• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwijzing naar snijpunt kolommen en rijen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Visiplan

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2005
Het probleem:
Ik heb een tabel aangemaakt, nu moet er een getal worden opgezocht in C2..AC3, deze kolom moet dan geselecteerd worden, en in A4..B41, deze rij moet dan geselecteerd worden. Vervolgens moet er het snijpunt van deze kolom en rij worden aangegeven.
Met vert.zoeken en horiz.zoeken red ik dit niet op.

Wie kan mij helpen!!!!

Nee hoor, het zal ook wel lukken... :)

Probeer dit eens uit. Ik denk wel dat er gemakkelijkere oplossingen bestaan, maar dit werkt wel:

=INDEX(C4:AC41;ALS(ISFOUT(VERGELIJKEN(A1;A4:A41;0));VERGELIJKEN(A1;B4:B41;0);VERGELIJKEN(A1;A4:A41;0));ALS(ISFOUT(VERGELIJKEN(A1;C2:AC2;0));VERGELIJKEN(A1;C3:AC3;0);VERGELIJKEN(A1;C2:AC2;0)))

Deze formule komt een heel eind in de buurt, echter als een getal voorkomt in B4:B41 of C3:AC3, dan geeft hij een fout melding aan, dat hij de waarde van A1 niet kan vinden ofzo.

Ter aanvulling, in 1 werkblad heb ik de tabel staan en in de andere de formule, de formule moet dus van R13 in werkblad "Hoi" de waarde zoeken in C2:AC3 in het werkblad "Dag". vervolgens moet hij uit S13 "HOI" de waarde zoeken uit A4:B41 in "DAG".

Natuurlijk vindt hij de waarde van A1 niet als er bij jou niets in die cel instaat. Die A1 moet je telkens vervangen door jouw broncellen...

Het zal normaal zoiets moeten zijn:

=INDEX('dag'!C4:AC41;ALS(ISFOUT(VERGELIJKEN('hoi'!S13;'dag'!A4:A41;0));VERGELIJKEN('hoi'!S13;'dag'!B4:B41;0);VERGELIJKEN('hoi'!S13;'dag'!A4:A41;0 ));ALS(ISFOUT(VERGELIJKEN('hoi'!R13;'dag'!C2:AC2;0));VERGELIJKEN('hoi'!R13;'dag'!C3:AC3;0);VERGELIJKEN('hoi'!R13;'dag'!C2:AC2;0)))

Zo dom ben ik nu ook weer niet, mijn formule ziet er precies zo uit als jij hem hebt genoteerd, maar het probleem van mijn vorige bericht is er dus nog.

Kan het niet iets te maken hebben met de functie "ISFOUT"?
Vind het in ieder geval al hartstikke mooi dat je me zover op weg hebt geholpen.

Heb het al, deze sukkel had een fout in de formule zitten, dus niet zo overgenomen zoals u het had aangegeven.

Mijn dank is zeer groot, want zat aan het einde van mijn latijn.
Nu moet ik nog meerdere formules uitzoeken in andere bestanden, als ik daar nu niet uit kan komen dan hoop ik dat u mij van dienst kan zijn.

:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan