Verkenner start langzaam op / loopt vast bij het opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Silvano08

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2009
Beste helpers,

Mijn excuses alvast, mocht deze thread niet in het juist (sub)forum geplaatst zijn, maar dit leek met de meest geschikte plek. Het zit namelijk zo.

Sinds de upgrade van mijn computer van besturingssysteem Windows 8.1 naar Windows 10 heb ik regelmatig dat, als ik Verkenner opstart via het vastgepinde icoontje op mijn taakbalk, deze nogal langzaam opstart en eerst vastloopt, voordat ik ermee aan de slag kan (duurt doorgaans zo'n 10-30 seconden). Als dit het geval is, staat in beeld de tekst "Er wordt aan gewerkt" en wordt aangegeven dat verkenner niet reageert. Ik heb het gevoel dat het zou kunnen samenhangen met het soms vastlopen van de taakbalk (heel soms, veel minder dan verkenner), welke dan opnieuw opgestart wordt met als gevolg dat ik niet meer met twee vingers kan scrollen. Ik moet dan de hele computer opnieuw opstarten. Over dat laatste probleem heb ik al een aparte thread aangemaakt in een andere subforum.

Heeft iemand enig idee waardoor deze traagheid en het vastlopen van de Windows Verkenner veroorzaakt kan worden. Het is geen rampzalig probleem, maar wel degelijk irritant.

Alvast bedank.

Vriendelijk groet,

Silvano.

Ok, dat was idd. wat ik bedoelde. Ben je op de site van Toshiba geweest (ondersteuning / downloads) om te kijken of zij nieuwere drivers voor de machine beschikbaar hebben gesteld?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan