Verloren bestanden herstellen na formatteren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is niet "voor het plezier", maar gewoon mijn vak.
Hoewel ik dus hier niets aan verdien wil ik je toch graag helpen, want ik begrijp de paniek over zoveel verloren bestanden en het werk wat daar in zit.
Een andere optie is mij de schijf toesturen, zodat ik het hier kan uitvoeren, maar dat is natuurlijk niet gratis.

Laatst bewerkt:
Ok "plezier" was misschien niet het juiste woord.
Maar dan nog vind ik het bewonderenswaardig.
Ik zou het niet erg vinden als je vanaf afstand het werk van me overneemt,
maar ik neem aan dat je dan ook de foto's daadwerkelijk kan zien?

Natuurlijk, zijn ze niet voor mijn ogen geschikt dan?

Laatst bewerkt:
Haha ..
Ja ehh geschikt is dan ook niet echt het juiste woord,
Ik ga er vanuit dat je een man bent dus neem ik aan dat je het niet erg zal vinden om naar te kijken.
Want ik fotografeer van alles. Natuur, huisdieren, maar doe ook aan portret fotografie en een groot deel daarvan is naakt.
Vandaar dat ik er wel moeite mee heb om die zomaar aan een "vreemde" te laten zien.
Begrijp je?

Ik begijjp het, ik kan alleen de recovery starten en daarna uitloggen.
Je kunt trouwens zelf zien op je scherm wat ik allemaal uitspook en mij stoppen wanneer ik dingen doe die je niet wil.

Laatst bewerkt:
Nou ik neem aan dat dat er vandaag zowieso niet meer van gaat komen gezien het tijdstip en de huidige scan is mijns inziens bijna afgelopen.
Screenshot laatste tussenstand.jpg
Dus daar kan ik nog even over nadenken ga ik vanuit.. toch?
Want wat er tot nu toe gevonden is, is geweldig maar zeker nog lang niet alles van wat er verloren is gegaan er zou nog veel meer op moeten staan.

Ok morgen dan (indien nodig), je kunt mij bereiken op info@aenaservice.nl of via 06 55886641, welterusten.
PS: Houd me op de hoogte van de huidige recovery.

Laatst bewerkt:
Ok TOP! en nogmaals super bedankt voor de hulp .. ook een fijne nachtrust toegewenst!

Ok .. einstand kan ik niet laten zien
want ipv printscreen heb ik per ongeluk crtl-C ingedrukt en daarmee werd het programma afgesloten.
Scan was wel gestopt.
Maar er zijn iets van 22000 bestanden JPG en JPEG ge-recovered.
Dat zijn er behoorlijk veel en ben er erg blij mee, maar zoals ik al aangaf is dat lang niet alles van wat er op zou moeten staan.
Maar beter dan niets meer.

Mooi, maar welk % schat je terug te hebben?
Probeer GDB voor NTFS nog eens?

Hangt ook af van het type camera en bestanden die in het "raw" formaat zijn opgeslagen (bijvoorbeeld voor Nikon .nef bestanden).
Al je foto's bewerkt in Photoshop, kunnen er ook .psd bestanden zijn.

Laatst bewerkt:
Goedemorgen Andre en AenA,
Het percentage vind ik moeilijk in te schatten maar misschien +/-20%.
Zoals AenA al vermoedde heb ik gisteren waarschijnlijk toch niet voor whole disk gekozen.
Ik heb zelf opnieuw een scan gestart met "Whole disk" geselecteerd
Het verschil is duidelijk te zien in het screenshot van nu : Whole disk 1.jpg
en gisteren : tussenstand 3.jpg
De scan heeft de gehele nacht doorgelopen maar is nu blijven hangen in de huidige status zoals in het screenshot.
Er gebeurt niets meer nu maar er zijn wel al weer veel meer bestanden hersteld.
Ik gebruik een Canon maar niet veel RAW bestanden en PSD had ik ook geselecteerd.

Laatst bewerkt:
Photorec geeft aan dat er op de schijf maar 1 FAT32 partitie is van 32 GB met de naam HERSTEL en dat klopt precies met wat @Arnizzy schrijft over hoe het probleem is ontstaan.
Om GetDataBack for NTFS te kunnen gebruiken moet dus eerst de oude NTFS partitie hersteld worden.

Dit is erg riskant, omdat hiermee de partitie tabel gewijzigd wordt en de inhoud van de schijf dus wordt gewijzigd.
Een beter tool hiervoor is Stellar Phoenix data recovery.

Update .. De scan is vanzelf weer op gang gekomen en loopt weer verder nu!
Voor mijn gevoel moet er nu toch wel het grootste gedeelte van de disk gescand worden.

Ik heb hier een zelf geschreven programma om het resultaat van de recovery te sorteren.
Foto's worden gesorteerd op datum en te kleine bestanden (thumbnails) worden overgeslagen.
Het origineel blijft gewoon staan, de gesorteerde bestanden worden weggeschreven naar een nieuwe folder.

Hmm .. klinkt goed!
Want dat is inderdaad wel een nadeel nu.. alles staat door elkaar.
Maar dat geef je vast niet gratis weg .. ;)

Geen probleem? Meen je dat!
Om het gratis te geven?
Als je dat wil doen vraag ik me echt af me in welke wereld ik ben beland?
Ik ben helemaal niet gewend dat mensen zo behulpzaam en vriendelijk zijn.

Ok laat me weten op welke schijf en folder de bestanden die Photorec terug vindt worden opgeslagen.
Wat is de minimale grootte van een jpg bestand.

De grootte is nogal wisselend ... de thumbs zijn in ieder geval allemaal kleiner dan 20Kb of zo te zien zelfs onder de 10Kb
Maar de JPG bestanden is een mix van eigen foto's en plaatjes die van internet zijn gehaald.
Mijn eigen foto's zijn meestal wel groter dan 500Kb zo te zien. (Van mijn oude camera of "bijgesneden" foto's)
Oplopend tot meer dan 15MB van mijn huidige camera (kan uiteraard niet alles controleren)
En de schijf is Toshiba HDD (E: .. De bestanden worden niet in één map opgeslagen.
Er word telkens een aparte map van tegen de 500MB aangemaakt, zie screenshot
Bekijk bijlage 193395

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan