• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verschillende data in 1 cel automatisch omzetten in kolommen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Om je opweg te helpen (want tijdens mijn vorig bericht had ik geen tijd):
Ga naar de code van blad4, wis onderaan alles wat er staat na deze twee regels:
Loop
End with
(Bovenstaande twee regels moeten dus blijven staan)
en plak daaronder dit:
Code:
With Sheets("Blad4")
.Range("A2:G" & lr2).Sort Key1:=.Range("A2"), Key2:=.Range("B2")
.Columns("A:G").AutoFit
End With
End Sub
Laat a.u.b. even weten of dat het gewenste effect heeft.

Edit: bericht werd aangepast om 14.40 uur.

Laatst bewerkt:
Heb even tijd om je laatste post te proberen, maar het werkt niet voor mij. De datums staan niet in de juiste volgorde. De tijden staan wel goed gesorteerd.

Laatst bewerkt:
Heb het bestand ter controle weer opgestuurd naar iemand die met Excel 2007 werkt (maar ik kan dit niet blijven doen). Het geeft daar geen enkel probleem, datums en tijden staan ook daar in de juiste volgorde.
Toch geen rijen verwijderd in blad4 of iets aan de celeigenschappen gewijzigd?
Hierbij het hier goed werkende bestand. Sla het eerst op als Excel2007-bestand met ingeschakelde macro's alvorens er mee verder te werken.

Ik vul mijn emaildata met mijn emailexport bestand. Deze haal ik uit Outlook en exporteer het naar access. Vanuit access exporteer het naar Excel.
Van hieruit haal ik mijn data dmv een macro die deze data ophaalt en kopieert naar het blad Email.
Zou het daaraan kunnen liggen?

Je gegevens maken wel een hele omweg, maar de vraag op dit moment is waarom bij jou bepaalde gegevens niet juist staan en bij mij (en anderen) wel, terwijl we met met dezelfde gegevens werken die op dezelfde manier in blad E-mail zijn geplaatst. Heb je het bestand uit post #85 geopend? Hoe is het bij jou daar met de eerste 2 kolommen?
En heb je de datuminstelling in het configuratiescherm - Landinstellingen al gecontroleerd?

Laatst bewerkt:
Het bestand uit post#85 heb ik gedownload en dat werkt. De 2 kolommen staan netjes op datum en tijd gesorteerd. Maar moet ik natuurlijk mijn emaildata ophalen uit emailaccess.xlsx
Dit is nieuwe data met dezelfde opmaak. Dan sorteert de macro alleen op datum en niet op tijd. Ik denk dat er iets daar tussenin mis gaat.
Ik wil dit bestand wel opsturen, maar daar staan echte namen en adressen in. Deze moet ik dan veranderen. Ik ga daar mee aan de slag, misschien dat jij het meteen opmerkt waaraan het ligt.
De datuminstelling staat juist weergegeven.
En de gegevens maken inderdaad een hele omweg. Beter is om ze direct vanuit Excel uit de email te halen. Ik heb op fora wel oplossingen gezien, maar die werkten niet voor mij.
Ik ga aan de slag!

Hier is dan mijn export van email, naar access, naar excel bestand.
Als ik deze nu kopieer naar het email blad en de macro start, dan kloppen de data's niet.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Derde keer (zucht): op mijn computer kunnen Excel 2007/2010-bestanden niet worden geopend.

@digitall12

Misschien is het dan ook verstandig dat je de VBA code die je in je bestand gebruikt in het bestand plaatst.

Dan kan Zapatr ook zien of de code juist is overgenomen.

Plaats je de code even in je excel 2003 bestand?

Oeldere,
hoe de code eruit ziet, weet ik wel, want die heb ik zelf geschreven.
digitall12,
bij 20 rijen valt het probleem (en de oplossing) meteen op: de d van dinsdag komt alfabetisch vóór de m van maandag. Er moet dus niet naar dagen maar naar datums worden gekeken. Dat is in de bijlage gebeurd (blad5 is verwijderd om de bestandsgrootte kleiner dan 100KB te maken).
Maar nu een ander punt: we zijn nu aan post #93 in dit topic, dat is erg veel. De bedoeling van een forum is om mensen op weg te helpen, niet om complete toepassingen te schrijven, en daar ben ik nu toch eigenlijk mee bezig (het zou me trouwens niet verbazen dat er binnenkort een slot op dit topic wordt geplaatst). Ik heb in het verleden al eens meegemaakt (niet op dit forum) dat men, wat ik geschreven had commercieel ging gebruiken (verkopen), dat is niet de bedoeling. Dit laatste probleem was er nu typisch een waarvan je de oplossing ook zelf had kunnen vinden. Je moet nu zelf aan de slag. Bij een probleem niet meteen de handdoek in de ring gooien, maar blíjven proberen, geen twee uur, maar twee maanden. Daar leer je het meest van. Misschien wat onvriendelijk, maar het is niet slecht bedoeld.

Zapatr, Ik ben al heeel blij met de bestanden waar je mij op weg heb geholpen. Waar jij dingen al op het eerste begrijpt
bij 20 rijen valt het probleem (en de oplossing) meteen op: de d van dinsdag komt alfabetisch vóór de m van maandag. Er moet dus niet naar dagen maar naar datums worden gekeken
Had ik niet in de gaten. Dus begrijp ik de structuur van VBA nog niet helemaal. Ik ga ermee aan de slag, want ik wil nu nog met Googlemaps uit laten rekenen hoeveel km het is en dan automatisch de cel: van en naar laten uitrekenen. Ik wilt dit uitproberen. Mocht ik er niet uitkomen, kan ik dan een nieuwe post aanmaken, of moet hier nu een slotje op?
Nogmaals, ik ben erg op de hoogte van computers, maar moet nog een hoop[ leren van vba en jij bent voor mij no.1.:d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan