Verkenner opent àltijd, bij opstart Win7 64bit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pavanos

Verenigingslid
Lid geworden
29 dec 2003
Beste mensen, ik heb een vervelend gevoel bij een Medion Windows 7-64bit pc, vraag daarom jullie hulp:
Bij opstarten, duurt sinds SP1: 3-4 minuten, komt eerst het Windows 7 logo in beeld, dan ESET internet security 6, de iconen, de Side bar, Advanced System Care Pro, dan ESET weer omdat de nieuwste definities zijn opgehaald, de iconen de side bar worden dan compleet en tegelijk gaat Windows Verkenner open. Altijd en steeds ongevraagd!

- Na veel zoekwerk, o.a. op dit forum, heb ik de indruk gekregen dat er sprake kan zijn van een ‘rootkit’
- Een extra scan met ESET levert niks op, Housecall Online ook niet, Malwarebytes evenmin
- Van http://support.kaspersky.com/2727 ‘list of malicious software’ http://support.kaspersky.com/5350#block3 word ik niet wijzer
- Daarna http://www.gmer.net gedownload en willen starten, lukte niet meteen
- Na drukken op OK ging ie wel, maar van het resultaat (bijlage) wordt ik niet wijs
- Toen met http://www.tomcoyote.org/hjt een HijackThis willen doen, lukte ook niet meteen
- Na OK drukken ging ie alsnog; txt bestand in bijlage
- Gisterenavond een test met ESET rootkit finder willen doen
- Het ZIP bestand gaat na uitpakken niet vanzelf van start, zie ook geen exe mogelijkheid: zijn dit misschien ook aanwijzingen?
- Een ‘repair’ van de opstart m.b.v. de Win 7-64bit Herstelschijf wijzigt ook niks
- Nog altijd opent na het opstarten ongewenst de Verkenner

Iemand een goed idee of geruststelling? Wie helpt? Bij voorbaat dank.

Met de groeten van
Pavanos.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste @Pavanos.
Ik heb de .txt bestanden bekeken en ik kan daar niet de oorzaak vinden.

Jij schrijft over zip bestand uitpakken; als je deze hebt geprobeerd dan kan het kloppen van exe bestand want dat is alleen voor de mac.

Ik vermoed dat door alle scans jij hebt gedraaid er geen rootkit zit maar dat een ander programma het veroorzaakt.

Kan je een scherm printje hier plaatsen als alles is opgestart (na een reboot) en je ziet het geopend verkenner scherm? Dus print-screen en dat opslaan via bijv. ms paint of zo en dan hier uploaden.

ScreenShot00147.jpg
Hallo Damnsharp, bedankt voor je reactie en onderzoek, hier is het schermprintje

Met een groet!

Hoi, ik heb na een tijdje zoeken een website gevonden die jouw pc probleem omschrijft en oplossingen geeft. Let op, er zijn register aanpassingen nodig dus zorg altijd dat je van het register wat je wijzigt een back-up maakt (bijv. door exporteren van de sleutel die je gaat veranderen via Bestand, Exporteren) of lees bij deze website de stappen. Dit de site.

Succes.

Register 00150.jpg

Ben ik weer Damnsharp; bedankt voor de url's maar de adviezen hebben het probleem nog niet verholpen.

Eerst 'n Systeemherstel kopie gemaakt en op 'n USB stick een kopie van het hele register en extra alleen van HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE en daarna de raad opgevolgd:
Methode 1 dat had ik natuurlijk al gecontroleerd, Verkenner staat echt niet in de opstartprocedure.
Methode 2 het register geopend, 'Kladblok' ernaast en gemanoeuvreerd naar
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\ snel gevonden, èlke key aangeklikt maar de 'Userinit key' die vervangen zou moeten worden niet gevonden (of niet weten te herkennen). Zie bijlage
Methode 3 De Shell Registry Key dus ook niet gevonden... misschien toch niet voldoende ervaring hiervoor
Methode 4 Had ik al gecontroleerd, maar alles staat goed
Methode 5 is het ook niet, 'k gebruik Internet Explorer 10 naast Chrome.

Je schreef dat je mijn txt bestanden hebt bekeken en niets gevonden... erg bedankt voor je moeite en het mooie bericht. Maar ik zou het toch wel lekker vinden als het probleem is opgelost. Misschien nog een andere suggestie of moet ik terug naar het register en heb je een aanwijzing voor beter zoeken?

Hoor graag van je, bij voorbaat dank.

Groet

Laatst bewerkt:
Hoi, meer zou ik zo op afstand ook niet weten. Misschien een collega helpmij lid?

Bedankt voor je reacties en suggesties Damnsharp, jammer dat jij het ook niet meer weet.
Lange Pier ook bedankt voor het meedenken, maar Adobe Acrobat is niet op deze PC aanwezig, 'k gebruik een alternatief.

'k Moet trouwens m'n vraag nog een beetje bijstellen:
Het probleem bestaat sinds de (laatste) beveiligingsupdates voor Windows 7 x64 inclusief update voor SP1, op 09.10.2013, na die updates is op 10 oktober alleen Silverlight (opnieuw) toegevoegd.
Het vervelende verschijnsel zou ook op dàt moment begonnen kunnen zijn.

Ben benieuwd.

Groet,
Pavanos

Hallo Lange Pier,
Bedankt voor je link, 'k zal 'm bestuderen, maar jouw vraag begrijp ik niet, ik zie mijn topic gewoon bovenaan staan, 'k heb er een jpg van gemaakt; zie bijlage

Groet,
Pavanos

vraag 6 november.jpg

Bedoelde waar de verwijzing staat naar explorer in "autoruns", miss in Logon?:)

Je download autoruns, je opent die en kijkt bij logon, daar heb ik het over.

Lange Pier, ik heb Autoruns geopend: in Logon komt Explorer niet voor: zie Autoruns-Logon_2013-11-09_113341.jpg
Kun jij uitleggen waarom Internet Explorer geel is gemarkeerd?

Nog even terugkomen op Adobe Reader:
'k dacht die niet te hebben, maar 'reader 10.1.8' blijkt op 12.09.'13 meegekomen (en geïnstalleerd) bij een game. Waarom vroeg je hier specifiek naar?

'k Hoor graag van je, bij voorbaat dank.

Groet,
Pavanos

Las op diverse sites dat mensen die dat hadden geïnstalleerd ook bij hun explorer/verkenner opende bij het opstarten.

Deïnstalleer die eens om dat te testen.
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html
Als "ervaren" gebruiken en alle register en bestandsverwijzingen ook wissen.

Weet niet waarom ie geel is, miss omdat die er niet in hoort? heb hem er bij mij niet bij staan.

Laatst bewerkt:
Helaas, ook het verwijderen van Adobe Reader geeft geen resultaat, toch bedankt!

Iemand nog een (ander) idee over waarom Verkenner bij iedere (!!) opstart van Win7-64bit opnieuw opstart?

Ben benieuwd, dank bij voorbaat

Groet,
Pavanos

Hier is ie weer:
Bedankt voor je zoekwerk en suggesties maar de oplossing is niet gevonden, een aantal tips opnieuw gevolgd maar ook weer zonder succes.

Misschien schuilt de oorzaak toch ergens in het register, waar ik eerder niks kon vinden (eigenlijk ben ik ook te onzeker om daar iets te doen...).
'k Zal m'n vraag nu ook elders plaatsen, zodra de oplossing gevonden is zal ik die hier zeker plaatsen en m'n vraag netjes afsluiten.

Groet,
Pavanos

Na nog wat pogingen zonder resultaat is het vraagstuk sinds gisterenavond vanzelf opgelost, dat wil zeggen:
De PC wordt optimaal gehouden door 'Advanced System Care Pro' van iobit, deze heeft de versie ge-Update van 6.4 naar 7.0 en die wilde na installatie de PC volledig scannen. Sinds de reparaties die daar het gevolg van waren start de PC niet meer op met Verkenner, ook niet na meerdere herstarts, zowel volledig Uit en weer aan als na 'Opnieuw opstarten'. Kortom: Verkenner gaat pas open als ik dit wil!

Iedereen bedankt voor het meedenken.

Met een groet, van
Pavanos

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan