Videokaart saphire hd5670 probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

masidafy

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2011
Berichten
34
Videokaart aangesloten, start niet op via videokaart...
ik heb een videokaart( Saphire radion 5670),En ik heb een onboard videokaart,
ik heb hem zeg maar er in gedaan, en als ik mijn kabel van het beeldscherm>in mijn videokaart doe en ik start hem op, geeft die geen signaal, en als ik hem op de onboard videokaart doe,werkt die wel.
Nieuwste drivers geinstalleerd enzo, en ik vraag me af hoe ik mijn oude drivers kan verwijderen, & mischien ook de onboard-videokaart?
Want nu werkt het dus tottaal niet, En dus heb ik niet voor niets de nieuwe videokaart gekocht, en een 460 wat voeding zit erin, maar ik zie geen aansluitingen in mijn videokaart, dus dat is wsl niet nodig.
 
Laatst bewerkt:
Heeft je broer al in de bios ingesteld dat hij de geintegreede kaart uitzet, en dat hij overstapt op je bijgezette videokaart?


Anders kan het nog een probleem zijn dat je videokaart niet geschikt is voor je mobo.

suc6:thumb:

gr Rens
 
uhm maar af en toe pakt die hem wel, dus hoe stel ik dat in?
En zou je mischien mogelijkheden kunnen plaatsen om het zelf te doen?
mvg
 
De bios is iets lastigs...maar je kunt er zelf wel komen.

Het is alleen lastig want alle biossen zijn anders, dus ik kan je alleen maar wijzen op hoe je bij de bios moet komen.

1. Sluit de computer af
2. Druk de aanknop in
3. Nadat je de aanknop hebt ingedrukt zal je waarschijnlijk een scherm krijgen van packard bell, bij dat scherm moet je zovaak mogelijk op Del, F8, F7 of F2 drukken

er wordt dan een scherm geopend als het goed is, en dat is nou de bios.

Je moet dan opzoek gaan naar een optie onboard videokaart uitschakelen, of zoiets als PCI-E/PCI inschakel.

voor de rest moet je overal vanaf blijven!

suc6:thumb:
 
Hmm, ik kon niet echt zon optie vinden,
bios_quasar2_main.gif

Dat is eern plaatje ervan, welke moet ik dan kiezen?
 
Oh die hebn ik gineens, anders had ik idd al de goede gevonden, nouja ik zal het straks is proberen, hij werkt nu wel ineens, maar morgen zal dat wss niet meer zo zijn, dus ik zou het dan wel is proberen met de bios, en als het niet lukt zal ik het wel ff posten.
 
Waarschijnlijk is dat het probleem niet, de onboard videochip wordt normaal gesproken automatisch uitgeschakeld wanneer er een "echte" videokaart geplaatst en aangesloten wordt.

Ik denk aan 2 mogelijke problemen:

1) de nieuwe videokaart is niet goed geplaatst / aangesloten

2) de voeding van de pc is te zwak om de nieuwe kaart van voldoende stroom te voorzien
 
Maar mijn broer heeft hem aangesloten.
en gister deed die het wel, en nu weer ineenkeer niet(zodras de pc uit is)

En ik heb een 500W voeding nu, en dat moet genoeg zijn.
 
Merk en type van die voeding?
En de juiste voedingskabel(s) op de videokaart aangesloten?
 
uhm
cooler master 460, met product code rs-460-pcap-a3

En zoals ik zie zit de voeding in een rood achtig klemmetje, en draden zitten daar niet aan zo te zien.
(alleen onderling)
 
Die 460 Watt voeding zou voldoende moeten zijn.

Maar wat bedoel je nu hier mee:

En zoals ik zie zit de voeding in een rood achtig klemmetje, en draden zitten daar niet aan zo te zien.
(alleen onderling)

??
 
Uhm kijk, de videokaart is een rechthoek, de lange zijden zit tegen de chips van de computer, in een soort klemmetje.
en achter dan die witte input dinges.
Er zijn wel een paar kabeltjes van de voeding naar elkaar, maar niet na een ander iets.
 
Maar gaat er nu een kabel van je CoolerMaster voeding naar de videokaart?
 
ehm nee dat zijn zwart-rode-gele kabels zo te zien, maar die zitten niet rechtstreeks in me videokaart
 
Dan is dat je probleem. De videokaart heeft extra voeding nodig, dus die moet je wel aansluiten!
 
uhm oke.
maar enig idee waar ik die moet aansluiten?
aan de onderkant ?
en moet die direct op de voeding trouwens?
en het probleem is nog dat er een stuk of 6 van de kabeltjes van de voeding in me pc hangen.
kan ik er daar gewoon één van pakken?
 
Even op je videokaart kijken welke stroomaansluiting deze nodig heeft, een pci-e aansluiting neem ik aan. Daar de bijpassende voedingskabel insteken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan