Videokaart saphire hd5670 probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Board: Packard Bell BV MCP73VT-PM 1.0
Bus Clock: 200 megahertz
BIOS: American Megatrends Inc. PBDV10.P17 04/08/2008

hmm oke raar, moet mij dan ook weer overkomen lolz, naja alsnog bedankt, en hopelijk weet iemand mischien de oplossing ervoor.

Answer by 6ftwonder
it will automatically do it. Once you place a VGA adapter into the motherboard, it automatically disables the intergrated graphics

ik heb geen adapter in het moederbord zitten?

Met VGA adapter bedoelen ze een videokaart.

Toch nog even een vraagje.
Die BIOS-settings die je ziet, zie je die dan op het scherm dat aangesloten staat op de SAPPHIRE HD 5670 of staat het scherm dan aangesloten op de geïntegreerde videokaart?
Als het scherm aangesloten is op de nieuwe Sapphire-kaart, dan wordt de kaart dus wel herkend door de hardware/BIOS en lijkt het meer een probleem van Windows te zijn.

op de geintergreerde, want als ik de saphire aansluit op het beeld. krijg ik dus nosync>geen signaal.
en heel af en toe doet de videokaart het, maar dat is ook één keer in de 2 weken ofzo, zodra ik hem dan afsluit doet die het niet meer.
...

Als ie het af en toe wel doet dan zou het de voeding kunnen zijn die niet zwaar genoeg is. De videokaart trekt tenslotte toch altijd nog 58 watt als ie niets doet en tot 118 watt met een zware grafische toepassing. Als je daar de watts bij optelt die de rest van de PC gebruikt zou dat net iets te veel kunnen zijn als er bijv. een voeding in de PC zit die max 200 watt levert en waarvan het rendement onder de 80% zit.
De enige manier om daar achter te komen is een zwaardere voeding in de PC zetten, maar die moet je maar net hebben liggen.

ik heb een 460 wat voeding gekocht en die zit eral een tijdje in, maar ik weet niet ik denk dat die onboard videokaart in de weg zit,

Waarschijnlijk is dat het probleem niet, de onboard videochip wordt normaal gesproken automatisch uitgeschakeld wanneer er een "echte" videokaart geplaatst en aangesloten wordt.

Ik denk aan 2 mogelijke problemen:

1) de nieuwe videokaart is niet goed geplaatst / aangesloten

2) de voeding van de pc is te zwak om de nieuwe kaart van voldoende stroom te voorzien

Niet dat ik deze topic wil overnemen, zeker niet de bedoeling, maar moet je dan ook stuurprogramma's verwijderen van de on board chip bij plaatsen van nieuwe grafische kaart of dit alles zo laten?

Bij wisseling van videokaart is het altijd verstandig om eerst de drivers van de oude kaart te verwijderen om daarna de nieuwe kaart met de nieuwe drivers te installeren.

Overnemen gebeurt hier dus wel en tevens is topic uit 2011.
Heb je zelf een probleem dan een eigen vraag maken en geen oude topics van anderen kicken.

slotje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan