verbinding valt steeds weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koenie

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2004
Hoi,

tijdens het gebruik van internet gebeurt het met enige regelmaat dat mijn verbinding gewoon wordt verbroken.

wanneer ik de verbinding wil ik herstellen krijg ik de volgende melding;

Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden.
U hebt mogelijk geen toegang tot het internet of tot sommige netwerkbronnen.
Dit is opgetreden omdat het netwerk geen netwerkadres aan de computer heeft toegewezen.

ik moet dan eerst de stekker uit het modem halen en hem weer aandoen.

vervolgens moet ik dan via
start -->configuratiescherm --> netwerkverbindingen --> status van Lan verbinding/ ondersteuning en dan op herstellen, mijn verbinding op gang brengen.
Dit lukt vaak, maar ook niet altijd.

dit is hoogst irritant

Ik heb adsl van tiscali met een Sagem ethernet/usb combo modem.
dit modem zit aangesloten op de ethernet aansluiting.
Verder gebruik ik de firewall van Windows Xp SP2.
Ik kan op het Sagem combo modem niets zien; beide lampjes horen te branden en branden dan ook gewoon.
(ook tijdens het verbreken van de verbinding)

Weet iemand van jullie, hoe ik dit moet oplossen?

bvd
Koen

Je hebt niet pas wat nieuws geinstallerrt?

Zou eens scannen op Adware en Spyware!

Hoi bandit123 en upsidaisy

Ik heb niets nieuws geïnstalleerd, en ik "pleeg" elke vrijdag onderhoud aan mijn pc, dus scannen op spy- en Adware en dergelijke en er komt dan niets uit.
dus ik denk niet dat het daar aan ligt.

firmware update heb ik nog niet overwogen, heb de modem nog maar net, dus ben er niet vanuit gegaan dat dit nodig zou zijn.
zal eens kijken of er een update is.

update niet aanwezig

Hoi,

Nou ik heb,met onderbrekingen, gezocht naar een update maar die is niet beschikbaar volgens Sagem.

Zou het misschien kunnen liggen aan het feit dat ik MSN messenger geupdate heb naar 6.2.0205 en shareaza naar 2.1.

Volgens mijn vrouw zijn de problemen toen begonnen.

gr.
Koen.

Ik heb hetzelfde probleem met HCCNet sinds een week ofzo valt opeens internet weg dan moet ik naar Start--->> Verbinding maken--->>> HCCNet

Normaal is HCCNet de enigste verbinding nu staat er net nadat Internet weg valt steeds een nieuwe bij deze verdwijnt wel weer na 30 sec. altijd heet de verbinding anders geen speciale naam ofzo gewoon een paar cijfers en letters bijv: AOU98JDBY... dat soort namen kan iemand mij helpen..???

Re: update niet aanwezig

Geplaatst door Koenie
Hoi,

Nou ik heb,met onderbrekingen, gezocht naar een update maar die is niet beschikbaar volgens Sagem.

Zou het misschien kunnen liggen aan het feit dat ik MSN messenger geupdate heb naar 6.2.0205 en shareaza naar 2.1.

Volgens mijn vrouw zijn de problemen toen begonnen.

gr.
Koen.

Ja dat kan van invloed zijn namelijk SP2 met Shareaza.
SP2 beperkt het aantal verbindingen behoorlijk en Shareaza maakt veel verbindingen.

Probeer dit eens te installeren:

http://www.lvllord.de/?url=tools#4226patch

Hoi upsidaisy,

Na het installeren van de door jouw aangegeven patch blijf ik het probleem houden, dus maar es met tiscali gebeld.

Daar geven ze aan dat het aan de combinatie van het gebruik van Shareaza , omdat er veel spyware in zit (volgens hen), en het Sagem F@st 908E2T ligt.
Het modem is volgens hen niet echt geschikt voor gebruik van P2P netwerken.
Verbinding blijkt goed te zijn, zeggen ze.

Lijkt me ook handig;
geven een modem en dan kun je er eigenlijk niet via een P2P netwerk mee aan de gang.
aangeraden werd dan ook te stoppen met p2p programma's en over te gaan naar nieuwsgroepen.

Als ik toch p2p wilde blijven doen, dan moest ik maar een ander modem kopen???????, maar ook daar zou ik na verloop van tijd tegen het huidige probleem aan zou lopen ivm de spyware die er in al dit soort P2P programma's zit.

Scan wekelijks op spyware en dergelijke en daarvoor gebruik ik Hitman Pro.
bij de laatste scan, gisteren, gaf deze aan dat ik "schoon" ben.

Weet jij hier iets op, voordat ik een ander modem aanschaf á 70 euro.

gr.
Koen.

Bedankt dat er ook zo veel op mijn probleem is gereageert maar ik ben er vanaf nadat ik mijn systeemherstel heb gedaan..!!!

Geplaatst door Koenie
Hoi upsidaisy,

Na het installeren van de door jouw aangegeven patch blijf ik het probleem houden, dus maar es met tiscali gebeld.

Daar geven ze aan dat het aan de combinatie van het gebruik van Shareaza , omdat er veel spyware in zit (volgens hen), en het Sagem F@st 908E2T ligt.
Het modem is volgens hen niet echt geschikt voor gebruik van P2P netwerken.
Verbinding blijkt goed te zijn, zeggen ze.

Lijkt me ook handig;
geven een modem en dan kun je er eigenlijk niet via een P2P netwerk mee aan de gang.
aangeraden werd dan ook te stoppen met p2p programma's en over te gaan naar nieuwsgroepen.

Als ik toch p2p wilde blijven doen, dan moest ik maar een ander modem kopen???????, maar ook daar zou ik na verloop van tijd tegen het huidige probleem aan zou lopen ivm de spyware die er in al dit soort P2P programma's zit.

Scan wekelijks op spyware en dergelijke en daarvoor gebruik ik Hitman Pro.
bij de laatste scan, gisteren, gaf deze aan dat ik "schoon" ben.

Weet jij hier iets op, voordat ik een ander modem aanschaf á 70 euro.

gr.
Koen.

Koen,

Het verhaal van Tiscali is mi zeer discutabel omdat ik weet dat er mensen zijn die met dit type modem zeer hoge snelheden tijdens downloaden halen.Verder is Shareaza afhankelijk van de variant een P2P programma zonder spyware,dus hun opmerkingen snijden niet echt hout.

Zou je toch een andere modem willen aanschaffen denk dan eens na over een Speedtouch 510 multi-pc modem.
Ik ben zelf zeer tevreden over Shareaza en haal hoge snelheden icm een Speedtouch en heb nooit uitvalproblemen dus het Tiscali verhaal is mi iets voor het sprookjesboek.

Bedankt

Hoi upsidaisy,

bedankt voor je reacties en de tip van het modem.
zal het zeker in gedachte houden.

Op het forum van de tiscali site staan nog veel meer klanten met klachten over hetzelfde probleem in combinatie met het Sagem modem

Heb net een mailtje naar de klantenservice gestuurd met de vraag hoe we dit gaan oplossen, omdat het spyware programma geen hout snijd.

Nogmaals bedankt

Koen

Opgelost

Hoi,

Vandaag is gebleken dat mijn modem kapot was.
Krijg een nieuwe opgestuurd van mijn provider

gr.
Koen

Laatst bewerkt:
Heb de berichtjes eens zo doorgelezen en ik heb zoiets ook gehad. Het ligt niet aan je provider maar aan je IP adres. Sinds ik een ether modem heb van E-Tech had ik deze problemen ook. Uiterst irritant. Heb een aantal mailtjes naar hun gestuurd.

DE OPLOSSING: althans voorlopig geen problemen is om aan je modum leverancier een vast IP adres te vragen.

Ik heb nu ook sneller verbinding!!

:thumb:

verbinding verbroken

Ik heb regelmatig last van het zelfde probleem maar dan bij wanadoo-adsl verbinding en een live box je wordt er helemaal wild van, ik ga denk ik toch eens kijken of ik ook een nieuwe modem kan krijgen.

Ik heb even kontaktgehad met wanadoo en het schijnt dus dat je modem ook te ver van je telefoon aansluiting kan staan, dus ga ik dat eerst maar eens veranderen, misschien een tip die gemakkelijk te controleren is..

Laatst bewerkt:
Mijn probleem is al maanden opgelost. Lag niet aan de modem maar aan het vaste IP adres. Dit kan beter een vast nummer zijn en niet variabel. Sindsdien heb ik er geen last meer van. Ask your provider....:thumb:

Beste mensen.

Ik heb een probeem met mijn internet.
Netzoals de mensen hierboven.

Provider: Tiscali
Modem: Sagem f@st 908e2t
Router model: Medion xg-2000
Client: Bitcomet
IP: vast

Als ik aan het downloaden en/of uploaden ben dan klapt het internet er om de haverklap uit. (p2p)
Dan moet ik de stekkers van het modem eruit halen en dan weer erin doen.

Wie helpt mij van dit probleem af.

Met vriendelijke groeten,
cheetah.

Hoi met Dick ik las jou berichtje

Ik had adsl van tiscali gehad en ook Sagem ethernet kaart/usb combo modem.

Daar had ik het zelfde probleem mee wat jij heb nu, heb toen een ander internet kaart in gezet en de probleem was over.

Ik heb nu een internet kaart realteck gekocht en alles werkt.

Ik denk als je een nieuwe internet kaart haal van realteck die 100 kb aan kan dan is jou probleem op gelost.

Vaak licht het ook aan de netwerk kaart die niet goed funtineren van per profider.

Netwerk kaart van realteack werkt super en heb altijd goede verbinding.

Suc 6 groetjes van mij

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan