Verloren bestanden herstellen na formatteren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn advies en die van TheKnight zijn hetzelfde. Je moet rustig blijven en niet destructieve zaken doen.
Wacht rustig af wat het programma aangeeft en het kan lang duren, wat ook TheKnight schrijft.

Goedemorgen,

Welkom op Helpmij.nl

Heb je twee antwoorden even samengevoegd je kan zolang er niet is gereageerd je vraag ook aanpassen

Jaja, nu zijn het 3 progjes die worden aangeboden, lijkt mij i.p.v. dat zou helpen steeds verwarrender voor de TS.

Aangezien de bootsector en de partitietabel zijn veranderd en miss de reserve ook, er staat nu immers een fat32 partitie op die eerst denkelijk een ntfs was en gegevens van de schijf op de eerste sector ook niet kloppen zou TestDisk al die problemen op kunnen lossen maar helaas is het niet een erg toegankelijk programma maar die dingen die recovery software wel of niet kunnen kan die TestDisk ook wel, ook recoveren.

Euvel is echter dat ook de raw bestanden niet meer goed te kopiëren zijn als ik het goed lees in de startpost.

Lijkt mij handiger i.p.v. geld uit te gaan geven aan al die progjes de schijf door een pro bedrijf te laten herstellen.
B.v.
http://www.datarecoverynederland.nl...=29542099235&gclid=CMe5p4Gr2bkCFQ1L3godXDgAbw

Hoi allen ... bedankt voor de reacties.
Ten eerste wil ik graag even kwijt dat ik het erg op prijs stel dat jullie allen zo vriendelijk zijn om mee te denken en er de tijd voor nemen.

Het word er inderdaad niet makkelijker op, het is voor mij moeilijk om te beoordelen wat het beste is om te doen, maar ga er van uit dat jullie allen er verstand van hebben.
Ik merk wel dat hoe langer het probleem nu speelt hoe meer ziek ik ervan word.
In het begin had ik wel de hoop dat het opgelost kon worden omdat er zoveel recovery programma's zijn maar begin er nu een hard hoofd in te krijgen.

Aan Lange Pier: als ik je dus goed begrijp is het volgens jou niet op te lossen met TestDisk?
Het programma staat nog wel open zoals aangegeven op het laatste screenshot, verder maar niets mee doen dan?
Verder heb ik de prijzen op de website bekeken, en als ik voor de trage weg zou kiezen lijken de prijzen nog mee te vallen, maar ja er staat bij "vanaf" dus kan nog alle kanten op natuurlijk

De scan van GetDataBack is voltooid. zie screenshot. Scanresultaat GDB.jpg Misschien geven deze gegevens wat meer duidelijkheid.

Ps. zijn de screenshots duidelijk genoeg?

Laatst bewerkt:
Heb niet gezegd dat het niet zou kunnen met TestDisk alleen dat progje is erg basic in gebruik en niet echt bedoeld voor mensen die er weinig of nooit mee hebben gewerkt.
Wil best je ermee helpen vandaar de vraag naar alle screenshots ervan om een duidelijk beeld van het probleem te krijgen.

Zie nu wel dat GDB een fat32 partitie naast die kleine ziet dus dat zal TestDisk na quick search en deeper search die ook zien en was het miss. toch geen ntfs partitie, zit alleen met de foute boot sector wat een onderdeel is van de eerste sector die ook foutieve info geeft.

Het voorstel om dat ding door een pro te laten behandelen neemt je dan ook een hoop gedoe uit handen.

Welke screenshot zou je nog meer willen zien dan van Testdisk?
De huidige situatie, die had ik al gepost. Is het mogelijk om uit te leggen hoe ik nu naar de deepscan toe moet of heeft dat geen zin?
Of zou je liever willen dat ik opnieuw begin en van iedere stap een screenshot plaats?

Kijk ik wil er best moeit voor doen en gedoe is geen probleem, ik neem aan dat jij het programma kent en weet wat je doet.
En het opsturen kan ook als je dat adviseert maar ik hoop niet dat het dan meer dan 500 euro gaat kosten.
Ik het het er eventueel wel voor over maar die prijzen gaan wel een beetje ver.

Het gaat me eigenlijk vooral en alleen om mijn eigen foto's, is "photorec" daarvoor geschikt of is dat hetzelfde als "testdisk"
Testdisk na P.jpg Dit krijg ik te zien als ik op P druk (list files)

Laatst bewerkt:
Photorec is meer bedoeld voor draagbare media maar kan ook voor harde schijven worden gebruikt, maar herstel eerst de partitie tabellen met TestDisk.

Gaat over alle beelden die je ziet, ook die via EFI/GPT, miss dat daar iets foutiefs staat, bij Intel en dan geometry, Intel dan advanced, die en dan die van boot die onderin staat.

Die "list" waar je het over hebt is alleen die van de partitie die windows 8 (denkelijk heb je die) erop heeft gezet met herinstalleren.

Laatst bewerkt:
Ik heb inderdaad Windows 8 (pro)
Dit is het tweede gedeelte van het scherm waarin ik nu ben het (EFI) gedeelte neem ik aan. EFI tab.jpg

Ik waardeer het echt heel erg dat ik hier word geholpen en zou je er zelfs voor willen betalen.
Maar ben echt niet thuis in in de technische kant van computers, Vandaar dat de termen die je gebruikt mij heel weinig zeggen.
En zie ook niets staan van Intel of geometry in dit scherm.
Ik begrijp dat het voor u dagelijkse kost is en dat je me niet hoeft te helpen.
Maar als je wil helpen zal je me echt ieder stapje uit moeten leggen want ik durf echt niet zomaar wat dingen aan te klikken of te proberen met dit programma.

Laatst bewerkt:
Nah, geen dagelijkse kost hoor, maare dat is alleen de inhoud van die dir van die ene partitie en je kunt zolang je niet op "write" drukt niets verkeert doen, het gaat om de info die TestDisk geeft, lees nog eens wat ik erchter schreef over welke info van belang is.
Heb alleen goede ervaringen met dit progje, vergeet niet dat al die opties in mindere mate ook door andere progs worden gebruikt, alleen met een mooie grafische schil wat je bij deze niet hebt.

Maak gewoon zoveel mogelijk schreenshots en zet ze allemaal hier neer.

Gaarne ook eentje van Ptedit32 van de juiste schijf om een beeld te schetsen van de schijf en partitie gegevens.
http://www.corrupteddatarecovery.co...or-Windows-PowerQuest-Corporation-1.1.0.0.asp
http://www.filewatcher.com/m/PTEDIT32.zip.178083-0.html

Laatst bewerkt:
Ik ben even verder gaan kijken in de online manual en zie de termen daar wel terug.
Start het hele programma opnieuw op en volg de aangegeven stappen. En zal van ieder scherm een screenshot maken.

Ok dan, ik heb Ptedit32 gedownload van de links een keer of wat maar wanneer ik ze probeer op te starten krijg ik telkens een foutmelding zie 1e screenshot.
Error.jpg Foutmelding plus 1e screenshot Testdisk
2.jpg 2e screenshot Testdisk
3.jpg stap 3
4.jpg stap 4
5.jpg stap 5 hier heb ik "boot" aangeklikt
6.jpg. stap 6 nu ben ik hier en weet niet hoe nu verder?

Laatst bewerkt door een moderator:
Je kunt ze niet tegelijk gebruiken, sluit TestDisk af en gebruik die Ptedit32, dan zul je hopelijk geen error krijgen.

En het zal toch door deeper search meer partities naar voren dienen te komen.

Zie overigens geen screenshot van boot, daar op enter geven, doe je die deeper search erna, die kan lang duren namelijk.

Je kunt d.m.v. de gegevens van de harde schijf die Gpedit weergeeft die aanpassen in TestDisk, de hoeveelheid heads en cylinders o.a.
En met die Gpedit kun je de start en end van alles veranderen, de juiste info staat bovenin.

Het laatste screenshot (stap6) is hetgeen ik kreeg te zien nadat ik bij stap 5 de "boot" optie had ingevoerd (enter)
Bij screenshot 6 zie ik nergens de "deepscan" mogelijkheid?
Maar sluit het nu af en zal Ptedit32 nog eens proberen.

Die laatste heb ik gemist, was ik zeker aan het typen.

En die deepscan zie je na analyse en quick search en dan enter.

Maar zie dat de reserve bootsector ook is overschreven, helaas heb je geen goeie meer dan en zullen we het via Ptedit en opnieuw ingeven met TestDisk moeten proberen.

Ik heb stap zes later toegevoegd.
Balen dan dat de reserve bootsector ook is overschreven. Klinkt niet best.
Ik krijg Ptedit nog steeds niet aan de praat. Krijg steeds dezelfde foutmelding. Kan dat komen omdat het programma GDB nog open staat?
Als ik je goed begrijp wil je nu dus eerst dat ik dus Ptedit laat werken en daarna weer verder met Testdisk? Klopt dat?

Hoi Andre,
Dat klinkt positief, dus je denkt dat er nog wat te redden valt?
Er staat wel iets over quality 1%, is dat niet erg?

Ik heb stap zes later toegevoegd.
Balen dan dat de reserve bootsector ook is overschreven. Klinkt niet best.
Ik krijg Ptedit nog steeds niet aan de praat. Krijg steeds dezelfde foutmelding. Kan dat komen omdat het programma GDB nog open staat?
Als ik je goed begrijp wil je nu dus eerst dat ik dus Ptedit laat werken en daarna weer verder met Testdisk? Klopt dat?

Jeb, laat GDB maar eerst zijn gang gaan, die ziet ook raw files en aangezien het fat32 is zouden de files best leesbaar kunnen zijn, zo niet dan afsluiten want Ptedit32 werkt alleen als er geen andere partitie progjes open staan.

Ok! bij GDB gewoon op next klikken dan?
en het verder laten lopen of moet ik nog een bepaalde optie aanvinken?
Ik heb zojuist op next geklikt maar krijg dan de volgende foutmelding. Zie screenshot.
GDB fout 2.jpg
Ik heb 2 uurtjes geleden even de externe drive uitgezet om af te laten koelen, kan het daarmee te maken hebben?
Ik zie dat in de help staat dat het genegeerd kan worden. Maar wacht nog even af met verdergaan.

Bijlagen

• Foutmelding GDB.jpg
    Foutmelding GDB.jpg
    83 KB · Weergaven: 54
Laatst bewerkt:
Gebruik dat progje zelden maar zou zeggen, doorgaan, hij leest alleen en doet verder niets, als er wat wordt gevonden krijg je pas de optie om te kopiëren naar een gewenste locatie.

Nou dat ging erg snel.... zag heel veel error messages voorbijkomen en was vrij snel weer klaar.
Dit is het resultaat (lijkt me niet best) ....
result GDB.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan