verwijzen naar subform

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Hallo

ik heb een form: Formulier1 met hierop een keuzelijst en een subform Formulier2
Als ik een item kies uit de keuzelijst op Formulier1 dan wil ik de inhoud van Formulier2 aangepast zien
Wat is de juiste syntax om in de query van Forumulier2 te zetten zodanig dat de verwijzing ook werkt

Ik worstel met de uitroeptekens, de punten, de verwijzingen op zich

Ik dacht iets van Forms!Formulier1!Formulier2!veldnaam=....

JP

subformulieren zijn aan een hoofdformulier gekoppeld op basis van <Hoofdvelden koppelen> en <Subvelden koppelen>. Als je het subformulier niet aan je hoofdformulier wilt koppelen, dan moet je hier de koppeling aanpassen naar de keuzelijst.

OK, maar hoe maak ik een koppeling tussen de keuzelijst en de subform???

JP

Nooit eerder een subformulier gebruikt? Selecteer het subformulier, ga naar <Eigenschappen> en klik op <Hoofdvelden koppelen> of <Subvelden koppelen>, beide opties openen hetzelfde dialoogvenster.

Vind niet wat ik moet doen
Ik heb een form met een keuzelijst
Klik ik op een item uit die keuzelijst dan wordt een unieke code uit de database voor dit record in een veld gestoken op de form
Op die form staat een subform die die waarde in dat veld gebruikt om records uit een andere table te halen en die in een "continuous form" te tonen
Waarschijnlijk is dit zeer omslachtig en kan ik het keuzeveld direct linken aan die subform... vandaar de vraag
Als ik naar de properties ga van die subform zie ik nergens hoe ik die moet linken et wat dan ook
Enig idee hoe het moet iemand?
Bedankt

Je zult vast hele goede redenen hebben om het hoofdformulier niet te koppelen aan een tabel, en om dat middels een keuzelijst te doen. Handig is dat niet, maar dat is je keuze. Zoals ik hierboven al zei: in de Eigenschappen bij <Hoofdvelden koppelen> geef je de koppeling aan. Normaal gesproken kun je het dialoogvenster gebruiken, als je een formulier aan een subformulier koppelt. Dat is ook de meest logische manier. Bij een niet-gebonden formulier werkt dat natuurlijk niet, want dan is er geen koppelveld. Dan moet je het koppelveld (i.c. de keuzelijst) zelf intypen. En ook de naam van het veld in het subformulier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan