vastlopen laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

mikevbruggen

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2010
mijn laptop loopt sinds paar dagen geregeld vast, mn op een van de 2 accounts, soms krijg ik een blauw scherm, soms blijft het cirkeltje draaien en gebeurd er niets meer, soms wordt het beeld bleker. control alt delete geeft geen reactie, alleen harde reset werkt.

reeds schijfcotrole erover laten gaan, geen verbetering, Regcleanpro erover en meer dan 1000 fouten herstelt maar nog steeds vastlopen.

nod virusscanner loopt vast. op programma van adobe. bij verwijdering van een van de adobe programma's kreeg ik de melding dat windows installer defect was, zou dat het probleem kunnen zijn of toch iets anders?

met vriendelijke groet
M van Bruggen

je zou eerst windows vista kunnen herstellen

http://computertotaal.nl/software/1913-windows-vista-herstellen.html

aangezien je een blauw scherm krijgt ook wel een BSOD genoemd

denk ik dat het aan de hardware van je computer kan liggen, het kan ook wel is een driver probleem zijn

als het niet teveel moeite is maak je een back up van je bestanden en doe je daarna een nieuwe windows installatie

aangezien je laptop traag is zou het ook wel je ram geheugen kunnen zijn hieronder een programma omdat te controleren

http://www.memtest.org/#downiso

Laatst bewerkt:
Probeer eens de Repair/Herstel functie van de Vista DVD.

ik heb geen vista dvd, zat op mijn acer laptop geinstalleerd, heb daarbij geen losse schijfjes met software ontvangen, hoe nu verder

Mogelijk staat er een Recovery Partitie - fabrieksinstellingen - op de laptop.

Probeer eens tijdens het opstarten de toetscombinatie Alt + F8 .

Wat zijn precies Merk, Model en Typenummer ?

Laatst bewerkt:
acer aspire 7730,

alt F8, lukt niet krijg geen optie voor terug naar fabrieksinstellingen.

dus nog geen succes

Probeer eens tijdens het opstarten de toetscombinatie Alt + F 10
Je komt nu in het recovery-menu. Hier volg je de stappen om de 7730G-734G100MN terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Let er op dat je een back-up maakt van alle gegevens en programma''s, aangezien een recovery alle data op je harde schijf wist.

Is er een Recovery Partitie zichtbaar in Schijfbeheer ?

moet ik een back up maken via acer programma of geven jullie de voor keur aan een programma als back it up van nero

waarvan wil je een backup maken

als je gewoon nog in je windows kan komen,
dan zou ik gewoon je belangrijke bestanden die je wil bewaren op een usb stick of externe harde schijf zetten

en toch zou ik ook even kijken met MEMTEST via de al eerder gegeven link

want dan kan je je RAM geheugen ook weer uitsluiten

meestal (dus niet altijd) zijn sloom gedrag - vastlopen - en bluescreens RAM gerelateerd

het zou soms inderdaad ook een software probleem zijn, dus kan je inderdaad ook proberen windows opnieuw te installeren of te herstellen

en nog even over die back up maken (het maakt in principe niet uit waarmee je een back-up maakt

aangezien je waarschijnlijk een acer laptop hebt zou ik voor de backup software van acer kiezen

Laatst bewerkt:
Bij de ene account kom ik niet meer via de andere account loopt ook het maken van een back up vast. Ik zal de memtest proberen.

de toetscombinatie werkt wel dan krijg ik een acer recovery management programma, waarbij ik terugkan naar standaardinstellingen of naar back up gebruiker.

welke memtest moet ik doen?

je kan de iso versie downloaden en die branden op een cd en dan de computer opstarten via cd-rom dat wijzig je via het bios (opstarten met cd-rom)

of je gebruikt de usb versie die installeer je op een lege usb stick en dan start je de computer op via usb,

dat moet je computer wel kunnen ondersteunen en dat zou je ook even in je bios moeten wijzigen dat ie dan als 1ste opstart van usb in plaats van de harde schijf

bij sommige computer hoef je het bios niet in maar krijg je met opstarten te zien dat je meteen de boot opties kan wijzigen

Laatst bewerkt:
geen geheugen probleem, en je bedoelt in de acer recovery modus naar back up gebruiker, hoef ik dan niet van te voren een back up te maken? want daarbij loopt hij vast

Ik blijf vastlopen op mijn back up ook al verwijder ik programma's waar hij op vastloopt. Wat ik gek blijf vinden is dat ik alleen onder een account, niet de administrator kan werken ( ten dele). Wat nu?

ik weet niet of dit ermee te maken kan hebben

maar controleer je harde schijf is met crystaldiskinfo

Website : CrystalDiskInfo

ik heb de crystal disk erover laten gaan, temperatuur is wat te hoog 35 ipv 33 graden en een hele lijst die ver over de drempelwaarde zijn, ook heb ik driver scanner erover laten gaan en die vindt heel wat verouderde apparaten op de laptop, ik weet alleen niet wat ik daaraan heb.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan