• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA gebruiken om ander bestand automatisch mee te openen

Status
Niet open voor verdere reacties.
jelle, zou je deze willen delen aub? ik kan dan bekijken of ik er ook iets mee kan doen in mijn bestanden :)

Hier heb je geen VBA voor nodig.

- open beide bestanden
- ga naar tabblad 'View' optie 'namespace'.
- sla de namespace (.xlw - bestand) op ; bijvoorbeeld '__samen.xlw'
- sluit beide bestanden.
- open de namespace '__samen.xlw'
- beide bestanden zijn nu tegelijkertijd open.

@Spiesse,

Zeker, dat is wel het minste dat ik voor je kan doen :)!

Je zult eerst een ActiveX-besturingselement (de ‘knop’) toe moeten voegen:
- Ga bovenin beeld naar het tabblad Ontwikkelaars;
- Klik dan bij besturingselementen op invoegen en klik op het grijze vierkante (‘een opdrachtknop invoeren’) bij ActiveX-besturingselementen;
- Zodra je deze knop hebt ingevoerd, kun je de programmacode weergeven (Alt+F11).

Hierna kun je tussen dit stukje code elke macro zetten die je wilt:
Private Sub CommandButton1_Click()

End Sub

Ik denk dat je er zo wel uit kunt komen :) Maar als voorbeeld:
Bekijk bijlage Bestellijst_TEST_Spiesse.xlsm

Nogmaals bedankt voor je hulp! Ik heb nog een ander draadje geopend, dat hier ook wel wat mee te maken heeft. Misschien dat jij daarover een goed idee hebt:
http://www.helpmij.nl/forum/showthr...ens-bijwerken-met-behulp-van-een-(macro)-knop

Jelle,

hoe je een macro moet oproepen dmv een commandbutton weet ik :) Maar ik ben benieuwd naar het stukje code dat je hebt om het bijwerken automatisch te laten verlopen

ik kijk es naar je volgende draadje

Spiesse,

Ik heb het automatisch bijwerken gewoon uitgezet. Dit kun je hier doen:
Tabblad Gegevens --> Kopp. bewerken --> dan klik je op 'prompt bij opstarten' en krijg je 3 mogelijkheden:
- Waarschuwing laten zien zodat gebruiker kan kiezen
- Waarschuwing niet laten zien en automatisch bijwerken
- Waarschuwing niet laten zien en niet bijwerken (deze zet ik aan, omdat het nu via die knop werkt).

Bedoel je dit?

het is dat dat ik ook wil te weten komen. Ik behelp me voorlopig door nog telkens op bijwerken te klikken, alvorens verder te kunnen gaan met de macro's en het bestand.

ik heb iets gevonden over 'Refreshall' in een macro, maar ik ben daar zelf niet bedreven genoeg in om uit te kunnen werken, helaas. Misschien heeft iemand anders de juiste ingeving?

@rebmog

Nog een reden om niet over te stappen.

Iemand een idee misschien :)?

Daarnaast;
Ik werk nu met een macro-knop, zodat alles bijgewerkt wordt. Is er een mogelijkheid om bijvoorbeeld de kleur van de knop te wijzigen, zodra deze aangeklikt is (die dag)? Het bronbestand wordt 1x per dag bijgewerkt, dus heeft het geen nut om hem vaker te openen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan