digital12, jij vraagt:
"Waarom staat de datumnotitie in jou code in mm/dd/yy ipv dd/mm/yy?"
Daar hebben we het gisteren uitvoerig over gehad.
In je oorspronkelijke bestand veranderden (na het plaatsen van de gegevens in kolommen), datums zoals
01-12-11 in 12-01-11 (Ginger maakte hier ook een opmerking over). Door de coderegel:
.Cells(z, 1).NumberFormat = "mm/dd/yy;@" werd die verandering ongedaan gemaakt. Dit is iets wat je eenvoudig zelf kunt controleren door de macro 1 keer mét en 1 keer zonder die regel te laten lopen.
Een opmerking terzijde: Wat maakt het uit als er bij "Celeigenschappen - Datums" een Chinese locatie wordt vermeld (of n'importe quoi welke andere locatie) als de datums toch gewoon in het Nederlands verschijnen?
Dat met die coderegel een datumprobleem in dat bepaalde bestand werd opgelost, wil niet zeggen dat je diezelfde coderegel dan ook in andere bestanden met andere weergave van gegevens kunt toepassen!!
In 1 van je vorige berichten schreef je dat de bijlage in post #30 (Helpmij.xls) als "standaardweergave" van je gegevens moest worden beschouwd. Daarmee ben ik aan de slag gegaan en mijn eerste macro (aanwezig in bestand bij bericht #32) heb ik daaraan aangepast. De coderegel i.v.m. datums is daarin niet meer nodig (en dus komt ook daarin de Chinese locatie niet voor), omdat in Helpmij.xls de datums anders worden getoond dan in het bestand waarvoor ik de eerste macro schreef.
Maar in je laatste bericht hierboven schrijf je dat je nu de gegevens weer anders aangeleverd krijgt in vergelijking met de vorige bestanden die je postte. Dat is dan de derde of vierde wijziging sinds het begin van dit topic. Het heeft dan geen zin meer dat ik mijn aangepaste macro post, want die zal dan toch niet zonder fouten werken. Eerder al schreef Ginger (terecht): "Ik hoop overigens wel dat er dus slechts 1 opmaak is, anders heb je echt een probleem! Dus het aantal velden mag verschillen, maar de opmaak én alle veldnaamomschrijvingen moeten wel altijd gelijk zijn." Houd rekening met die opmerking van Ginger. Ik denk dat, als je dat gedaan had, Ginger al een macro zou hebben geplaatst, drievierde korter dan de mijne.
Aangezien je je laatste bestand geplaatst hebt als Excel 2007/2010-bestand, kan ik het niet openen; iets dat ik je hiervoor al heb duidelijk gemaakt. Aangezien je daar geen rekening mee houdt, besluit ik dat je op bijdragen van mijn kant geen prijs meer stelt, iets wat natuurlijk je goed recht is. Jammer van de vele uren die ik eraan heb besteed. Het zij zo.