Gert Bouwmeeste
Verenigingslid
- Lid geworden
- 28 nov 2007
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Privacywetgeving
Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.
Beste wackbacko,
De uitleg is al drie keer gegeven.
De formule is:
Het is eigenlijk een beslisboom.Code:=ALS(F14="Ja";[COLOR="Red"]ALS(E32>5000;0,15;0,08)[/COLOR];[COLOR="Blue"]ALS(E32>5000;0,08;0))[/COLOR]
F14 kan Ja zijn en het kan niet-Ja zijn (dus leeg of NEE). Ja houdt in dat de klant een klantkaart heeft.
Als F14 Ja is wordt er verder gekeken in het rode deel van de formule. Is E32 groter dan 5.000 (ofwel, is de omzet meer dan 5000 euro) dan krijgt de klant met de klantkaart 15% korting. Is de omzet 5.000 euro of minder, dan krijgt deze klant met een klantkaart 8% korting.
Als F14 niet-ja is heeft de klant dus geen klantkaart. Het rode deel wordt overgeslagen en we gaan naar het blauwe deel van de formule.
Als de omzet groter is dan 5000 euro, krijgt deze klant-zonder-klantkaart een korting van 8%. Heeft de klant geen klantkaart èn is de omzet 5.000 euro of minder, dan krijgt de klant geen korting.
Zo helder?
Groeten,
Richard
oke maar er moet toch VERT. ZOEKEN aan te pas komen
deze zijn 2 alsfuncties
Kijk hier even.
Beste wackbacko,
De uitleg is al drie keer gegeven.
De formule is:
Het is eigenlijk een beslisboom.Code:=ALS(F14="Ja";[COLOR="Red"]ALS(E32>5000;0,15;0,08)[/COLOR];[COLOR="Blue"]ALS(E32>5000;0,08;0))[/COLOR]
F14 kan Ja zijn en het kan niet-Ja zijn (dus leeg of NEE). Ja houdt in dat de klant een klantkaart heeft.
Als F14 Ja is wordt er verder gekeken in het rode deel van de formule. Is E32 groter dan 5.000 (ofwel, is de omzet meer dan 5000 euro) dan krijgt de klant met de klantkaart 15% korting. Is de omzet 5.000 euro of minder, dan krijgt deze klant met een klantkaart 8% korting.
Als F14 niet-ja is heeft de klant dus geen klantkaart. Het rode deel wordt overgeslagen en we gaan naar het blauwe deel van de formule.
Als de omzet groter is dan 5000 euro, krijgt deze klant-zonder-klantkaart een korting van 8%. Heeft de klant geen klantkaart èn is de omzet 5.000 euro of minder, dan krijgt de klant geen korting.
Zo helder?
Groeten,
Richard
dit is mijn probleem nu
heb een bijkomend probleem
hoe kan ik tabellen towijzen bij tabelmatrix
ik duw daar op f3 en ik kan geen tabellen selecteren dan
dit is mijn probleem nu
Ik heb de ganse topic doorgenomen en heb nog steeds niet door wat het probleem eigenlijk is![]()
![]()
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.