via ip een email verkrijgen

• Onderwerp starter Onderwerp starter jjw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jjw

Meubilair
Lid geworden
19 jul 2002
Ik weet dat ik dit soort vragen eigenlijk niet mag stellen maar is er ook een manier waardoor ik via een ip adres een email adres kan opzoeken.

Als dit tegen de regels is van het forum dan hoor ik het wel.

Geplaatst door jjw
Ik weet dat ik dit soort vragen eigenlijk niet mag stellen

Dat impliceert bijna dat je met de info die je zoekt geen nette dingen van plan bent......

Nou nee dat is niet de opzet, ik heb lang last gehad van iemand die al mijn poorten aan het pingen was, het gebeurdt nog steeds wel eens, ik dacht simpel daar ik wel een ip adres kan achterhalen en dan ook kan zien waar iemand vandaan komt, is er nou niet een manier waardoor ik ook een email adres kan zien gekoppeld aan dat ip adres, normaal hier in Nederland is het vrijwel zo dat een ip gekoppeld aan inlog of user name zit en dat is dan ook meestal zijn primaire email adres.

Buiten dan om zeg ik eerlijk dat ik er wel geintreseerd in ben in dat soort foefjes en trucjes maar absoluut niet voor slechte doeleinden.

De informatie die bij een ip adres hoort kun je wel nagaan met bepaalde (trace) programma's. Ook sommige internet sites bieden deze mogelijkheid aan. Je krijgt dan alleen vaak te zien welke internet aanbieder bij het adres hoort en dus niet informatie over het adres zelf. Een eventueel e-mail adres dat bij de gebruiker van het ip hoort is dan misschien wel bekend bij de aanbieder, maar het is maar de vraag of die het vrij wil geven.

Dat zal die niet doen, dat wist ik al, die Whois databases kun je zo opvragen op internet, uiteraard ben ik ook op de hoogte van het feit dat als iemand mij echt lastig valt ik een email kan zenden naar de systeembeheer van die provider, die informatie vindt je dan ook op de Whois database.
Ik heb alleen mijn twijfels of ze daar nou serieus op ingaan, vooral als het adres een client in het buitenland betreft, kijk de regels in Nederland weet ik maar ergens anders.......

Nou de vraag staat alvast op statusch opgelost, ik denk niet dat er een mogelijkheid is.
Ik denk dat ik dan toch nog maar een aantal keer de netwerkbeheerde ga emailen vanwaar er gepingt wordt.
Altijd leuk......tot dat ze je zat zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan