Veel processen bij verse Windows 7 installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hafid

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2005
Berichten
76
Hoi!

Ik heb laatst mijn laptop opnieuw geinstalleerd, omdat er allemaal onnodige programma's op stonden! Dit heb ik gedaan met de originele windows 7 ultimate dvd, die ik al een tijdje heb. Nu viel mij op dat er (na het installeren van de drivers en standaard programma's) veel processen draaien.
Er draaien 80+ processen wanneer ik er niks mee doe en meer dan 100 als ik beetje loop te surfen op internet.
Ik heb windows geoptimaliseerd met AVG tune up en heb zoveel mogelijk opstartprogramma's weggewerkt, maar kom echt niet onder de 80 processen! Spyware zit er echt niet op en draai AVG free antivirus.
Ik vroeg me af of dit opgelost kon worden met een andere windows 7 dvd, dat andere versies minder processen hebben draaien. Nu is mijn lap niet instabiel of overbelast, maar het stoort me gewoon omdat ik dit bij geen enkele andere computer heb gezien..
 
ik heb win 7 home premium en heb 55 proccessen draaien
dit ter vergelijking met jouw ultimate versie
 
Ja dat is inderdaad ongeveer wat ik ook zie bij anderen. En die hebben dan computers welke volgestopt zitten met programma's en IE toolbars ed :p Bij mij op werk draait iedereen ultimate, maar die draaien al jaren met dat besturingsysteem en komen niet boven de 60 processen als ze hun best doen... Ik heb een verse installatie waar ik net de drivers van heb geinstalleerd en heb met alleen outlook en chrome aan al 90 processen. En dat komt omdat ik nogal wat services heb uitgeschakeld welke ik eigenlijk niet nodig heb. Maar dan vind ik het toch wel een beunhaas methode om dingen uit te schakelen om onder de 100 processen te blijven..
 
Dan zou ik toch eens een goed kijkje gaan nemen naar de inhoud van die processen.
Draai hier ook 7 ultimate en kom met diverse progr. lopend op 62 processen actief.

Of draai je ultimate 64bit?
 
Ik draai inderdaad 64 bit.. Zou het verschil daarin kunnen zitten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan