• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA vraag

• Onderwerp starter Onderwerp starter rg027
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rg027

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2005
In biijgevoegd bestand dient een in kolom een aantal keer een code ingevuld te worden volgens de waarde aangegeven in een cel. Volgorde en start zijn hiebij heel belangrijk.
Wie weet zich daar raad mee?

Alvast dank

Bijlagen

De vraag is voor mij niet helemaal duidelijk, misschien even een voorbeeld waarin de code handmatig is ingevuld erbij.
Het afronden is mogelijk eenvoudig te doen met:
=AFRONDEN(C2*4;0)

Grt,
deSmid.

in de bovenste tabel zie je de in kolomkop "start" wanneer een waarde moet worden uigevoerd. in kolom "code1" staat de uit te voeren waarde en in kolom td*4 het aantal keer een waarde moet worden ingevoerd. Zijn er waarden die op hetzelfde ogeblik moeten worden uitegvoerd dan dient de eerste waarde plaats te vinden dan de volgende enz.... tot de kolom volledig is ingevuld.

nog niemand enig idee hoe diT kan worden opgelost men VBA?

Zoals deSmid al opmerkte, een handmatig ingevuld voorbeeldje zou helpen om wat je wilt wat duidelijker te maken.

Gaat mijn pet te boven
:o
teveel variabelen.
Kun je het model niet omgooien :(

Richard

neen, want.... de bedoeling ismet nog meer gegevens en nog meer kolomen te werken.

Beste Hans,

Dit is inderdaad al iets wat ik zoek. Alleen als ik de waarde van bvb a, b en c op 0 zet dan moet ie d beginnen invullen. Dat doet ie wel maar niet op de juiste plaats. D zou moeten beginnen op 6. Verder mag er niet buiten het bereik ingevuld worden. Dus eenmaal de kolom (in mijn geval c10:c41) volledig is zou ie naar een ander bereik moeten gaan. Stel dat a moet beginnen op 1 en b op 7 dan moet het gevraagde aantal keer a invullen en dan gaan zoeken naar 7 om dan het aantal keer b in te vullen (echter beperkt tot het bereik waar de waarden moeten komen te staan )

Ben ik duidelijk? Want dit lijkt me een hele boterham te zijn.

Je bent voor mij niet echt duidelijk en zeker niet compleet.

Dus eenmaal de kolom (in mijn geval c10:c41) volledig is zou ie naar een ander bereik moeten gaan
Welk bereik zou dit dan moeten zijn ? In de kolom start is er voor elk nummer 4 rijen gereserveerd, loopt dit dan zo door in het volgende bereik en welk bereik is dit ?

Stel dat a moet beginnen op 1 en b op 7 dan moet het gevraagde aantal keer a invullen en dan gaan zoeken naar 7 om dan het aantal keer b in te vullen
Stel nu dat a 9 maal moet worden ingevuld en b op 2 moet starten, wat dan ? Als ik 9 maal a invul zit ik al op 3. Moet dan a overschreven worden met b vanaf 2 of moet b er evengoed onder staan en wat is dan de waarde van die 2 ?

hoi hans

Stel dat a moet beginnen op 1 en 3 maal moet ingevuld worden en b moet beginnen op 3 en 10 maal moet ingevuld worden. Het is enkel indien een bepaalde waarde niet kan beginnen op het vooropgestelde cijfer dat dan eerst de volgorde van de tabel moet worden gerespecteerd en dan pas het begin.

Als a stop op bvb 3 dan kan b nooit beginnen op 3, maar als a stopt op 2 dan kan b wel beginnen op 3

wat betrefd het ander bereik als de tabel vol is (fout vanmij staat niet in het voorbeeld) zou ik zeggen laat een kolom open en begin dan weer een kolom met de restwaarde van een bepaald element die nog moet ingevuld worden

nog iets.... met bvb 7 bedoel ik niet de zevende rij dan een bereik maar daar waar het getal zeven staat

Ik zal een proberen aan de hand van een praktisch voorbeeld duidelijk te maken wat ik zoek

Stel ik run een reinigingsbedrijf voor kledij

Werknemer 1 staat in voor het ophalen van de goederen
Werknemer 2 staat in voor het reinigen van de goederen
Werknemer 3 staat in voor het strijken
werknemer 4 voor het inpakken
werknemer 5 voor het terugleveren van de goederen

Het kan dus nooit dat de goederen eerst gestrijkt en dan pas gereinigd worden. Daarom dient aan de volgorde voldaan te worden.

Om bvb 8uur moet pakket 1 en pakket 2 afgehaald worden het afhalen van pakket 1 duurt 3 kwartuur, dus eerst pakket 1 ophalen en dan pas kan pakket 2 opgehaald worden.

Wat ook kan pakket 1 word opgehaald om 8 uur en duurt 3 kwartuur maar pakket 2 kan pas opgehaald worden om 10 uuren duurt 1 uur , dus word pakket 1 ingevuld om 8 uur tot 8:45 en pakket 2 om 10:00 tot 11:00

hans er zit wel een foutje in. Indien er een grote waarde is gaat ie buiten het bereik en herhaaldlijk op de startknop de drukken vergroot het bereik.

nog een ander vraagje. Kan je ook met benoemde bereiken werken? bvb code 1(c10:c41), code 2(e10:e41) code 3.(g10:g41)

Volgens mij is dat precies wat je vroeg.

wat betrefd het ander bereik als de tabel vol is (fout vanmij staat niet in het voorbeeld) zou ik zeggen laat een kolom open en begin dan weer een kolom met de restwaarde van een bepaald element die nog moet ingevuld worden

Je moet maar aangeven hoeveel kolommen je wilt vullen (zal wel 3 zijn , maar voor de zekerheid).

wat betreft de boenoemde bereiken: Je kan natuurlijk met benoemde bereiken werken, maar aangezien de cellen 1 voor 1 gevuld worden zal je daar in de VBA-code weinig van terug zien.

hans,

Het si geen probleem dat de waarden volledig invuld indien ze niet passen in het aantal kolommen.
Is het mogelijk om ipv startwaarden '1,2,3,4,5,6.......die ook weer te vinden zijn in de invoerkolommen) te werken met uren die per kwartier oplopen met een maximum van 8,5uur? BVB start om 8uur einde om 16u30? en dit voor elke in te vullen kolom?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan