaten. Opstart doet ie nu via de cd-speler. Momenteel is de installatie gaande van xp.
 
Om terug te komen op je vorige vraag,ik heb een antwoord gegeven die iets kan oplossen.
Klik hier
 
Ben ik net klaar met de installatie, wil ik hier gaan uitloggen en aandacht besteden aan moeders de vrouw en de kids, zie ik bovenstaande link:confused:

Ik ga die wel bewaren, want dit is een heel handige tool.

Enfin morgen verder met programma's erop te zetten en kijken of ik er meer werkgeheugen in kan zetten want nu zit er maar 512 mb in en das niet veel.

John en al die andere toch heel fijn bedankt voor het meedenken:thumb:
 
Graag gedaan maar als ik je een goede raad mag geven:download zo vlug mogelijk het bestand want morgen kan het al gedelete zijn.


Succes
 
Installatie is nu compleet, extra geheugen geplaatst en ervoor gezorgd dat er weer draadloos kan worden geinternet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan